ראש המוסד טס לקטאר, המתווכות דנו בדרכים האפשריות לקידום עסקה - ואז הגיעה מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "האיש הזה טרפד את הכול בנאום אחד", אמר ל-CNN גורם המעורה במשא ומתן.
נתניהו מציג מפה: זו החשיבות של ציר פילדלפי
(צילום: לע"מ)

לפי הדיווח ב-CNN, לאחר רצח החטופים בשבי חמאס, הגורמים המעורבים במשא ומתן שוחחו זה עם זה בטלפון ודנו בדרכים האפשריות לקדם עסקת חטופים ולהפסקת אש. "אבל אז ראש הממשלה נתניהו ערך את מסיבת העיתונאים, והבהיר כי ישראל לעולם לא תצא מציר פילדלפי", נכתב ב-CNN. אותו גורם אמר כי "האיש הזה טרפד הכול בנאום אחד".
מסיבת העיתונאים של נתניהו התקיימה לאחר שראש המוסד דדי ברנע טס לדוחא לביקור חשאי ונועד עם ראש ממשלת קטאר.
אתמול קיבלו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס עדכון מצוות המשא ומתן האמריקני על מצב ההצעה שהתוו ארצות הברית, קטאר ומצרים. "הם דנו בשלבים הבאים של המאמץ המתמשך להבטיח את שחרור בני הערובה, כולל המשך התייעצויות עם המתווכות השותפות קטאר ומצרים", נאמר בהודעת סיכום הישיבה.
תגובת ביידן למסיבת העיתונאים של נתניהו

ביידן, שמוקדם יותר אתמול השיב בשלילה לשאלה אם לדעתו נתניהו עושה די על מנת לקדם עסקה ואמר לצד זאת כי הוא קרוב להצגת העסקה הסופית לצדדים, נשאל על אותה מסיבת עיתונאים של נתניהו, ואמר: "אנחנו עדיין מנהלים משא ומתן. אנחנו לא מנהלים איתו משא ומתן - אני מנהל משא ומתן עם עמיתיי ממצרים ומקטאר".
בתוך כך, מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר אמש בתגובה לנאום נתניהו כי הוא "מלא שקרים וספינים". לדברי המטה, רה"מ בחר במורשת ההפקרה במקום בהצלת חיים והחזרת החטופים. נתניהו הוכיח שהוא לא מתכוון להחזיר את החטופים. זו המשמעות האמיתית של דבריו מבעד לכל השקרים והספינים ששמענו.
"עם ישראל, שברובו תומך בהשבת החטופים, לא ייתן יותר יד להפקרה הפושעת הזו", הוסיף המטה. "המאבק להשבת החטופים יוחרף ויוגבר עד שאחרון החטופים יחזור הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה".
1 צפייה בגלריה
מחאה למען החטופים במצודת זאב שבתל אביב
מחאה למען החטופים במצודת זאב שבתל אביב
המחאה בתל אביב, אמש
(צילום: טל שחר)
במקביל לנאום נתניהו אמש, אלפי מפגינים התכנסו סביב "מצודת זאב", בניין מטה הליכוד ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. בין המפגינים לשוטרים התפתחו עימותים, והמוחים הצליחו לעקוף מחסומים של משאיות. מדורות הובערו. לפני כן אלפים הפגינו גם ברחוב קפלן מול גשר בגין בקריאה לשחרור החטופים, יממה לאחר הפגנת הענק ברחוב.
הדס קלדרון, שאבי ילדיה עופר עדיין חטוף בעזה, אמרה בהפגנה: "אתמול שש גופות, היום לוויות והמון לבבות מרוסקים. ערך קדושת החיים מת, התפגר. הרסתם. קבינט הדמים, חשוך להם במנהרות וחשוך לנו בלב. המשפחות שלנו זרוקות כמו כלבים במנהרות. אתה, ראש הממשלה, בוגד בעם שלך". דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, התייחס למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה: "נתניהו, אם ההצהרה שלך היא לא על עסקת חטופים, אל תוציא שום הצהרה".
אלפים הפגינו גם מול מעון רה"מ ברחוב עזה בירושלים, שם התפתחו עימותים קשים בין שוטרים למוחים. המשטרה עדכנה כי 15 מפגינים נעצרו במהלך המחאה.
פורסם לראשונה: 23:49, 02.09.24