משפחות חטופים קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים שבה הביעו את אכזבתן מראש הממשלה, מקבינט המלחמה ומחוסר העדכון. דני אלגרט, אחיו של איציק שנחטף לרצועת עזה, אמר כי "אני עומד פה ומתחנן שיפגשו אותי, יראו אותי. שיעשו טובה ויפנו קצת זמן. לדעתי, מטה המשפחות צריך להחרים את ראש הממשלה והקבינט. שהם ימצאו זמן, אם אנחנו מספיק חשובים, ויקראו לנו".
אלגרט, שענד טלאי צהוב במהלך נאומו, שיתף כי "קצינה בצה"ל הודיעה לי שיצא סרטון של החמאס שלפיו אחי נהרג כתוצאה מהפצצה של חיל האוויר. אתמול הייתה לנו שיחת ועידה של כל המשפחה עם נציגים מהצבא, השורה התחתונה הייתה לדעת מתי הכל קרה. מסרו לי את ההודעה בשבת. אף אחד מהקבינט - גם לא ראש הממשלה - הרים לי טלפון ושאל איך המשפחה, אם אנחנו צריכים משהו. מה הקשר בין הממשלה למלחמה?".
הצהרת המשפחות בתל אביב
(צילום: עידו ארז)

בהמשך אמרה סימונה שטיינבכר, אמה של החטופה דורון, כי לבתה "יש יום הולדת 30 בשבוע הבא. אני לא יכולה לחשוב על זה שנציין את יום הולדתה בלעדיה". היא הוסיפה: "קבינט המלחמה - תסתכלו לי בעיניים. עלינו, משפחות החטופים. כבר שבועות אנחנו מבקשים פגישה איתכם, שנדחית פעם אחר פעם. אנחנו נשענים על מידע מהתקשורת, כמו גם מהטרור האכזרי של חמאס. רוצים לדעת שהחזרת החטופים נותרה מטרת העל. מאסנו בסיסמאות, מאסנו בלדבר אליכם, תסתכלו עלינו - איפה אתם? למה גם בכם אנחנו צריכים להילחם? נגמר לנו הכוח".
גאיה קלדרון, בתו של החטוף עופר קלדרון ואחותם הבכורה של סהר וארז ששוחררו משבי חמאס, האשימה כי "המדינה כושלת בהצלת אזרחיה, הצלת חיים. נחטפה להם חצי שנה מהחיים. איפה אתם, חברי הקבינט? האם בלתי אפשרי עבורכם להגיד לנו את האמת? יש את מבחן המציאות, העובדות מדברות בעד עצמן - האם ויתרתם על החטופים?".
3 צפייה בגלריה
דני אלגרט אחיו של איציק ז״ל
דני אלגרט אחיו של איציק ז״ל
אלגרט, עם הטלאי הצהוב: "מתחנן שיפגשו אותי"
(צילום: עידו ארז)
קלדרון הוסיפה בפנייה לקבינט כי "אני רוצה לבקש מכם לשמוע את זעקת החטופים שמחכים, מצפים וסומכים עליכם שתצילו אותם. הדאגה לאבא מלווה אותי כל יום, אני מבקשת שתצילו אותו עכשיו. לא נעזוב אתכם בשקט עד שהוא יחזור יחד עם כל שאר החטופים".
גם הרב דורון פרץ, אביו של החטוף דניאל, נאם בהצהרה. לדבריו, "אנחנו לא יודעים דבר על הבן שלנו מלבד שהוא פצוע, כי נמצא דם שלו. אנחנו דורשים שיפעלו מולנו בשקיפות - מה קורה? אין לחץ צבאי, אין עסקה. 134 חטופים מחכים לתשובה".
מירב לשם גונן, אמה של החטופה רומי, הוסיפה בהצהרה כי "159 יום שכולנו כואבים, מתוסכלים ומבוהלים. המנהיגים בוחרים לא להסתכל על העם. אני פונה לקבינט ולראש הממשלה - כשאתם נמנעים מלהיפגש איתנו, אתם עושים דה-לגיטימציה למה שקרה ב-7 באוקטובר. זה הדבר הנורא ביותר שאנחנו יכולים לעבור".
3 צפייה בגלריה
גאיה קלדרון
גאיה קלדרון
"הדאגה לאבא מלווה אותי כל יום". גאיה קלדרון
(צילום: עידו ארז)
3 צפייה בגלריה
אלון שמריז לולו
אלון שמריז לולו
"הממשלה לא עושה הכל להחזרת החטופים". אלון שמריז ז"ל
לשם גונן אמרה עוד כי "הבקשה הראשונה היא שתראו אותנו, תקשיבו לנו. אנחנו העם שאתם מנהיגים - אתם לא רואים אותנו. אתם צריכים לקבוע איתנו פגישה, זה הדבר הכי חשוב לעם ישראל. פנינו אליכם בכל הדרכים המקובלות - אנחנו והעם צריכים שאתם תיפגשו איתנו. אני מזמינה אתכם לתאם איתנו עוד היום פגישה בהקדם". בהמשך היא שיתפה כי "התעוררתי מחלום שאני נכנסת לעזה להוציא את רומי. אני, אמא שלה. כי אני מפחדת".
במקביל להצהרה בתל אביב, יונתן שמריז, שאחיו אלון שנחטף נורה בשוגג בשכונת שג'אעיה ברצועת עזה לאחר שנחשד על ידי כוח צה"ל כמחבל, תקף את הממשלה בנאום שנשא בהפגנה מול הכנסת בירושלים. שמריז אמר: "משפחות החטופים, לא מזמן הייתי חלק מכן, חלק ממציאות בלתי נתפסת של חוסר אונים. רצון לשרוף הכל, לצרוח לשמיים. לחשוב מה עובר עליהם שם ומה עובר עליכם פה, זה מייסר".
לדבריו, "המאבק להשבת החטופים הוא לא משימה לאומית לצערי. הממשלה הנוכחית לא עושה הכל כדי להחזיר את יקיריכם. החטופים, לא נעים להגיד, מהווים נטל על הממשלה הזאת. הממשלה הזאת חטפה אתכם גם, הממשלה חטפה את עם ישראל. הממשלה מנצלת את השבר העמוק שיש בעם כדי שלא נתקומם ומנצלת את הצער והטראומה שחווינו כדי לשמר את כוחה. אותם אנשים שהיו אחראים על הביטחון שלנו עושים את המינימום הנדרש בשביל להחזיר את החטופים. האנשים שאחראים לעשרות אלפי פליטים, לכל הנרצחים והחטופים מסתובבים כמו טווסים. הם עדיין אלה שמקבלים את ההחלטות".