גל תקיפות נוסף של צה"ל בדאחייה בביירות: צה"ל חיסל היום (שבת) בכיר במטה המודיעין של חיזבאללה שעמד בראש המחלקה שמופקדת על הפללת מטרות צבאיות ואזרחיות - ותקף גם את סגן ראש המועצה המבצעית של ארגון הטרור.
3 צפייה בגלריה
תקיפות בביירות
תקיפות בביירות
התקיפה הנוספת בדאחייה, היום
(צילום: JOSEPH EID / AFP)
מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה של אגף המודיעין, תקפו וחיסלו בשעות הצהריים בדאחייה שבביירות את המחבל חסן חליל יאסין, בכיר במטה המודיעין של חיזבאללה. נמסר כי יאסין עמד בראש המחלקה שמופקדת על הפללת מטרות צבאיות ואזרחיות, בקו המגע ובעומק שטח הארץ.
דובר צה"ל מסר כי במסגרת תפקידו, יאסין שיתף פעולה באופן הדוק עם כלל יחידות האש של חיזבאללה, היה מעורב באופן אישי במתווי טרור שמומשו מתחילת המלחמה אל מול אזרחים וחיילים, ותכנן פיגועים נוספים בימים הקרובים.
בשעות הערב אירעה תקיפה נוספת, ועל-פי דיווחים שונים היעד למתקפה היה ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה נביל קאווק. קאווק קיבל עקב החיסולים האחרונים סמכויות נוספות והוא משמש באופן רשמי גם כממונה על הביטחון במערכת הביטחון של חיזבאללה. אל-חדת' הסעודי ציטט עד ראייה מהדאחייה שטען שככל הנראה הותקף גם מחסן תחמושת באזור.
3 צפייה בגלריה
 נביל קאווק, סגן ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה
 נביל קאווק, סגן ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה
נביל קאווק, סגן ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה
במהלך היממה האחרונה הותקפו מהאוויר ע"י צה"ל דחפורים לבנוניים שניסו לשקם את 6 מעברי הגבול היבשתיים בין לבנון לסוריה לאחר שאלו ניסו לתקנם אחרי שהמעברים הופצצו ע"י חיל האוויר באמצע השבוע. בנוסף, צה"ל הודיע רשמית ללבנון כי לא יאפשר נחיתת מטוסים בביירות שמגיעים מסוריה או מאיראן, כפי שקרה הבוקר. עם זאת, תתאפשר תנועה אזרחית.
3 צפייה בגלריה
תקיפה בדרום לבנון
תקיפה בדרום לבנון
תקיפה בדרום לבנון
(צילום: REUTERS/Karamallah Daher)
עד כה הוטלו בשבוע האחרון ע"י חיל האוויר כ-3,500 חימושים בלבנון, תחת היגיון של תוכנית לפיה צה"ל יפגע קודם ביכולת התקשורת והתצפית האווירית של חיזבאללה ובהמשך בבכירי הארגון עד לסיכול נסראללה, אך התקיפות לפי צה"ל יתעצמו בימים הקרובים: "יש עוד יכולות לגרוע מחיזבאללה ועוד הפתעות שאנחנו מכינים. טוב שהלחימה לא נעצרה. המטרה היא להחליש את חיזבאללה ככל הניתן, ויש בו כעת מהומה וערעור גדול. כעת אנו ממוקדים בחניקת חיזבאללה עם מוכנות מלאה מול איראן ושלוחיה, כולל המיליציות בסוריה".