בנט: "אם אזרחי ישראל ימשיכו להתחסן בהיקפים גדולים - נוכל להתגבר על הדלתא"
(צילום: לע"מ)

כשברקע נתוני התחלואה האחרונים בקורונה, קיים הערב (יום רביעי) ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים. הוא אמר: "אם נמשיך עם הסגרים - לא יהיה כסף לטילי כיפת ברזל או לנגמ"שים. סגר יהרוס את עתיד המדינה. אני רוצה לפוגג את חדשות הפייק - החיסונים עובדים בצורה בלתי רגילה. הם גם בטוחים, אבל בעיקר - הם עובדים". לדבריו, "הימים הבאים לא הולכים להיות קלים. אני מאמין שנאשר חיסון שלישי לבני 40 ומעלה כבר מחר". ynet העביר את הדברים בשידור חי.
לגבי החיסונים הוסיף ראש הממשלה: "מתוך 105 נפטרי קורונה - 103 לא השלימו החיסונים הנדרשים. זה לא מקום לשתי דעות. אני לא מכיל את הדעות האחרות. יש פה מדע ועובדות שהחיסונים מצילים חיים. יש הרבה חיסונים שצריך לחדש מעת לעת. זה כמו שצריך להטעין סוללה של אייפון: צריך להטעין מחדש את הגוף. החיסון השלישי מגן עלינו ומעניק לנו הגנה יותר טובה מאשר בסוף החיסון השני".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"החיסונים עובדים בצורה בלתי רגילה". בנט
(צילום: יונתן זינדל)

"נעשה הכול כדי שתוכלו לפרנס את המשפחות שלכן בכבוד, כדי שהילדים שלכם לא ייאלצו ללמוד 200 ימים בשנה מול זום, כמו שהיה בשנה שעברה. הסגרים עלו לנו 200 מיליארד שקלים. לכן בחרנו בדרך הקשה של לבצע עשרות פעולות שאולי יאפשרו לנו להימנע מסגר. הסגר הוא קו ההגנה האחרון - רק כאשר כל האפשרויות האחרות מוצו. הסגרים עלו לנו 200 מיליארד שקלים - שהתאדו. כולנו נצטרך להחזיר את החוב הזה. כל משפחה בישראל נכנסה לחוב של 105 אלף שקלים - וזה חיי אדם".
בנט המשיך ואמר: "מעל מיליון ישראלים התחסנו בחיסון השלישי - זו הצלחה גדולה מול הרבה ספקנות, אבל הרבה עוד לא עשו את זה. אני קורא למי שלא השלים החיסון השלישי - לגשת מיד. הם האנשים שנמצאים בסכנת חיים מיידית". בנט פירט את תוכנית הממשלה: "הגדלנו את סף הספיקה של בתי החולים - זה טוב לעתיד מדינת ישראל. זה קונה לנו זמן יקר; עוד 10 או 15 ימים כדי לתת מספיק זמן לחיסונים להיכנס לפעולה. המדינה היא לא בייביסיטר, אל תחכו שמישהו ייקח אתכם להתחסן".
"הדבר הכי מסוכן הוא שאתה חושב שאתה מחוסן והשכפ"ץ לא מגן עליך בצורה מלאה", המשיך בנט, "ולכן אני מבקש מכל מי שהתחסן בחיסון השני: עד שנאפשר לכם להתחסן במנה השלישית - תהיו זהירים".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
רה"מ במסיבת העיתונאים: "סגר יהרוס את עתיד המדינה"
(צילום: יונתן זינדל)
ומה לגבי סגר בחגים? "זה תלוי בציבור", אמר ראש הממשלה. "אני הופך כל אבן וממליץ לאנשים להתנהל בצורה אחראית. אם בכל שנה עושים סעודה עם 150 איש - תעשו סעודה קטנה יותר. קחו אחריות. בסוף אין תחליף: אם אזרחים לא יגנו על עצמם - זה לא נורמלי. זו מגפת הלא-מחוסנים".
בתשובה לשאלה מדוע לא לדחות את הלימודים בחודש - השיב בנט: "הדבר יעלה לדיון והחלטה בתחילת השבוע בקבינט הקורונה או מליאת הממשלה כי אני אוהב לשמוע ריבוי דעות".
בתשובה על שאלת ynet אם הוא שוקל לפטר את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בעקבות חילוקי הדעות ביניהם, השיב בנט כי השרה "מבטאת עמדה ומביאה מהשטח רוח מסוימת שזה בסדר גמור שהיא שם. באותה נשימה, שרת החינוך אמרה בצורה מפורשת שהיא רוצה שנתכנס ביום ראשון, נקבל החלטה על מתווה והיא תקבל אותו גם אם זה לא מבטא את דעתה. זה נקרא התנהלות ואחריות משותפת".
על מתווה החיסונים בבתי הספר הדגיש בנט כי "70% זה ישים. בגיל חיסון זה מה שצריך לעשות. להתחסן. הצעד הזה נועד לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ואני קורא לכל קבוצות ההורים בוואטסאפ לברר שאכן הכיתה מחוסנת ב-70 אחוז, שלא תאבדו ימי לימודים". לגבי הבדיקות הסרולוגיות לתלמידים במגזר החרדי אמר: "התחלנו לראשונה סקר סרולוגי של התלמידים החרדים. ראינו בערך 17% חיוביים, קרי, הם מחלימים ומוגנים. זה גם יצמצם את מספר האנשים שייצאו לבידוד".
3 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
בדיקת קורונה
(צילום: AP)

אתמול: 7,832 אובחנו כחיוביים לקורונה, 578 במצב קשה

דבריו של בנט מגיעים לאחר שאתמול אובחנו 7,832 ישראלים כחיוביים לקורונה - כך לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. בסך הכול בוצעו כ-143 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 5.6%. עוד עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 961 חולי קורונה, 578 מהם במצב קשה. מדובר בירידה של שלושה חולים לעומת הנתון אמש.
עם זאת, חלה עלייה במספר המונשמים ומספרם עומד על 104 – הנתון הגבוה ביותר בחודשים האחרונים. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,708 חולי קורונה – תשעה מהם אתמול ושניים היום. מתחילת החודש נפטרו בישראל 230 חולי קורונה.