"לא אסרו עליך להמשיך? אני בהלם": כך כתבה אחת המגיבות בעמוד האינסטגרם של הגינקולוג וכוכב הרשת ד"ר גיא רופא שחזר לפעול באחרונה. זאת לאחר שמספר נשים האשימו כי ביצע בהן עבירות מין, כך לפי תחקיר שפורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לפני כמעט שנתיים. בינואר 2022 נעצר רופא, אולם הוא שוחרר מאז וטרם התקבלה החלטה אם להגיש נגדו כתב אישום.
4 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
חזר לאינסטגרם. גיא רופא
(מתוך פייסבוק)
בשבועות האחרונים, ואולי בחסות המלחמה, חזר ד"ר רופא לתפעל את עמוד האינסטגרם ובו הוא מעלה תכנים הקשורים לגינקולוגיה, ואף ומעניק ייעוץ לנשים שפונות אליו בפלטפורמה. אחת מהנשים שטענה כי רופא קיים איתה שיחות מיניות באינסטגרם בעבר, הופתעה לגלות כי הוא חזר לפעול ברשת. "איך זה יכול להיות שיש מישהו שיש נגדו חשדות כל כך חמורים, והוא מעז בחוצפתו לחזור לרשת כאילו כלום", תהתה בשיחה עם ynet. "זה מרגיש שהוא מנצל את המלחמה כדי לצוד נשים ברשת. הוא כנראה יודע שלא יכתבו עליו. פשוט חוצפן".
נשים נוספות הביעו זעזוע ותקפו את רופא בתגובות בעמוד האינסטגרם שלו. "תרד חזרה למחתרת, לא שכחנו", כתבה אחת. רופא הגיב לה: "תודה על התגובה. רק בריאות ובשמחה אענה על כל שאלה רפואית". אחרת כתבה: "למה הוא חושב שנשים ישכחו את מה שהוא עשה? עדיף שלא תהיה פה! גברים נפלו על השכל! עושים זוועות לנשים ויוצאים מזה כאילו כלום". לה השיב רופא: "אני מבין שאת כועסת שאני כאן. אבל מה שמפריע לי שאת מבססת דעתך ללא ידיעת האמת. בכל מקרה תודה".
אישה נוספת דרשה בתגובות: "ד"ר(?) נכבד, מבקשת שתפרסם את ההליכים המשפטיים נגדך והוכחת צדקך, אחרת אתה אשם בעינינו. לפי מה שנטען עשית מעשים שלא ייעשו!". גם לה רופא הגיב: "גברת נכבדה. אדם חף מפשע עד שהוכחה אשמתו ולא ההפך. קראת כתבות וחרצת דיני. בסדר. אבל העמוד לא עוסק בענייני האישיים אלא בהנגשת המידע". אישה אחרת כתבה: "לא אסרו עליו להמשיך? אני בהלם". רופא השיב לה: "הלם זה לא בריא. מציע לבדוק את העובדות שלך לפני שככה כותבת. מוזמנת להמשיך לעקוב וכמובן לשאול שאלות רפואיות. רק בריאות".
4 צפייה בגלריה
גיא רופא הגניקולוג וכוכב הרשת החשוד בעבירות מין חזר לייעץ באינסטגרם
גיא רופא הגניקולוג וכוכב הרשת החשוד בעבירות מין חזר לייעץ באינסטגרם
גיא רופא חזר לייעץ באינסטגרם
4 צפייה בגלריה
גיא רופא הגניקולוג וכוכב הרשת החשוד בעבירות מין חזר לייעץ באינסטגרם
גיא רופא הגניקולוג וכוכב הרשת החשוד בעבירות מין חזר לייעץ באינסטגרם
התגובות הזועמות נגדו באינסטגרם
קישור מעמוד האינסטגרם של רופא מוביל לעמוד רשת ובו נכתב בין היתר: ד"ר רופא הוא חבר מוערך בצוות הרופאים הבכירים במחלקת נשים ויולדות, וכן ביחידה לאנדוסקופיה גינקולוגית. מסירותו של ד"ר רופא למטופליו, מחויבותו למצוינות והשאיפה המתמדת לידע הופכים אותו לדמות מכובדת ביותר בתחום הגינקולוגיה והמיילדות".
לפני כחמישה חודשים כשניסינו לברר מה עלה בגורל תיקו, גילינו כי שלוש מתוך ארבע התלונות שהוגשו נגד רופא הוצאו מהתיק. במשטרה לא פירטו מדוע. המשטרה העבירה לפרקליטות את התיק כבר לפני כמה חודשים, ובינתיים על ד"ר רופא לא הוטלה מגבלה לעסוק בתחום. מבדיקה שערכנו עולה כי ד"ר רופא יכול לעבוד הן בשירות הציבורי והן בשירות הפרטי, והרשויות מגלגלות ביניהן את האחריות עליו. בפרקליטות טענו אז כי המשטרה הייתה זו שלא האריכה את ההגבלות על ד"ר רופא, במשטרה טענו כי משרד הבריאות אמון על עיסוקו, ואילו במשרד הבריאות טענו כי יש לפנות לפרקליטות שכן מתנהל נגדו הליך פלילי.
התלונה היחידה שנשארה בתיק היא של אריאל נעים (26), שבאומץ רב חשפה כאן באוגוסט בשנה שעברה את זהותה. על חזרתו לפעילות אמרה: "גיא רופא הוא אדם מסוכן שפגע בי מינית ונפשית. לא ייתכן שרופא בישראל מנצל את תפקידו ומעמדו לסיפוק יצריו המיניים. התפלאתי לראות שהוא מנצל את זמן המלחמה כדי להמשיך ולצוד קורבנות נוספים. בלתי מתקבל על הדעת שתתקיים נגדו חקירה כחלק מהליך פלילי בחשדות חמורים של הטרדה ותקיפה מינית כלפי מטופלת, מבלי שמוטלות עליו מגבלות להמשיך לעסוק בעיסוקו כרופא מן המניין, מבלי לפקח על מעשיו ואף מבלי לעצור אותו מלהמשיך לשדל מטופלות לביצוע מעשיו הפליליים.
"לא סביר ואף מסוכן מאוד לעשות הפרדה בין הליך משמעתי להליך פלילי כאשר מדובר ברופא גינקולוג. הייתי מצפה לכל הפחות להשעייתו באופן זמני עד להחלטת הפרקליטות אם להעמידו לדין. במקום לשתף פעולה ולפעול יחד למען שלום ציבור הנשים - קיימת הפרדה מוחלטת בין הרשויות - משטרה, פרקליטות, משרד הבריאות, כאשר כל גוף משליך את האחריות האחד על משנהו. נראה שהם נמנעים מלטפל בתחום הפגיעות המניות בקרב רופאים על אף התלונות המוגשות, מחשש לפתיחת תיבת פנדורה. מקווה שהפרקליטות תקבל את ההחלטה הנכונה ויוגש נגדו כתב אישום".
בין עשרות העדויות שפורסמו כאן בעבר, תיארה אחת המתלוננות כיצד ד"ר רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גינקולוגית. מתלוננת נוספת העידה כי הוא הניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין: "כאן אמור להיות לך נעים". צעירה אחרת סיפרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד אף שפנתה אליו מסיבה אחרת, וכלל לא התלוננה על אי נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של ד"ר רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
4 צפייה בגלריה
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים שהתלוננו
(מתוך פייסבוק)
בנוסף, המתלוננות העידו כי ד"ר רופא חיזר אחריהן בעקשנות, באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. ספיר (26) סיפרה כי "הוא לא הפסיק לשלוח לי הודעות וניסה להרשים אותי בזה שהוא רופא. הרגשתי לא בנוח וחסמתי אותו". יולי (25), שבהיותה חיילת הגיעה לבדיקות רבות אצל ד"ר רופא עקב מחלה, סיפרה כי "הקשר איתו התחיל לחצות גבולות, והוא אמר שמגיע לו משהו על מה שהוא עשה עבורי. אחת הקצינות אמרה לי שזו בהחלט הטרדה, אבל שאין מה לעשות".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות רואה בחומרה כל חשד לניצול מעמד של מטפלים, פועל באפס סובלנות כלפי מקרי הטרדות ופגיעה מינית ובודק כל תלונה בנושא. משרד הבריאות פועל מול הפרקליטות בעניין זה על מנת שיתאפשר להשלים את ההליכים המשמעתיים בהקדם".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "תיק החקירה בעניינו של גיא רופא הועבר לפרקליטות, ולאחר בחינת הראיות, המשטרה התבקשה על ידי הפרקליטות לבצע השלמות חקירה. לאחר שהשלמות החקירה הובאו לעיון הפרקליטות, עלה כי יש צורך בביצוע מספר השלמות חקירה נוספות. הפרקליטות פועלת מול המשטרה לזירוז ביצוע פעולות החקירה בהקדם. בימים האחרונים התקבלו תוצאות מרבית פעולות החקירה. בכוונת הפרקליטות לפעול לקבלת החלטה מוקדם ככל שניתן. הפרקליטות מצויה בקשר עם המתלוננת ובאת כוחה והן מעודכנות באשר לטיפול בתיק. הפרקליטות מתייחסת בכובד ראש לתלונה, וההחלטה תתקבל על בסיס מכלול הראיות שנאספו ויאספו בתיק החקירה.
"באשר לשאלת המשך עיסוקו ד"ר של גיא רופא, לאחר קבלת התלונות כנגדו המשטרה ביקשה להורות על מעצרו. לאחר מספר הארכות מעצר לצורכי חקירה, בית המשפט הורה על שחרורו ממעצר ועל הגבלת העיסוק לפרק זמן מסוים. הסמכות להגשת בקשות למגבלות על עיסוק או הארכתן, בשלב זה של ההליך, היא בידי משטרת ישראל, וזו לא ביקשה להאריך את המגבלות שהוטלו על ידי בית המשפט על תנאי העיסוק של ד"ר גיא רופא".
מד"ר רופא לא התקבלה תגובה.