בבית העלמין בקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה הובא למנוחות בצהריים (ראשון) אלעד קציר, שנחטף ב-7 באוקטובר ונרצח בשבי על ידי מחבלי הג'יהאד האיסלאמי. מאות בני אדם השתתפו בהלוויה, שבה הופיעו גם הזמרים עברי לידר ואביב גפן. אחותו של אלעד, כרמית פלטי-קציר, ביקשה את סליחתו על החזקתו בידי מפלצות ועל כך שסיים את חייו לבדו. "הייתי רוצה שראש הממשלה יבקש ממך סליחה - אבל זה לא יקרה", הוסיפה.
2 צפייה בגלריה
אלעד קציר
אלעד קציר
אלעד קציר. "גם אוהדי מכבי חיפה ירגישו את החיסרון"
ההקלטה האחרונה של אלעד קציר לפני שנחטף ב-7/10

גופתו של אלעד קציר בן ה-47, שנחטף מניר עוז שם עבד בגידולי שדה וכמנהל ענף ההשקיה, חולצה בלילה שבין שישי לשבת. על פי ההערכות, הוא נרצח על ידי שוביו באמצע ינואר האחרון, זמן קצר לאחר שפורסמו שני אותות חיים ממנו בסרטונים של הג'יהאד האיסלאמי. גופתו נקברה בדרום-מערב חאן יונס, סמוך למחנה הפליטים, במתחם לחימה בשטח בנוי וצפוף. בהגעה אליו לחמו הכוחות המחלצים במחבלים, בעוד במעגל הפנימי של היעד לא היו היתקלויות.
בהספד שנשאה אמרה עוד אחותו של אלעד, כרמית, שמתחה ביקורת חריפה על הממשלה כשנפרדה ממנו בפוסט שפרסמה: "אביטל (האחות - מ"צ) ואני מרגישות כל כך בנות מזל שהצלחנו לבנות קשר כל כך חזק וקרוב. זה לא מובן מאליו כשגדלים בלינה משותפת, וכשהחיים לקחו כל אחד מאיתנו למחוזות אחרים. תמיד התלוננת שרצית אח וקיבלת שתי אחיות. אני מקווה שאתה יודע שהיית אבן הראשה שלנו, זו שמחזיקה אותנו מאוחדים, זו שיוצרת את החיבור העמוק, בינינו לבין הקיבוץ בתור הבן שנשאר לחיות לצד ההורים, וגם בתור אח שתקוע בין שתי אחיות".
2 צפייה בגלריה
רמית פלץ קציר
רמית פלץ קציר
כרמית פלטי-קציר. "ציוני אמיתי, מהזן המוגזם"
(צילום: רפי קוץ)
עוד אמרה האחות: "היית שילוב ייחודי ונדיר של איש אדמה ואיש עקרונות, ולצד זה ילד בנשמתך, עם הומור קורע וייחודי, דיבור איטי ועוקצני. כל כך הרבה תחומי עניין היו לך, ולכולם התייחסת באותה רמת מחויבות. בילויים בפאב, נסיעה למשחקים בכל העולם עם מכבי חיפה אהובתך הנצחית, הופעות וגם להיות חבר מזכירות, חבר בצוות חירום, לעבוד בשדות ולקחת לטיולים את כל ילדי הקיבוץ וילדינו. היית נחוש שיראו את הטבע דרך עיניך הטובות, שיאהבו את האדמה ואת ישראל כמוך.
"היית ציוני אמיתי, מהזן המוגזם, תמיד צחקנו עליך שאתה מתנחל שנולד בקיבוץ", הוסיפה כרמית. "היה לך את הלב הכי ענק בסביבה, התייחסת לכל בקשה של אמא ואבא בשילוב מתוק של הסתלבטות והיענות מוחלטת. הצחקת אותם ואותנו כל כך. אנחנו נתגעגע לחלל של החיבוק בגוף, של הידיעה שאתה תמיד שם כמו האדמה. הייתי רוצה שראש הממשלה יכתוב לך מילה אחת - סליחה. למדתי כבר שזה לא יקרה, אז אני מבקשת במקומו וגם במקומנו: סליחה אלעד, סליחה שלא הגענו אליך באותה שבת ארורה, סליחה שפחדת כל כך הרבה שעות וימים, סליחה שהוחזקת על ידי מפלצות, סליחה שחייך הסתיימו באלימות, סליחה שחייך הסתיימו לבד, אני מקווה שאתה יודע כמה נלחמנו עליך, סליחה שזה לא הספיק כדי להציל אותך. אוהבות אותך".
כרמית הקריאה הספד גם בשם אימה, חנה קציר, שנחטפה, שוחררה בעסקת החטופים - ומאז מאושפזת: "היית ילד נפלא ובן מסור. אהבת את כל הילדים בקיבוץ והיית חברותי מאוד. תמיד תישאר בלב ובנפש שלי. נתת תמיד השראה לכולם, תמיד מוכן לעזור לכולם בכל מקום שצריך. נתת מעצמך תמיד, בלי גבול, ואהבת לתרום איפה שצריך. אהוב שלי, אתה יקר לי, אוהבת אותך תמיד, אמא".
ניר מצגר, בנו של החטוף יורם מצגר וחברו של קציר מניר עוז, אמר בהלוויה: "כעס, עלבון, תסכול וחוסר אונים משווע מלווים את מותך. כאשר ראינו אותך בסרטוני הג'יהאד האיסלאמי קיווינו בכל לב שתחזיק מעמד ותחזור אלינו. קיווינו שהאהבה שנרעיף עליך בשובך תעזור לך לחזור לחיים, חיים מלאי אהבה והמסירות להוריך ואחיותיך. מדי שישי בצהריים נהגת להגיע לתמוך במשפחות החטופים במסגרת מסדר הדר, לא ויתרת. מכבי חיפה הייתה אהבת חייך, ונדדת אחריה בכל רחבי הארץ ובחו"ל. גם אוהדיה של מכבי חיפה ירגישו בחסרונך ללא ספק. אלעד, אתה שב היום לאדמת ניר עוז בה השקעת את מיטבך. יהי זכרך מבורך".