דובר צה"ל פרסם הערב (חמישי) תיעוד חריג מהפרות הסדר האלימות בגבול רצועת עזה - במסגרתן נפגע מחבל שירה לעבר הכוחות, ונפצע באורח קשה. בתיעוד מכוונת הצלף נראה החמוש הפלסטיני משתמש בנשק - ומסתערבי מג"ב מגיבים לעברו בירי - עד שהוא נופל על הקרקע. התיעוד בנגן הווידאו המצורף:
תיעוד חריג, מכוונת הצלף
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
תיעוד במהלך הפרת הסדר בצפון רצועת עזה - מחבל זוהה מבצע ירי לעבר כוחותינו ויחידת המסתערבים של מג"ב פגעה בו
תיעוד במהלך הפרת הסדר בצפון רצועת עזה - מחבל זוהה מבצע ירי לעבר כוחותינו ויחידת המסתערבים של מג"ב פגעה בו
יורה לעבר הכוחות - שמשיבים באש. מתוך התיעוד
(צילום: דובר צה"ל)
מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר התקיימה הפרת סדר אלימה בצפון רצועת עזה. כוחות צה"ל יחד עם לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב דרום פעלו בשטח מול הפרת הסדר. במהלך הפרת הסדר, זוהה מחבל שביצע ירי לעבר כוחותינו. מסתערבי מג"ב דרום ביצעו ירי לעבר המחבל ופגעו בו. אין נפגעים לכוחותינו".
לתקרית הירי המתועד קדמו הפרות סדר ליד מעבר קרני בגבול רצועת עזה. משרד הבריאות בעזה מסר כי מצבו של הפלסטיני שנורה קשה, והוא מאושפז בבית החולים שיפא. לפי הדיווח של אתר "שיהאב" המזוהה עם חמאס, הפצוע הוא בן 19 מבית לאהיא שבצפון הרצועה. עוד דווח ב"שיהאב" כי מאות צעירים השתתפו בהפרות הסדר ליד גדר המערכת.
2 צפייה בגלריה
לפי דיווחים של משרד הבריאות בעזה - נפצעו קשה מפגיעת צה"ל
לפי דיווחים של משרד הבריאות בעזה - נפצעו קשה מפגיעת צה"ל
המהומות בגבול הרצועה, הערב
(צילום: סווא)
שלשום הפלסטינים דיווחו על הרוג ראשון מאש צה"ל בהתפרעויות המחודשות בגבול רצועת עזה. לדבריהם הצעיר שנהרג הינו מוחמד רדואן בן ה-25, מאזור חאן יונס, באזור ההתפרעויות שם. מאז חידוש המהומות בחודש האחרון - לאחר כשלוש שנים של "שקט" יחסי - נהרגו גם מתפרעים פלסטינים אחרים, אבל הם נפגעו מפיצוצי המטענים שהניחו לצד הגבול - ולא נפגעו מאש צה"ל, כפי שטוענים הפלסטינים שקרה שלשום.
במקביל למהומות ברצועת עזה שלשום, כוחות הביטחון פעלו במחנה הפליטים ג'נין, ובמקום התפתחו חילופי אש. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על ארבעה מחבלים פלסטינים שנהרגו וכ-30 נוספים שנפצעו בחילופי האש - ופונו לבתי החולים באזור. על בית יעד הפשיטה, לטענת הפלסטינים של בכיר בגדודי אל-אקצא - הזרוע הצבאית של פתח - הופעל נוהל "סיר לחץ".
כמה שעות לאחר מכן, כוחות צה"ל חיסלו מחבל במהלך חילופי אש במחנה הפליטים עקבת ג'אבר שליד יריחו. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי צעיר פלסטיני בן 19 בשם דרגאם אחרס הוא זה שנהרג בחילופי האש.