ח"כ שמחה רוטמן, מספר 6 ברשימת הציונות הדתית, ניסה להמשיך הבוקר (חמישי) את קו המסרים המרגיעים של מפלגתו לאחר היוודע התוצאות הכמעט-סופיות של הבחירות לכנסת ה-25. "אחרי הבחירות הקודמות, שמבחינתנו הייתה אירוע מסוכן של הקמת ממשלה עם תומכי טרור, הייתם מוצאים בגוגל חיפוש לתוצאה 'איך עושים רילוקיישן'", אמר ח"כ רוטמן בריאיון ב-ynet radio למורן אזולאי ויואל חסון.
נכון לעכשיו, מהתוצאות המסתמנות עולה כי האיחוד הטכני בין ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מביא כמעט 15 מנדטים לרשימה. רוטמן, אחד המועמדים בציונות הדתית למשרת שר בממשלה החדשה שצפוי להקים בנימין נתניהו, הודף את החששות שהשמיעו באופוזיציה העתידית.
1 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן, איתמר בן גביר
שמחה רוטמן, איתמר בן גביר
רוטמן ובן גביר
(צילום: יואב דודקביץ', עמית שאבי)
"יש לי צפירת הרגעה תמיד, אבל אני באמת חושב שאחד מהנזקים הגדולים של מערכת הבחירות או של מערכות הבחירות המתמשכות שחווינו זה סוג השיח הזה", אמר רוטמן. "כנראה שההפחדה הזאת שעוד שנייה שמים כיסויי ראש על קרייניות והסוג הבאמת אלים הזה שהופנה אלינו עבדה".
יש כאלה שסבורים שמדובר בתהליכים. "אני רוצה להזכיר לכולם, שעד לא מזמן הייתה פה קואליציה שלא הייתה שונה באופן משמעותי בהרכבה האנושי מהקואליציה החדשה. אפשר לבדוק את הנתונים הדמוגרפיים, אפשר לדבר על מספר הנשים שיש במפלגות החרדיות. חלק מבנות משפחתי אומרות שהן מצביעות למה שהציבור שלהן קובע ומחליט ולא מפריע להן שאין ייצוג נשי".
במדינת ישראל, כשאישה רוצה לבצע הפלה היא צריכה לעבור איזושהי ועדה. "בכל פעם שאני שומע את הנושא הזה, הוא מרתיח אותי. איך אפשר למכור פייק ניוז. השיח הזה הופיע בקמפיין של כמה מפלגות ממחנה הקואליציה הנוכחית, האופוזיציה, בעזרת השם בעתיד, שדיברה על נושא ההפלות. בדקתי במצע שלנו וגם של המפלגות החרדיות ובוודאי של הליכוד, אף אחד לא מציע להחמיר קריטריונים ולא מציע לשנות אותו.
"אנשים פשוט מתרגמים פוסטים והסתה מהדמוקרטים בארה"ב לישראל. הרי בישראל אין את הבעיה הזו כי הדת היהודית מתייחסת להפלה בצורה שונה מהדת הנוצרית. יש מקרים שמותר ויש מקרים שאסור. השאלה היא איזו פרוצדורה בירוקרטית תעבור אישה שרוצה לעשות הפלה בניגוד לפרוצדורה רפואית. ככה זה מדינה שבה מהערכת הבריאות היא ממשלתית, זה עניין סופר פרוצדורלי. אני לא מכיר סיטואציה במדינת ישראל שמישהי רצתה לעשות הפלה ולא הצליחה".
בממשל האמריקני מדברים על כך שלא יעבדו עם בן גביר, עד כדי כך שהוא אפילו לא יקבל ויזה לארה"ב. "אני לא צריך להסביר לכם, כי אתם מכירים מספיק את המערכת במדינת ישראל. שילוב של מערכת התקשורת עם המערכת הפוליטית. כתב ישראלי מרים טלפון לכתב אמריקני או פוליטיקאי ישראלי פונה לכתב ישראלי שירים טלפון לכתב אמריקני, ואומר לו כך וכך.
"אני מציע לכם לנסוע במנהרת הזמן לכותרות העיתונים כששמיר ניצח בבחירות, כשבגין ניצח בבחירות, כשנתניהו ניצח בפעם הראשונה. כאשר הימין עולה לשלטון, נשמעים הבכי והנהי המוגזמים והמוקצנים כאילו עוד שנייה 'נגמרת לנו המדינה'. אני מאחל לאותם אנשים עוד הרבה שנים של בכי ונהי. לא רואה שום סיבה לדאוג, מי שהזמין כרטיס לכיוון אחד - כדאי שיוסיף גם את החזור וייצא לחופש בחו"ל כדי להירגע ולחזור בשמחה".