ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, על רקע איומי איראן וחיזבאללה. השניים נפגשו בבסיס הקריה בתל אביב, לטובת עדכון ביטחוני שארך כ-40 דקות. פגישתם הקודמת התקיימה לפני כחודשיים ב-29 במאי. בהמשך צפוי לשוחח נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
"נגבה מחיר כבד על כל תוקפנות". נתניהו בהערכת מצב
(צילום: איתי בית-און /לע"מ)

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
נערכים לתגובה: נתניהו וביידן צפויים לשוחח הערב
(צילום: דוברות רה"מ, AP Photo/Susan Walsh)
לפני כן קיים נתניהו הערכת מצב מעמיקה על פעילות פיקוד העורף מפרוץ המלחמה עד כה. מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא וראש רשות החירום הלאומית תא"ל (במיל') יורם לרדו סקרו בפני נתניהו את הפעילות. רה"מ הבהיר בתום הדיון כי "ישראל נמצאת במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. אנחנו נגבה מחיר כבד מאוד על כל מעשה תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא".
הוא הוסיף: "לאחר שחיסלנו שלשום את רמטכ"ל חיזבאללה מוחסן, היום הגיע האימות הסופי לחיסולו של רמטכ"ל חמאס מוחמד דף, שהיה אחראי לטבח הנורא של 7 באוקטובר וגם לפיגועים רצחניים רבים נגד אזרחי ישראל. הוא היה המבוקש מספר אחד של ישראל במשך שנים. החיסול שלו מקבע עיקרון פשוט שקבענו - מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו".
בדיון השתתפו גם שר הפנים משה ארבל, ר' המל"ל צחי הנגבי, ר' הסגל צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף רומן גופמן, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, רמ"ט פיקוד העורף תא"ל לירון דונל, קצין אג"ם פיקוד העורף אל"ם חי רקח, רמ"ח אוכלוסיה אל"ם שרית גרשקוביץ ורמ"ח מיגון אל"ם יניב וולפר.
3 צפייה בגלריה
נאום נסראללה
נאום נסראללה
"אנחנו נמצאים בקרב פתוח בכל החזיתות - והוא נכנס לשלב חדש". נסראללה, היום
(צילום: Al-Manar TV/Handout via REUTERS)
במקביל להערכת המצב, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם לראשונה מאז חיסולו של בכיר ארגון הטרור פואד שוכר, והכחיש פעם נוספת את הירי לעבר מג'דל שמס - ממנו נרצחו 12 ילדים. "אם הייתה טעות מצידנו - היה לנו אומץ להודות בכך, אבל אין לנו קשר למה שקרה", טען נסראללה. לדבריו, "התגובה של ישראל שתקפה בניין אזרחי עם משפחות וילדים - הייתה תוקפנות לא חיסול. זו תקיפה של מבנה ולא של בסיס צבאי, התקיפה הרגה אזרחים".
הוא הוסיף: "לא הופתענו ולא נופתע מכל מחיר שנשלם. אנחנו עומדים בפני קרב גדול, הדברים חרגו מעבר לחזיתות התמיכה. אנחנו נמצאים בקרב פתוח בכל החזיתות - והוא נכנס לשלב חדש".
מאז חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, איראן ושלוחיה מאיימים, כאמור, רבות על ישראל ודנים בטהרן "באפשרויות תגובת הנקמה לישראל". מוקדם יותר היום טען מורתדא מוסווי, מומחה צבאי איראני, בריאיון לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי התגובה לתקיפה הישראלית באיראן תהיה "חזקה מתמיד". לדבריו, "התגובה תהיה משותפת לכל ציר ההתנגדות באזור, בהשתתפות איראנית ישירה. בנוסף, היא תהיה שונה מהתקיפה הקודמת מבחינת העוצמה, החימוש, ההיקף והמטרות - והיא גם לא תוגבל מבחינת זמן".
עוד טען מוסווי: "איראן שואפת להגדיר מחדש ולייצב את משוואת ההרתעה, והיא תכלול אינטרסים אמריקניים במידת הצורך, אם ארה"ב תתערב לטובת ישראל". מפקד צבא איראן, עבד א-רחים מוסאווי, אמר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי "ההתנקשות בהנייה לא תישאר ללא מענה. חזית ההתנגדות תגיב באופן הדרוש".
3 צפייה בגלריה
אתמול בתרגיל מד"א
אתמול בתרגיל מד"א
אתמול בתרגיל מד"א
(צילום: מד"א)

מד"א תרגל מלחמה ו"תרחיש עלטה"

ולא רק בפיקוד העורף מתכוננים: מגן דוד אדום סיים היום תרגיל בן שלושה ימים שדימה מערכה רב זירתית ותרחיש עלטה להתמודדות עם מלחמה. בתרגיל נדרשו צוותי מד״א להעניק מענה רפואי לנפגעים באירועים שונים באזור הצפון והשרון, ולמקרה של היעדר חשמל ורשת סלולרית תרגלו אמצעי קשר לווייניים.
מנכ״ל מד"א אלי בין שהגיע לתרגיל ובחן את מוכנות הצוותים מסר: "התרגול נוהל בשילוב עם כוחות משטרה, פיקוד העורף, כבאות והצלה לישראל, כיתות הכוננות שותפינו לפרויקט מגן. מגן דוד אדום דואג במיוחד בימים אלו להכין את עצמו לכל תרחיש שעלול לבוא".