נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ התייחס לרצח ששת החטופים בשבי, שגופותיהם הושבו מרצועת עזה. הוא כתב ברשת החברתית Truth Social שבבעלותו כי "משבר בני הערובה בישראל מתרחש רק בגלל שעמיתתנו קמלה האריס חלשה ולא יעילה, ואין לה מושג מה היא עושה".
2 צפייה בגלריה
קאמלה האריס, דונלד טראמפ, ג'ו ביידן
קאמלה האריס, דונלד טראמפ, ג'ו ביידן
כולם הביעו צער על רצח החטופים. האריס, טראמפ וביידן
(צילום: Getty Images / Mark Peterson / POOL / AFP / Jim Watson / AFP)
טראמפ הוסיף לתקוף את יריביו הדמוקרטים, וציין כי "ביידן נכשל, ועכשיו הוא מבלה את היום שלו על החוף, זומם ומתכנן איך לנצח את היריב הפוליטי שלו מפעם - אני - שהביס אותו גם בעימות וגם במובנים אחרים. המשבר הישראלי של 7 באוקטובר לעולם לא היה קורה לו הייתי נשיא".
בהמשך פרסם הנשיא לשעבר ציוץ "תיקון" ברשת X, שבו הוסיף משפט על השתתפות בצער המשפחות - ומיד חזר לתקוף כרגיל: "אנחנו מתאבלים על מותם חסר ההיגיון של החטופים הישראלים, לרבות אזרח אמריקני נפלא, הירש גולדברג-פולין, שנרצח על ידי חמאס בשל חוסר מוחלט של כוח ומנהיגות אמריקניים. אל תטעו - זה קרה כי החברים קמלה האריס וג'ו ביידן העקום הם מנהיגים גרועים".
הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס, המועמדת מטעם הדמוקרטים לנשיאות, שוחחו עם הוריו של הירש גולדברג-פולין והביעו את תנחומיהם. בהמשך כתבה האריס כי "דאג (בעלה, ד"א) ואני שוחחנו עם ג'ון ורייצ'ל, הוריו של הירש גולדברג-פולין, כדי להביע את תנחומינו בעקבות הרצח של בנם בידי הטרוריסטים של חמאס". האריס הוסיפה ברשת X: "אמרתי להם: בזמן שהם אבלים על האובדן הכבד הזה, הם לא לבד. האומה שלנו אבלה ביחד איתם".
2 צפייה בגלריה
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
(צילום: באדיבות משפחת גולדברג-פולין)
בפוסט קודם כתבה האריס כי "ב-7 באוקטובר, הירש גולדברג-פולין - אזרח אמריקני - נחטף בידי טרוריסטים של חמאס. הוא היה רק בן 23, והגיע לפסטיבל מוזיקה עם חברים. העם האמריקני ואנשים מסביב לעולם מתפללים למען ג'ון ורייצ'ל ולמען משפחתם ושולחים להם אהבה וכוח. כמו שנאמר במסורת היהודית, יהי זכרו של הירש ברוך".
עוד הוסיפה סגנית הנשיא כי "חמאס הוא ארגון טרור אכזרי. אחרי הרציחות הללו, לחמאס יש אפילו יותר דם אמריקני על הידיים שלו. אני מגנה בחריפות את האכזריות המתמשכת של חמאס, וכך גם על יתר העולם לעשות".
ביידן התייחס גם להודעה על הירצחו בשבי של החטוף הירש גולדברג-פולין, שהיה אזרח אמריקני, יחד עם עדן ירושלמי, אורי דנינו, כרמל גת, אלכס לובנוב ואלמוג סרוסי. "אני שבור לב וכועס", אמר, "אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו. ואנחנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון לעסקה שתבטיח את שחרור החטופים הנותרים".
"אני שבור לב וכועס", הוסיף הנשיא. "הירש היה בין החפים מפשע שהותקפו באכזריות בעת שהשתתף בפסטיבל מוזיקה לשלום בישראל ב-7 באוקטובר. הוא איבד את זרועו בסיוע לחברים וזרים במהלך הטבח הפראי של חמאס. זה עתה מלאו לו 23. הוא תכנן לטייל בעולם".