עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית בתשעה באב ממשיכה לספק גינויים חריפים. בעיתונות החרדית תקפו הבוקר (רביעי) בחריפות את בן גביר ושאר היהודים שעלו להר ביום התענית. בכותרת הראשית בשער של ביטאון דגל התורה "יתד נאמן" נכתב: "רומסי הר הבית מסכנים חיי יהודים". עוד צוין בעמוד השער כי הרבנים דורשים לבחון מחדש את השותפות הקואליציונית עם מפלגת עוצמה יהודית של בן גביר.
4 צפייה בגלריה
מתוך העיתון יתד נאמן
מתוך העיתון יתד נאמן
שער העיתון יתד נאמן
כ-1,500 יהודים עלו אתמול להר הבית, עשרות מהם תועדו מתפללים ומשתחווים במתחם בניגוד לנוהלי הסטטוס קוו - וכל זאת לעיני השר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף ממפלגתו. "יש התקדמות מאוד גדולה כאן במשילות ובריבונות, המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה", התגאה בן גביר. לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התנערה: "אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא של השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר. כך היה תמיד בכל ממשלות ישראל. האירוע הבוקר בהר הבית הוא חריגה מהסטטוס-קוו".
הצעד של בן גביר, בעיצומה של המלחמה ובעת היערכות לתקיפה של איראן וחיזבאללה, עורר תרעומת במערכת הפוליטית בישראל אבל גם בשורת מדינות ברחבי העולם. לגינויים הצטרפו הסיעות החרדיות בכנסת. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר כבר אתמול בהתייחסו לבן גביר: "הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא, וזה מוסיף לשנאת חינם ביום חורבן בית המקדש. נצטרך לבדוק אצל רבותינו אם אנחנו יכולים להיות שותפים איתו, ונבהיר זאת גם לראש הממשלה".
4 צפייה בגלריה
מתוך העיתון המבשר
מתוך העיתון המבשר
עיתון "המבשר"
4 צפייה בגלריה
מתוך העיתון הדרך
מתוך העיתון הדרך
עיתון "הדרך"
4 צפייה בגלריה
מתוך העיתון שחרית
מתוך העיתון שחרית
העיתון "שחרית"
העיתונות החרדית הצטרפה הבוקר ביתר שאת לביקורת על השר. "זעזוע בעולם היהודי - בניגוד ובעיוות ההלכה וסילוף היהדות, בהתגרות מסוכנת באומות העולם וסיכון ורדיפת העם היושב בציון, בן גביר והשר וסרלאוף העפילו להר הבית בתשעה באב", נכתב ב"יתד נאמן". כותרת מאמר המערכת, שקיבל הפניה בשער, ביקשה "מנעולים להר הבית".
גם עיתון "הדרך", שמזוהה עם ש"ס, הקדיש את השער למחאה נגד עליית השר בן גביר להר הבית. בין היתר נכתב: "זעזוע ושאט נפש מהמשך התנהלותו הפרובוקטיבית והמחוצפת של השר לביטחון לאומי בן גביר, שברגל גסה רומס את קדושת המקדש ועלה שוב להר הבית בניגוד מוחלט לדעת כל חכמי הדורות ותוך יצירת פרובוקציה מסוכנת והתגרות מיותרת וחסרת אחריות". כמו כן הובאו דברי הרב הראשי לשבר יצחק יוסף שציין כי "השרים הללו לא מייצגים את תורת ישראל".
יהודים משתחווים בהר הבית וביקורו של איתמר בן גביר
(צילום: דוברות עוצמה יהודית/אור נחמיה)

בעיתון "המבשר", שמזוהה עם השר מאיר פרוש וסיעת "שלומי אמונים", הכותרת הייתה: "מורת רוח רבה מהעלייה ההמונית להר הבית בתשעה באב בניגוד לדעת גדולי ישראל". ח"כ ארז מלול (ש"ס) אמר בריאיון לילי ל"זירת החדשות": "מברך על כל פעולה שתיעשה כדי למנוע את הקרקס המטורלל שבן גביר עושה. הוא שכח שהוא דמות ציבורית, זה גורם נזק ביטחוני ישיר למדינת ישראל".
בעמוד השער של העיתון החרדי "שחרית", תחת ציטוט מהפסוק "שריך סוררים", נכתב כי השר בן גביר עלה להר הבית וחולל סערה.