יו"ר הקואליציה אופיר כץ (הליכוד) התייחס בריאיון ל-ynet Live להצעת החוק לביטול עילת הסבירות, ואמר כי "יש לי מספיק זמן להעביר את עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית כמו שהיא".
לדבריו, "אני לא חושב שאנחנו צריכים לבוא מנקודת המוצא שצריכים עכשיו לרכך (את החוק, מ"א). אנחנו לא צריכים כל הזמן להתנצל ולהוריד את הרגל מהגז". כץ הוסיף כי "כל שינוי עדיף שיבוא בהסכמה רחבה".
2 צפייה בגלריה
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק היסוד הממשלה
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק היסוד הממשלה
"המפגינים לא רוצים הסכמה". כץ
(צילום: יואב דודקביץ')
אבל אתה אומר: "אני אעביר את זה בקריאה שנייה ושלישית, ומאמין בנוסח המחמיר שצריך לאשר". "אבל אין לנו עם מי ללכת להסכמה. שוב, המפגינים לא רוצים. הם לא רוצים שנהיה בשלטון. הם רואים שברק ואולמרט חשבו שהם האנשים מספר אחת במדינת ישראל, הנוכחות של בנימין נתניהו באמת מעבירה אותם על דעתם. מה לעשות? הוא הרבה יותר מוצלח מהם, אז הם משתגעים מזה ורוצים לפוצץ פה הכל.
"ואם חברי האופוזיציה היו אחראיים ולא מתדלקים את האירועים האלה, ובאמת היו באים לשבת, היינו רואים מישהו שבסוף היה אומר לנו 'אנחנו נגיע לאיזשהו משהו שאנחנו נסכים עליו ביחד'. אז אם אני נמצא במקום כזה לא אכפת לי ללכת להסכמה, אבל יש פה אנשים שלא רוצים את זה באמת".

גם ח"כ אפרת רייטן (העבודה) התייחסה לביטול עילת הסבירות בריאיון ל-ynet Live, ולנוסח המעודכן להצעת החוק, שלפיו הממשלה ושריה יהיו חסינים מביקורת שיפוטית על בסיס עילת הסבירות - ומדגיש כי הביטול של העילה יחול גם על מינויים וגם על הימנעות מ"הפעלת סמכות" - רמז לרצונו של שר המשפטים יריב לוין להימנע מכינוס הוועדה לבחירת שופטים בהרכבה הנוכחי.
רייטן אמרה כי "אם זה הריכוך שלהם, אני חושב שמכבסת המילים של הממשלה הזו, הפייקים, השקרים וההונאה - מרקיעים שחקים". לדבריה, "בנוסח כתוב במפוקש שעילת הסבירות תחול על מינויים - זאת אומרת שאסור יהיה לבית המשפט להתערב במינויים, וגם להתערב באי-הפעלת סמכות. זאת אומרת שאם לפיד חשב שהוא יוכל לפנות לבית המשפט ולאלץ אותו להשתמש בסמכותו כדי לכנס את הוועדה לבחירת שופטים - אז לא. בחוק החדש לא תוכלו לעשות את זה. הממשלה ממש משנה את החוק. התהליך כולו הוא פשוט באמת כוח - רק כוח לממשלה".
2 צפייה בגלריה
אפרת רייטן בועדת החוקה
אפרת רייטן בועדת החוקה
רייטן: "גם היועצים המשפטיים מפצירים ברוטמן לעשות תיקונים"
(צילום: יואב דודקביץ')
אמר הנשיא: "אפשר לסגור את זה". את מבינה על מה הוא מדבר? "כן. כי אם תחזרי למתווה הנשיא שהוא בעצמו פרסם - הוא נותן שם נוסחה גם ספציפית לעילת הסבירות, איך אפשר לתקן אותה. אבל יחד עם זאת כתוב: במסגרת מתווה כולל וסופי, בלי הפתעות בדרך. זאת אומרת, יש מצד אחד צמצום הגבלה כמו שהם רוצים - הם הממשלה - הגבלה של התערבות בית המשפט. אך מצד שני יש בכל המתווה כולו גם עיגון של זכויות ושוויון, ואיך בכלל מחוקקים חוקים".
"גם היועצים המשפטיים של הכנסת ושל הממשלה מפצירים ברוטמן לעשות תיקונים. הם לא אומרים לו לפסול את החוק, הם באים ומרימים דגל ואזהרות של מה הנוסח הזה עלול להביא".
הלוי בריאיון ל-ynet Live
(צילום: גיל יוחנן, שמוליק דודפור)

בינתיים, ח"כ עמית הלוי (הליכוד) התייחס בריאיון ל-ynet Live לעילת הסבירות, ואמר כי "אין דמוקרטיה אחת בעולם שבמינויים יבוא בית משפט ויאמר: 'מינוי הוא לא סביר'".
לפי הלוי, "ברור שסבירות במינויים לא קיימת בדמוקרטיות, ואסור שתהיה קיימת גם כאן. אבל אני אומר יותר מזה - אנחנו מרככים את זה בשני אופנים: זה לא יחול על דרג מקצועי, וביטול הביקורת השיפוטית לא תחול גם על נבחרי ציבור אחרים, בעצם ראשי ערים או אולי עוד כמה גופים, שיש בהם בחירות".