2 צפייה בגלריה
יהודה לוי
יהודה לוי
יהודה לוי
(צילום: באדיבות המשפחה)
"ברגע אחד נגדעו תום, חיוך ושובבות ילדית יפהפייה", אמרו הבוקר (שישי) בני משפחתו של יהודה לוי בן ה-8, שנהרג אתמול במפולת הסלעים במהלך טיול בנחל דוד שבשמורת עין גדי. לוי, מהיישוב חמדת שבבקעת הירדן, הותיר אחריו את הוריו משה ורחלי, ואת אחיותיו הגדולות נעה, הדסה, רות ושירה.
"יהודה, בן הזקונים, היה ילד מאיר, את פניו עיטר חיוך תמיד", הוסיפו בני משפחתו. "איזו שמחה פלאית שנדפה ממנו והשפיעה על כל סביבתו. ילד, אדם בראשית דרכו, שהיה חבר טוב לכל חבריו ביישוב, קטנים וגדולים. הוא אהב לשחק כדורגל ולבנות 'מחנות' עם חבריו בצחוק מתגלגל ברחבי היישוב. בו בזמן התמיד ללמוד עם אביו תורה בקביעות, להגיע לתפילות בבית הכנסת ולשיר בקול זך את זמירות השבת. את תפקיד הלוי נטל על עצמו כבר בגיל צעיר, ושש ליטול את ידי הכוהנים לפני ברכתם את הקהל".
לביא בן ה-8 שנפצע במפולת מדבר יחד עם אביו
(צילום: עידו ארז)

2 צפייה בגלריה
מפולת אבנים בעין גדי
מפולת אבנים בעין גדי
צוות מד"א מטפל בפצוע בעין גדי, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מסוקים מפנים פצועים לבתי החולים

עוד אמרו במשפחה כי "יהודה שגדל בנופי הבקעה הקסומים, הכיל בתוכו איזה חום, קירבה ואהבה שהוטמנו בו וציפו לגדול ולפרוץ אל המעגלים הרחבים של העולם בבגרותו. יהודה, אור יקרות, הוא אחד מאיתנו שהלך מעמנו, ולא יאיר עוד את שבילי היישוב בחיוכו הכובש. אבל את מורשת החיבור, אהבת התורה ואהבת האדם הטהורה שהייתה בו כולנו נזכור ונממש".
אחיותיו שספדו לו סיפרו על "הצחוק המתגלגל שהיה מצחיק אותן עד כאב", על "השמחה שהביא בשובבותו ובאהבתו הבלתי אמצעית והמתפרצת", ועל "השבר הגדול שנפער בלב המשפחה עם לכתו".
במסגרת מפולת הסלעים שהתרחשה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות בנחל דוד נהרג כאמור לוי, ונפצעו תשעה בני אדם - בהם אחד במצב קשה, שלושה במצב בינוני ועוד חמישה במצב קל. מלבד לוי, שלושה ילדים נוספים נפגעו במפולת.
המפולת התרחשה בשעות הבוקר המוקדמות, בזמן ששתי משפחות טיילו במקום, כנראה באופן עצמאי. בשעת המפולת לא היו הרבה מטיילים נוספים באזור. חלק מהפצועים טופלו בחניון הכניסה לשמורה ואחרים בתוך ערוץ הנחל. כמה מהפצועים פונו במסוקי חיל האוויר לבתי החולים סורוקה בבאר שבע והדסה עין כרם בירושלים, וחלק פונו במסוק מד"א לבית החולים שיבא תל השומר. למקום הוזנקו מסוקים של מד"א ושלושה מסוקים של וחיל האוויר לסיוע בחילוץ ופינוי. גם כוחות מד"א נוספים, כוחות משטרה ויחידות החילוץ ערד, עין גדי ומגילות הוזעקו. המסוקים של חיל האוויר הוזנקו יחד עם יחידת החילוץ 669.