אחרי המהומה בטקס הסיום שפוצץ: יו"ר מועצת המנהלים של המכללה האקדמית רמת גן, ד"ר חיים ויצמן, הודיע הערב (יום רביעי) על התפטרות מתפקידו וכן מחברותו במועצת המנהלים ומחבר הנאמנים של המכללה.
המהומה בטקס הסיום של מכללת רמת גן, אתמול
אמש, נזכיר, התרחשה מהומה במהלך טקס חלוקת התארים במכללה האקדמית רמת גן - כשוויצמן עלה לנאום והאשים כי "יש הרג של חפים מפשע" ברצועת עזה. בתגובה, הקהל בטקס החל להתווכח ולצעוק לעבר הבמה, וחלק מהנוכחים אף ביקשו שד"ר ויצמן יסולק מן הטקס וסירבו להמשיכו. ד"ר ויצמן עצמו תועד בהמשך מתנצל בפני הנוכחים, לקול קריאות זעם של הנוכחים: "אני מצטער, לא הייתה לי כוונה לפגוע באנשים".
שי, אחד הבוגרים, סיפר אמש בשיחה עם ynet כי ד"ר ויצמן "החל להגיד שיש לנו ממשלה משסעת, כמו בן גביר. חשבתי לעצמי בסדר, אנחנו מדינה דמוקרטית, לכל אחד יש זכות להתבטא. ואז הוא אמר 'יש הרג של ילדים חפים מפשע בעזה, צריך לעצור את המלחמה הזאת'. זה לא מתקבל על הדעת, יש לנו צבא הומני שדואג לא לפעול אם יש ילדים, הוא לא יכול להתסיס ככה".
1 צפייה בגלריה
מהומה במהלך טקס חלוקת התארים במרכז האקדמי רמת גן, בזמן נאום פוליטי ד"ר חיים ויצמן
מהומה במהלך טקס חלוקת התארים במרכז האקדמי רמת גן, בזמן נאום פוליטי ד"ר חיים ויצמן
ד"ר ויצמן (שמאל) במהלך הטקס אתמול
שי הוסיף: "75% מהסטודנטים הם ערבים, וכולם צהלו כשהוא אמר את זה. זאת לא מטרת המלחמה, לא יצאנו למלחמה כי רצינו להרוג ילדים חפים מפשע, יצאנו למלחמה כי רצחו לנו ילדים חפים מפשע, אנסו וחטפו. מישהו ביקש ממנו להתנצל, אבל הוא אמר 'אני מתנצל אם מישהו נפגע אבל אני לא חוזר בי'. היו צרחות, אנשים פשוט איבדו את זה והטקס התפוצץ. אחד מאנשי ההנהלה עלה על הבמה ואיים שאם לא יפסיקו את ההפרעות, הוא ייקח מאיתנו את התעודות! אותה תעודה שעבדתי בשבילה שלוש שנים! זאת פשוט חוצפה שמכניסים פוליטיקה והשמצות נגד מדינת ישראל בטקס סיום אקדמי".
ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן השתתף אמש בטקס, והגיב בדבריו למהומה. "החיילות והחיילים שלנו הם גם גיבורים וגם קדושים ואין הומניים מהם", אמר. "כל מה שאנחנו עושים, בונים ומייצרים כאן - כולל האקדמיה - זה בזכותם ובזכות מסירות נפשם לביטחון המדינה. ללא החיילים שלנו היה לכולנו פה חופש ביטוי כמו שיש בעזה, אקדמיה כמו בעזה, זכויות אזרח כמו בעזה. שום פוליטיקאי ושום אמירה לא ישנו את העובדות האלה".
מהמכללה נמסר אתמול בתגובה: "בטקס חלוקת התארים נשא יו"ר מועצת המנהלים, ד"ר חיים ויצמן, אשר אינו חבר סגל אקדמי במכללה, נאום בעל גוון פוליטי אשר גרם לסערת רגשות מוצדקת. הנאום הפתיע את הנוכחים בטקס ואינו משקף את עמדת הנהלת המכללה. דבריו פגעו במשתתפי הטקס והנהלת המכללה מתנצלת על כך".