דו"ח מסווג של המודיעין האמריקני קובע שאיחוד האמירויות מנסה במשך שנים להתערב בפוליטיקה האמריקנית ולהשפיע על קבלת ההחלטות בוושינגטון – גם בדרכים בלתי חוקיות.
העיתון "וושינגטון פוסט" שוחח עם שלושה גורמים שקראו את הדו"ח, ונשארו בעילום שם. מחברת הדו"ח, מועצת המודיעין הלאומי, הציגה את מסקנותיה בשבועות האחרונים למקבלי ההחלטות.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מוחמד בן זאיד
ג'ו ביידן מוחמד בן זאיד
מנהיגי ארה"ב ואיחוד האמירויות, ג'ו ביידן מוחמד בן זאיד
(צילום: EPA, AP)
בדו"ח טוענת מועצת המודיעין כי בעלת הברית הקרובה של וושינגטון ביצעה צעדים "שמזכירים ריגול" כדי להתערב במערכת הפוליטית בארה"ב. איחוד האמירויות העסיקה שלושה גורמים לשעבר בצבא ובמודיעין האמריקני, במטרה לנהל מעקב אחרי מתנגדי משטר, פוליטיקאים, עיתונאים וחברות בארה"ב. אותם גורמים אמריקנים הודו כי סיפקו לאמירתים טכנולוגיית סייבר מתקדמת.
לפי הדו"ח, משנת 2016 השקיעה איחוד האמירויות יותר מ-154 מיליון דולר על לוביסטים שיקדמו את האינטרסים שלה. עוד מיליוני דולרים הועברו כתרומות לאוניברסיטאות בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
מוחמד בן זאיד מנהיג איחוד האמירויות
מוחמד בן זאיד מנהיג איחוד האמירויות
בן זאיד בשיחת וידאו עם ביידן, החודש
(צילום: EPA)
שגריר האמירויות בארה"ב, יוסוף אל עותייבה, אמר בתגובה לפרסום שהוא "גאה בהשפעה של האמירויות" על ארה"ב וביחסיה עם וושינגטון. לטענתו איחוד האמירויות הרוויחה את ההשפעה הזאת ביושר באמצעות עשרות שנים של שיתוף פעולה הדוק ודיפלומטיה אפקטיבית.
איוד האמירויות נמצאת במקום השלישי ברשימת המדינות שרוכשות נשק מארה"ב. בעשור החולף סייעו האמירתים לכוחות האמריקניים באפגניסטן, סוריה ועיראק.