דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הבהיר שוב כי על אף חילופי האש הבלתי-נפסקים בצפון ישראל ממוקדת בעזה, אמר כי צה"ל ייכנס לשלב הבא, שצפוי להיות הכניסה הקרקעית, "כשהתנאים יהיו הטובים ביותר מבחינתנו", ואמר כי ראשי חמאס "הם הכתובת למה שמתרחש ברצועה". הוא ציין כי עד כה נפלו במלחמה 307 חיילים ומפקדים, ומסר שחמאס מחזיק בשבי לפחות 210 חטופים.
הצהרת דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)

בתשובה לשאלה אם לחץ אמריקני הוא שהוביל לדחיית התמרון, ענה דובר צה"ל: "אנחנו צריכים להיכנס בתנאים הטובים ביותר, תוך הסתכלות על כלל הדברים בהערכת המצב שלנו. ניכנס בתנאים הטובים ביותר לשלב הבא, לא לפי מה שאף אחד אחר יגיד. נעמיק את התקיפות שלנו, נקטין את הסיכונים לכוחות שלנו בשלבים הבאים. לכן גם קראתי לתושבי העיר עזה להמשיך לנוע דרומה".
"אנחנו ערוכים חזק מאוד בהגנה ובהתקפה בצפון", אמר תא"ל הגרי בתחילת דבריו. "יש לא מעט אירועים, אנחנו מתקיפים והורגים כל מי שמנסה לפגוע בנו. אבל אנחנו מבינים שהמשימה המרכזית היא עזה. שם חמאס ושם החטופים".
תיעוד של שיגור כושל מהרצועה
(צילום: דובר צה"ל)

הוא ציין כי "בעזה המשכנו במהלך השבת בתקיפות חיל האוויר. עיקר המאמץ הוא חיסול המחבלים ובעיקר חיסולם של אלו שהיו מעורבים בטבח בשבת לפני שבועיים. אנחנו ממשיכים להשמיד מטרות טרור לקראת השלב הבא, ומתמקדים במוכנות שלנו לקראת השלב הבא במלחמה".
יממה לאחר שחרורן של יהודית ונטלי רענן, אמר דובר צה"ל כי "חמאס מנסה להציג עצמו בעולם כארגון הומני, אחרי שאתמול שחרר חטופות. אבל אסור שהעולם ישכח - חמאס גרוע מדאעש. לפני שבועיים חדר למדינת ישראל, טבח, אנס, רצח, שרף, הרג תינוקות, נשים, ילדים, זקנים, ערבים-ישראלים, כל ישראלי באשר הוא. אסור שהעולם ישכח, חמאס עשה ועושה פשעים נגד האנושות. חמאס פתח במלחמה, לא ישראל".
על רקע דבריו פורסם תיעוד של שיגור כושל, אחד מ-550 של חמאס והג'יהאד האיסלאמי במהלך המלחמה: "חמאס מתחבא מאחורי אוכלוסייה בעזה ורוצה שתושביו ימותו כדי לקבל אהדה בעולם. רוצה שיראו תמונות אזרחים מתים ועזה חרבה".
לפי דובר צה"ל, "כל בניין שנופל בעזה הוא בניין שחמאס מפעיל ממנו יכולות טרור. הוא עושה את זה בכוונה בכדי שנהרוס בניינים ומחזיק דירות מבצעיות לטובת שיגור לכיוון ישראל, לטובת הפעלת תשתיות מבצעיות, לטובת פעילות טרור שלו. רק היום למשל תקפנו דירה מבצעית כזאת".
"הכתובת היחידה למה שקורה בעזה היא יחיא סינוואר, מוחמד דף, סלאח עארורי ואחרים", אמר תא"ל הגרעי. "הם הכתובת, העולם יכול לחפש את הכתובת אצלם. הם המיטו את האסון, הם בטירופם אוחזים בתינוקות, בילדים, חולים, מוגבלים וממשיכים לקיים פשע נגד האנושות. לא נשכח את זה ונזכיר את זה כל הזמן לעולם".
כפי שנחשף ב-ynet, אמר הגרי כי מיום שני יחל גיוס מיוחד של חרדים: "מאז תחילת המלחמה אנו עדים להתגייסות של כלל החברה הישראלית. בימים האחרונים אנחנו רואים מגמה הולכת וגוברת של בני הציבור החרדי, אשר מגישים בקשה להתגייס ולהתנדב לצה"ל. עד כה התקבלו למעלה מאלפיים פניות לצה"ל של בני הציבור החרדי. אנחנו מייצרים לכך תוכניות ומיום שני נתחיל גיוס לאותם מתנדבים חרדים שייקלטו ויוכלו להוות חלק ממאמץ המלחמה".