בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר עציון הובא היום (ה') למנוחות סמ"ר (מיל') רפאל קאודרס ז"ל, רכז מסורת ורוח בגדוד 5030 שבחטיבת אלון. קאודרס, בן 39 מצור הדסה, נפל במתקפת הכטבמ"ים של חיזבאללה בחורפיש.
הלווייתו של סמ"ר (מיל') רפאל קאודרס ז"ל

"יש אנשים שבתוך 39 שנים וחצי מצליחים לעשות מה שאנשים אחרים לא מצליחים לעשות במאה שנה. זאת הסיבה שהקב"ה לקח אותו", ספד אביו בנימין. "הוא עסק כל כך הרבה בקידוש ה', אפילו כשהוא לימד בבית הספר הוא חיפש אתגרים, כמו ללמד בישיבה של ילדים אוטיסטים".
האב הוסיף: "אני רואה את הילדים שלו וכואב לי הלב. יש לי את הכאב האישי, אבל כשאני רואה את הכאב של יהודית והילדים אני נזכר שלפני שלוש שנים, כשאשתי נפטרה, הבנות האלה ידעו לנחם אותי בלי להוציא מילה. רפאל, אתה עולה לעולם של מעלה, בוודאי תפגוש גם את אמא".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של סמ"ר (במיל') רפאל קאודרס ז"ל
הלוויתו של סמ"ר (במיל') רפאל קאודרס ז"ל
הלווייתו של סמ"ר (מיל') רפאל קאודרס ז"ל
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של סמ"ר (במיל') רפאל קאודרס ז"ל
הלוויתו של סמ"ר (במיל') רפאל קאודרס ז"ל
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
אשתו יהודית ספדה בכאב: "רפאל אישי, אהובי, בן זוגי, אני רוצה לומר לך תודה. תודה על 13 שנים מופלאות ושמחות של יחד, של אהבה, של היכרות, של העמקה, של גדילה ושותפות. תודה לך על ארבעה ילדים מופלאים, חכמים, נבונים ורגישים. ילדים טובים-טובים, כמה התפעלת מהם".
"מהרגע הראשון שנפגשנו התחברנו, התאהבנו. תודה על החיבור הזה, אין לי מילים", הוסיפה יהודית. "הלוואי שה' ישמע את כל התפילות שלך. כל הבקשות של כולם, תתפללו, רפאל יכול לעשות הכל".

"הוא חי גיבור ומת גיבור"

מאות ליוו למנוחות את רס"ב זייד מזאריב ז"ל, בן 35 מזרזיר, גשש בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה, שנפל בניסיון החדירה הבוקר לישראל. הוא הותיר אחריו שני ילדים בני שבע וחמש.
3 צפייה בגלריה
 רס"ם זייד מזאריב ז"ל ושני ילדיו
 רס"ם זייד מזאריב ז"ל ושני ילדיו
זייד וילדיו. "חלם לבנות להם עתיד טוב"
"איבדנו אדם נהדר, צנוע, כולם אהבו אותו. הוא אהב לעזור והיה ביחסים טובים עם כל מי שהכירו אותו", סיפר קרוב משפחתו, אמיר מזאריב. "לפני שנהרג הוא דיבר עם המשפחה ואמר להם 'תשמרו על עצמכם. כשאחזור נעשה חיים, נשחק יחד ונלך לאן שאתם רוצים'. אבל לצערי הוא חזר אלינו ללא רוח חיים".
"הילדים שלו עדיין לא מעכלים שהוא נהרג, רוב הזמן הם בוכים ושואלים מתי אבא יחזור. הוא חלם לבנות להם עתיד טוב, לעזור להם בלימודים ולהמשיך איתם לאורך כל הדרך", הוסיף אמיר. "מאז גיל 18 הוא משרת בצה"ל ונמצא באזורים הכי מסוכנים, המון פעמים הוא סיכן את חייו למען האזרחים. הוא חי גיבור ומת גיבור. תמיד נדבר עליו רק דברים טובים".
זייד אמור היה לחגוג יום נישואים, ולפי תושבים בכפר התקשר אתמול לאשתו כדי שתתכונן לחגיגות "תכיני את הילדים ונצא לטיול של מספר ימים".
אחד מחבריו סיפר: "דיברנו מספר פעמים בתקופה האחרונה והוא אמר לי 'אני חוזר בקרוב, אל תדאג, הכל יהיה בסדר'. נכון שזאת מלחמה, אבל קשה להתמודד עם אירוע כזה, במיוחד כשזה אדם שאהבתי אותו מאוד, כמו שהוא אהב את כולנו".