"היה רעש ואז ראינו את הכטב"ם ממש מעלינו": כך תיאר הלילה (בין חמישי לשישי) בשיחה עם ynet מאיר, שהיה עם חבריו בחוף בזמן הפיצוץ האדיר בתל אביב, סמוך לשגרירות ארצות הברית ברחוב בן יהודה פינת שלום עליכם בעיר. לדבריו, "שמעתי רעש כמו של מכסחת דשא - ופתאום ראיתי משהו חוצה את הים, 10 מטרים מעל המים. חבר שלי אמר לי תראה כטב"ם - ופתאום אני שומע בום מטורף.
תיעוד מבית שנפגע מפיצוץ הכטב"ם

רגע הפיצוץ בתל אביב

תיעוד הפיצוץ האדיר בתל אביב
(צילום: יואב ואזנה)

3 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
שמשות התנפצו סמוך לאזור הפיצוץ בת"א
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
"נכנסתי לאחד המלונות, וכשיצאנו ראיתי עשן, מלא אנשים רצו וההד היה ממש חזק. זה העיר את כל הבניינים", הוסיף. תושבים נוספים שגרים סמוך למקום הפיצוץ, סיפרו כי חפצים בבתיהם התנפצו בעקבות ההדף, וכי "הבניין כולו רעד".
מונה רחבי שנפצעה ביד ימין סיפרה: "אני גרה מול בית אל על, בקומה שלישית. ישנתי בחדר ובעלי נרדם בסלון כשהילד שלי שהיום חוגג יום הולדת 12 היה בחדר שלו. הוא היה ער, סיפר ששיחק סוני וראה צל על הבית כמו כנף של מטוס. הוא רץ אלינו בצרחות ובדיוק אז היה הפיצוץ. היה מלא זכוכיות והחתולה נעלמה. חשבתי שזו רעידת אדמה ושהבניין עומד ליפול, חשבתי שזה אסון טבע. אני מאוד מבוהלת ותודה לאל שרק אני נפצעתי עם חתך עמוק וקטן. מחר דחוף ברכת הגומל".
אהרון סיפר ל-ynet כי "הייתי בחוף עם חברים, שמענו פיצוץ מטורף ולא הבנו מה זה, לא שמענו התרעה או אזעקה. חשבנו שאולי יש אירוע פלילי". יונתן הוסיף: "אני גר כמה בניינים מפה, בערך 30 מטר מכאן. שמעתי פיצוץ מאוד חזק, לא ידעתי להגיד מה זה. חשבתי שאולי איזו משאית התרסקה אבל מהר מאוד התחילו אנשים לצאת החוצה והריח לא משאיר מקום לספק.
"אני אישית שמעתי עשרות אנשים שאומרים ששמעו גם רעש לפני הפיצוץ, שריקות וכו'. חשבתי שאולי עבודות הבנייה, אבל עכשיו רואים שיש פגיעות בבניינים. גם יש פה הרבה אנשים שמספרים שראו מהים. הרבה זמן לא הייתה פה תחושה כזאת, אבל זה מה שקורה בצפון באופן יומיומי אז הפעם הגיע אלינו", הוסיף.
עד ראייה מהפיצוץ בתל אביב
(צילום: יריב כץ)

3 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
תיעוד מזירת הפיצוץ בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
עד ראייה נוסף סיפר כי זיהה את כלי הטיס עובר מעליו - ואז שמע בום רציני. "היה מלא בלאגן והתחילה שריפה. לא הבנו מה קורה ואז התחילו להגיע כוחות הביטחון ולאט לאט התבררה לנו התמונה", אמר. לדבריו, "זה היה סוג של כלי טיס שהגיע אלינו מכיוון הים. זה היה מבהיל, הוא היה יחסית בגובה מאוד מאוד נמוך.
"אתה בתל אביב ואתה חושב שהכול תקין - ואז אתה רואה משהו מגיע אליך במהירות ומתפוצץ. זה מבהיל, זה לא רגיל, ואתה צריך איכשהו להתמודד עם הסיטואציה", הוסיף. "לא הבנו למה אין אזעקה. זה התפוצץ מטרים לידנו".
דובר מד"א זכי הלר עדכן כי צוותי רפואה הגיעו לזירה במהירות והבחינו בארבעה פצועים, שלושה שסבלו משברי זכוכית ואחד שסבל מפגיעת הדף. לדבריו, כולם בהכרה מלאה ובמצב קל. בנוסף, ארבעה נפגעי חרדה פונו מזירת הפיצוץ. לאחר סריקות שבוצעו באזור אותר גם אדם ללא רוח חיים בבניין סמוך. הוא נמצא עם סימני רסיסים על גופו, אך נכון לעכשיו לא ניתן לקבוע את סיבת המוות שלו והנושא בבדיקה.
דובר צה"ל מסר כי "מוקדם יותר הלילה נשמע פיצוץ באזור מרכז תל אביב, נבדק החשד שמדובר במטרה אווירית, הנושא בבדיקה". נבהיר כי לפני הפיצוץ, וגם לאחריו, לא הופעלה התרעה. במקביל, דובר הצבא החות'י אמר כי "בשעות הקרובות נמסור הצהרה על 'מבצע איכותי'".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום