"ימים לאחר שחמאס הוציא להורג שישה חטופים ישראלים- ממשלת בריטניה השעתה 30 רישיונות נשק לישראל". כך כתב הבוקר (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבונו הרשמי באנגלית ברשת X. "ההחלטה המבישה הזו לא תשנה את נחישותה של ישראל להביס את חמאס, ארגון טרור שרצח באכזריות 1,200 בני אדם ב-7 באוקטובר, בהם 14 אזרחים בריטים".
1 צפייה בגלריה
קיר סטרמר, בנימין נתניהו
קיר סטרמר, בנימין נתניהו
"החלטה מבישה". סטרמר ונתניהו
(צילום: AP Photo/David Cliff, אלכס קולומויסקי)
עוד כתב נתניהו: "חמאס עדיין מחזיק ביותר מ-100 חטופים, כולל 5 אזרחים בריטים. במקום לעמוד לצד ישראל, דמוקרטיה שמגינה על עצמה מפני ברבריות, ההחלטה המוטעית של בריטניה רק ​​תעודד את חמאס. ישראל מנהלת מלחמה צודקת באמצעים מוסריים, נוקטת בצעדים חסרי תקדים כדי למנוע פגיעה באזרחים ופועלת באופן מלא לפי החוק הבינלאומי".
לדבריו, "כשם שהעמדה ההרואית של בריטניה נגד הנאצים נתפסת כיום כחיונית בהגנה על התרבות המשותפת שלנו, כך גם ההיסטוריה תשפוט באופן דומה את עמידתה של ישראל נגד חמאס וציר הטרור של איראן. עם או בלי נשק בריטי, ישראל תנצח במלחמה הזו ותבטיח את עתידנו המשותף".
מנגד, שר ההגנה של בריטניה ג'ון הילי אמר כי "לא תהיה להשעיית הרישיונות השפעה ממשית על ביטחון ישראל". הילי הוסיף: "אנחנו נשארים נחושים לחלוטין במחויבותנו להגן על ישראל".
אתמול הודיע שר החוץ של בריטניה דיוויד לאמי כי לונדון תשעה כ-30 רישיונות ייצוא נשק לישראל - מתוך כ-350. לצד זאת הוא הדגיש כי אין מדובר באמברגו נשק. החלטת ממשלת הלייבור של קיר סטארמר התקבלה לאחר שיחות שניהל בישראל התובע הראשי החדש בבריטניה. ככל הנראה מדובר בעיקר בנשק התקפי ולא בנשק הגנתי.
עם זאת, מדובר בצעד חריג שבישראל חששו ממנו מאוד והצליחו לדחות במעט את הגזירה. הוא מגיע אחרי צעד נוסף שהרגיז את ישראל - משיכת ההסתייגות מבקשת התובע הראשי בבית הדין הפלילי בהאג קארים קאן להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.