איברהים אל-רמאדי, צעיר בן 22 שמתגורר בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, תכנן לבצע יחד עם פעיל חמאס פיגוע בזמן מחאת משפחות החטופים בתל אביב. כך מתואר בכתב אישום שהוגש הבוקר (שישי) נגד הצעיר לבית המשפט המחוזי בבירה.
התייחסות המשטרה לסיכול הפיגועים
(צילום: דוברות המשטרה)

לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד פועה בן טוב מפרקליטות מחוז ירושלים, הצעיר תכנן לבצע פיגוע טרור נגד יהודים עם שניים נוספים, ולשם כך נפגש עם חבר ארגון חמאס וחבר בקבוצת הטרור גדודי טול כרם כדי שיעזור להם. השלושה תכננו לבצע פיגוע עם מטען חבלה שמופעל מרחוק עם טיימר, ודנו ביניהם על הדרך העדיפה לבצע פיגוע אשר יגבה את חייהם של יהודים רבים.
בכתב האישום צוין עוד כי השלושה דנו בהצעות הבאות לפיגוע - הנחת מטען בהפגנה למען השבת החטופים בתל אביב, פיגוע ירי לעבר אוטובוס בבקעה, חטיפה של יהודים, הנחת מטען באוטובוס שבו נוסעים יהודים לכיוון קריית ארבע.
1 צפייה בגלריה
בוגי יעלון בהפגנת מטה משפחות החטופים בקיסריה
בוגי יעלון בהפגנת מטה משפחות החטופים בקיסריה
הפגנה בהשתתפות משפחות החטופים בתל אביב
בשלב מסוים החליט אחד מחברי הקבוצה שלא להמשיך בתכנון, והנאשם צירף אדם אחר לטובת ביצוע הפיגוע כדי לסכם את הפרטים הסופיים, לאחר שהחליט כי יש לבצע את הפיגוע בתל אביב במהלך הפגנה להשבת החטופים. בהכוונת שב"כ, עצרו בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים את הצעיר ב-17 בספטמבר בביתו.
לפי כתב האישום, הצעיר הסית לטרור, הזדהה עם ארגון טרור, ופרסם ברשתות החברתיות פרסומי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור בשלושה מקרים שונים. כך לדוגמה, ב-9 באוקטובר 2023, יומיים אחרי הטבח בדרום, הוא פרסם תמונה של מחבלי חמאס חמושים ורעולי פנים, ולצד התמונה נכתב "אלוהים, תן לאיסלם ולמוסלמים ניצחון".
כתב האישום מייחס לצעיר ביצוע עבירות של קשר למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות, גילוי הזדהות עם ארגון טרור, הסתה לטרור, ומגע עם סוכן חוץ. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
בהודעה משותפת של שב"כ והמשטרה, צוין כי "בחקירה עלה כי בשלב מסוים גמלה בליבו של הצעיר, שתומך בארגוני הטרור גדודי ג'נין וחמאס, החלטה לקשור קשר עם אחרים תושבי יו"ש על-מנת שיסייעו למזימותיו הרצחניות, ובסיועם תכנן לרכוש כלי נשק ומטעני חבלה באמצעותם לממש כוונותיו ולבצע פיגועי טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים.
"בחקירה המשותפת נחשף כי המחבל כבר כתב צוואה, פתח קבוצה ברשת חברתית בשם 'חיילי אלוהים', והתכונן למימוש כוונתו לפגע במשתתפי המחאה. אולם למרבה המזל, המחבל לא הספיק להשיג את האמל"ח כפי שתכנן כדי לבצע את הפיגוע, מכיוון שנעצר על ידי שב"כ והמשטרה שסיכלו בכך את כוונותיו. גם לאחר מעצרו התבטא כי עודנו מתעקש לבצע פיגוע ואמר 'אם לא הייתי נעצר, הייתי מבצע פיגוע ורוצח מספר גדול של אנשים'".