רגעי הדרמה בצומת רעננה שהסתיימו בטרגדיה – מזווית החייל היורה: צוות חקירה משותף למשטרת ישראל ולמצ"ח סיים אחר הצהריים (יום ב') לחקור את הלוחם שירה הבוקר למוות בחשוד ישראלי שאיים בסכין שלופה בתחנת האוטובוסים בצומת רעננה, מסוף תחבורתי מרכזי השוכן בין רעננה לכפר סבא.
2 צפייה בגלריה
תקרית חריגה בצומת רעננה
תקרית חריגה בצומת רעננה
זירת התקרית בצומת רעננה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הלוחם שוחרר לגדוד בו הוא משרת בגולני, דבר שמעיד על חולשת החשדות נגדו, לאחר שגורמי החקירה מעריכים בשלב זה כי עשה מספיק בשטח כדי להימנע מהירי הקטלני, בטרם החליט לבצעו. במשטרה בודקים את הרקע הנפשי של הגבר שנורה למוות – תושב פרדס חנה שבעבר כבר נמצא לא כשיר לעמוד לדין אחרי שהואשם בתקיפה – ותוך זמן קצר התברר שלא מדובר במחבל.
"הגעתי הבוקר עם התחבורה הציבורית במסוף שסמוך לתחנת המשטרה של כפר סבא, וראיתי שאין אבטחה במקום כבדרך כלל", סיפר הלוחם לחוקריו, "פתאום ניגש אליי צעיר מבוהל שראה שאני חייל חמוש ואמר לי פיגוע-פיגוע, סכין-סכין. הוא הוביל אותי לתחנת האוטובוס בה התרחש האירוע ואז ראיתי את אותו גבר עם גלאבייה על הראש ועוד כיסוי ראש מוסלמי, אוחז בידו סכין"
הלוחם הוסיף: "הבנתי שזה אירוע פח"עי ובמשך כשתי דקות צעקתי לעברו וביקשתי, בעברית ובערבית, שיוריד את הסכין תוך שאני מכוון את נשקי לעברו. היה לו מבט מטורף של רצח בעיניים. נערה שעמדה בסמוך אליו הצליחה להימלט לתוך אוטובוס שעבר ליד ונהגו הבחין במתרחש ופתח לה הדלת. החשוד סירב להוריד את הסכין והחל לרוץ לעבר נוסע, עובר אורח אחר, ואז יריתי כדור אחד לכיוונו. זה לא עזר והוא המשיך לרוץ עם סכין שלופה אז יריתי כדור נוסף, ואז הוא נפל אל הקרקע. בשני המקרים כיוונתי לעבר פלג גופו התחתון. בשלב זה השוטרים הגיעו למקום ולקחו את הסכין". הלוחם שוחרר כאמור לגדוד בו הוא משרת בגולני, וכעת צפויים מפקדיו להציע לו סיוע נפשי של קב"ן לאור החוויה שעבר הבוקר.

2 צפייה בגלריה
הזירה ברעננה
הזירה ברעננה
מסוף האוטובוסים בזירה ברעננה
(צילום: נדב אבס)
אל"מ במיל' אבי עמירם וסרן יוסי אלבז, שמייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "החייל פעל כנדרש וכמתבקש בנסיבות המיוחדות של הסיטואציה אליה נקלע. החייל שולח תנחומיו למשפחת המנוח".
המקרה הבוקר בצומת רעננה הזכיר מאוד את האירוע בצומת אשקלון במהלך גל הטרור רק בחודש אפריל השנה, אז ירה מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז, לעבר ישראלי מעורער בנפשו שחטף נשק מחיילת ואיים לפגוע בעוברים ושבים. הקצין הבכיר נוקה מכל חשד בתום החקירה והמשיך בכהונתו לאחר שהתברר שפעל ללא דופי, לאור הנסיבות וחרף התוצאה הטראגית – צעיר ישראלי, מעורער בנפשו, שנחזה למחבל ומקפח כך את חייו.