התנאי המקומם של מועצת הביטחון לקראת הדיון הרשמי הראשון על מצב החטופים: משלחת ישראל לאו"ם ביקשה מנשיאות מועצת הביטחון שד"ר אפרת ברון הר-לב מבית החולים שניידר תתדרך בדיון על מצבם של הילדים שהיו בשבי החמאס. במועצת הביטחון הסכימו, אך התנו את הופעתה בכך שלשם ה"איזון" - גם מנכ"לית "בצלם" יולי נובק תתדרך בזום, על מצבם של הפלסטינים.
1 צפייה בגלריה
מועצת הביטחון של האו"ם מטה האו"ם בניו יורק
מועצת הביטחון של האו"ם מטה האו"ם בניו יורק
מועצת הביטחון של האו"ם
(צילום: AP / Yuki Iwamura)
זהו הדיון הרשמי הראשון בנושא מצבם של החטופים הישראלים המוחזקים בידי חמאס בעזה. זאת בעקבות פנייה דחופה מטעמו של השגריר דני דנון שיצאה מיד עם הדוח על הוצאתם להורג של 6 הישראלים בידי מחבלי החמאס, בקשה שזכתה לתמיכת ארה"ב בריטניה ובצרפת שסייעו בקידום המהלך.
בדיון ישתתפו סגנית מזכ"ל האו"ם רוזמרי דה קרלו ונציג הארגון OCHA. בנוסף הוזמנה כאמור ד"ר אפרת ברון הר-לב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה, מחלקה אשר טיפלה בילדים החטופים שחזרו מהשבי.
שגריר ישראל לאו"ם דנון יקריא בנאומו עדויות מזעזעות על ההתעללות שעברו החטופים בשבי, ידגיש כי חטיפת אזרחים היא הפרה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי והפרה של החלטה 2474 של מועצת הביטחון ואת העובדה שחמאס הפר את שלוש ההחלטות האחרונות של המועצה שקראו לשחרור כל החטופים.
השגריר דנון ידגיש כי במשך 11 חודשים נמנעה מהחטופים כל גישה לצלב האדום ויתקוף את אלג'יריה והקבוצה הערבית באו"ם על קיומם של 60 דיונים עד כה ביחס לישראל, בעוד שעד כה לא התכנס אף לא דיון אחד בנושא החטופים. השגריר דנון יקרא למועצת הביטחון לאמץ החלטת גינוי לחמאס על רצח והתעללות בחטופים וקריאה לשחרורם המיידי.