ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחחו הערב (יום א') שוב על רקע המעבר לשלב הבא במלחמה בין ישראל לחמאס. הבית הלבן מסר כי בשיחה הדגיש ביידן את הצורך להגביר מיד – ובאופן משמעותי – את הזרמת הסיוע ההומניטרי לעזה.
2 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
ביידן בביקור ההזדהות בישראל. דורש הגדלה משמעותית של הסיוע
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מאז תחילת המלחמה משוחחים ביידן ונתניהו לעתים קרובות, ומתאמים את הצעדים הבאים במלחמה בין ישראל לארגון הטרור. לצד התמיכה הבלתי מסויגת שהביע ביידן בישראל, והסיוע הצבאי האדיר ששלח לאזור בדמות נשק ושתי נושאות מטוסים, הנשיא האמריקני מדגיש יותר ויותר את הצורך למנוע משבר הומניטרי בעזה ולהזרים סיוע לרצועה.
בהודעת הבית הלבן הערב, אחרי השיחה, נמסר כי ביידן הדגיש במהלכה שלישראל יש כל זכות להגן על אזרחיה מטרור, אך אמר גם שעליה לעשות זאת באופן התואם את הדין ההומניטרי הבינלאומי, הקובע כי יש לתת עדיפות להגנה על אזרחים. לפי לשכת ביידן, הנשיא וראש הממשלה דנו גם במאמצים המתמשכים לאתר את בני הערובה ולהבטיח את שחרורם, כולל אזרחים אמריקנים המוחזקים בידי חמאס.
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
2 צפייה בגלריה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא מצרים סיסי. ביידן עדכן במאמצים למנוע פתיחת זירות נוספות
(צילום: Christophe Ena / POOL / AFP)
מלבד השיחה עם נתניהו קיים ביידן גם שיחה עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. הנשיא המצרי חושש שהטלטלה סביב רצועת עזה תגרום לתסיסה גם בארצו, ומודאג מהאפשרות שמצרים תידרש לקלוט פליטים פלסטינים וליישב אותם בשטחה.
הבית הלבן מסר כי בשיחה עם סיסי עדכן אותו ביידן במאמצים לוודא שגורמים אחרים באזור אינם מרחיבים את המלחמה אל מחוץ לעזה. לפי הבית הלבן, שני המנהיגים התחייבו להאיץ ולהגדיל משמעותית את הכנסת הסיוע לעזה החל מהיום, ולוודא שהיא תימשך באופן רציף.
בתוך כך, גורם רשמי אמריקני בכיר אמר הערב ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ארה"ב היא ששכנעה את ישראל להחזיר את החיבור לאינטרנט ולטלפון ברצועת עזה, אחרי שהוא נותק אתמול. לפי הדיווח, הגורם סיפר שארה"ב הבהירה לישראל שהתקשורת חייבת לחזור, והיא אכן הושבה הבוקר בחלקה, כך שמוסדות האו"ם, ארגון הבריאות העולמי וארגוני סיוע יוכלו לשוב ולתאם את פעולותיהם ברצועה.