הבנק המסחרי הגדול ביותר באתיופיה מנסה להחזיר לידיו עשרות מיליוני דולרים, אחרי שתקלה טכנית במערכות שלו אפשרה ללקוחות למשוך ממנו סכומים גדולים של כסף שכלל אינם שייכים להם. כך מדווחת רשת BBC. לפי דיווחים באתיופיה עצמה, יותר מ-40 מיליון דולר נמשכו או הועברו מהבנק לחשבונות אחרים שלא כדין בעקבות התקלה.
התקלה המביכה אירעה בסוף השבוע, ולפי נשיא הבנק למסחר של אתיופיה (CBE), אבה סאנו, לאנשיו נדרשו שעות ארוכות כדי להקפיא את האפשרות למשוך את הכסף. סאנו אמר כי רוב הכסף נמשך על-ידי סטודנטים, אחרי שהידיעה על התקלה המאפשרת למשוך אותו התפשטה באוניברסיטאות דרך אפליקציות מסרים מיידיים.
1 צפייה בגלריה
כספומט בנק משיכת כסף דולר דולרים
כספומט בנק משיכת כסף דולר דולרים
תורים ליליים השתרכו בכספומטים
(צילום: shutterstock)
רשת BBC מדווחת כי מרגע הפצת השמועה על התקלה השתרכו תורים ארוכים לכספומטים בקמפוסים, וסטודנטים ניצלו את ההזדמנות למשוך כסף רב ככל שיוכלו. סטודנט אחד, הלומד באוניברסיטת ג'ימה באתיופיה, אמר לרשת שכשחבריו סיפרו לו בסביבות 1:00 בלילה בין שישי לשבת על האפשרות למשוך כסף באין מפריע הוא לא האמין תחילה.
לפי הבנק המרכזי של אתיופיה, שיותר מ-38 מיליון לקוחות מחזיקים בו חשבון, התקלה ב-CBE אירעה במהלך עבודות תחזוקה, ובבנק למסחר עצמו אומרים כי היא לא נגרמה ממתקפת סייבר.
כמה אוניברסיטאות קראו לתלמידיהן להחזיר את הכסף, וה-CBE הדגיש כי כל מי שייענה לקריאה – לא יינקטו נגדו הליכים משפטיים. לא ברור כמה מהם שמעו להפצרות הללו בפועל.