אלמונים רעולי פנים בג'סר א זרקא

על רקע גל הפיגועים, וכמה שעות לאחר פיגוע הדקירה בשער שכם וניסיון הפיגוע בגוש עציון, אלמונים רעולי פנים ניקבו צמיגים וגרמו נזק במהלך הלילה (בין ראשון לשני) ל-17 כלי רכב במועצה המקומית הערבית ג'סר א-זרקא. כמו כן, כתובות גרפיטי רוססו על קירות ועל כלי רכב ביישוב הסמוך לקיסריה. באחת מהן נכתב: "יהודים להתעורר". נסיבות האירוע עדיין נחקרות.
לאחר הפיגועים בבאר שבע, חדרה ובני ברק בחודש מרץ, התבצעו שורה של פשעי שנאה ביישובים פלסטיניים, בהם הצתות של כלי רכב בכפר תורמוסעיא שליד אריאל, וניסיון להצתת מסגד בכפר זיתא ג'מעין שבשומרון. כמו כן, הושלכו אבנים על כמה כלי רכב פלסטיניים בכבישים מרכזיים בבנימין ובשומרון. במערכת הביטחון מזהים לאחרונה עלייה בכמות ובחומרה של פשעי שנאה נגד פלסטינים, שמכונים "תג מחיר".
3 צפייה בגלריה
תג מחיר בג'סר א זרקא
תג מחיר בג'סר א זרקא
כתובת גרפיטי על קיר בג'סר א-זרקא
3 צפייה בגלריה
תג מחיר בג'סר א זרקא
תג מחיר בג'סר א זרקא
רכב בג'סר א-זרקא שנוקבו לו הצמיגים
ראש המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, שייח מוראד עמאש, הגיב בזעם על האירוע בישוב: "אנחנו מגנים בתוקף את המעשה ומבקשים מהמשטרה ומכוחות הביטחון שיתפסו את הגזענים האלה, שגורמים לנזק כבד. זה כבר קרה אצלנו בעבר בכפר ותושבים מפחדים. למה זה ממשיך להתרחש אצלנו?״.
המרכז לנפגעי גזענות הגיבו על אירועי הלילה בג'סר א-זרקא: "גל הפיגועים הקשים שחווינו הביא לעלייה במפלס ההסתה והגזענות נגד ערבים. רק בחודש מרץ, פנינו שוב לרשויות, יחד עם פורום תג מאיר, בדרישה לטיפול תקיף ונחרץ יותר בתופעה הנפשעת של תגי מחיר. עד כה הפנייה נותרה ללא מענה".