המשטרה עצרה לפני מספר שבועות את הנהג הפלסטיני שדרס חייל ליד רמאללה לפני כשלושה חודשים. זאת בעקבות חקירת שב"כ, שאליה הגיע הפלסטיני לאחר שנעצר בחשד לגניבת רכבים.
שב"כ צירפו לחקירה את יחידת אתגר להב 433, אז התגלה שהחשוד גנב שלושה רכבים, שאחד מהם זה הרכב איתו דרס את החייל.
תיעוד הדריסה, ביוני

1 צפייה בגלריה
תיעוד הדריסה סמוך לתחנת הדלק ליד כפר רנתיס
תיעוד הדריסה סמוך לתחנת הדלק ליד כפר רנתיס
גניבות הרכבים מיהודה ושומרון מהוות סיכון ביטחוני גדול. תיעוד הדריסה, יוני השנה
בחקירתו החשוד סיפר כי הוא עבד עם עבריינים ערבים-ישראלים, בעלי תעודת זהות כחולה. מחקירתו עלה שבמקרה של דריסת החייל ביוני השנה, החשוד עבר את הגדר באזור א-ראם על קו התפר - באזור שממנו מסתננים שוהים בלתי חוקיים. הטכנולוג שאיתו הוא עבד, ערבי-ישראלי, חיכה לו ליד הרכב הגנוב ופרץ אותו עבורו על ידי טאבלט מיוחד.
החשוד, תושב יהודה ושומרון, הגיע לרכב הגנוב באזור שוהם ונסע איתו בחזרה לכיוון השטחים. בשלב הזה מדווח למשטרה על הגניבה והם מציבים מחסום. החייל שעמד על אי התנועה נדרס, כשהחשוד המשיך בנסיעה ועקף את המחסום. החייל נפצע באורח קשה ונמצא עדיין באשפוז שיקומי.
גורמים במשטרה אמרו כי הפורצים מיהודה ושומרון מהווים סיכון ביטחוני גדול לא רק במובן הפלילי. הם אף דורסים אנשי ביטחון וכך הם מסלימים את הפשיעה שלהם מגניבה לרצח על רקע לאומני.
בתחילת השבוע הוגשה הצהרת תובע על ידי הפרקליטות הצבאית נגד החשוד, וביום ראשון יגישו נגדו כתב אישום על עבירות ביטחוניות, וינסו לקשור אותו לגניבת כלי רכב ודריסת חייל.
פורסם לראשונה: 14:38, 12.09.24