שופט באוסטרליה הרשיע היום (ג') את כריסטופר דאוסן, מורה לשעבר, ברצח אשתו בשנת 1982. דאוסן הואשם על-ידי המשטרה ברצח רק לפני ארבע שנים, אחרי שהמשטרה חידשה את החקירה.
חידוש החקירה היה בעקבות פודקאסט פופולארי שעסק בפרשה, בשם Teacher's Pet ("חביבת המורה"). הוא צבר פופולאריות רבה ועשרות מיליונים האזינו לו. בפודקאסט נמתחה ביקורת על הטיפול של המשטרה בהיעלמותה של לינט דאוסן בת ה-33. עדים רבים התארחו בפודקאסט, שבו הוצג כריסטופר בצורה שלילית ביותר. הפודקאסט הגביר את הלחץ לפתוח את החקירה מחדש.
2 צפייה בגלריה
אוסטרליה כריס דאוסן הורשע ברצח אשתו בשנת 1982
אוסטרליה כריס דאוסן הורשע ברצח אשתו בשנת 1982
לינט וכריסטופר דאוסן ביום חתונתם
ב-2018, ארבעה חודשים אחרי הפרק האחרון, האשימה המשטרה את דאוסן ברצח. 15 שנים קודם לכן המשטרה המליצה להעמיד אותו לדין, אך התביעה סירבה וציינה שאין מספיק ראיות.
לינט דאוסן נעלמה בינואר 1982 ומעולם לא נמצאה. לטענתו של הבעל כריסטופר, אשתו עזבה אותו ואת שתי הילדות של הזוג, התקשרה אליו והסבירה לו שהיא צריכה זמן לעצמה. השופט קבע שדאוסן משקר, ושלא קיים תיעוד של לינט יוצרת קשר עם המשפחה או עם החברים מאז שנראתה לאחרונה ב-8 בינואר 1982. השופט הוסיף שללינט היה קשר הדוק עם בעלה ועם בנותיה.
לפי השופט איאן הריסון, שופט בית המשפט העליון בניו סאות' וויילס, הסיבה שדאוסן רצח את אשתו הייתה כדי שהוא יוכל להמשיך לנהל ללא הפרעה רומן עם תלמידה שלו. אותה תלמידה הייתה הבייביסיטר של הילדים של דאוסן ושהתה זמן רב בבית המשפחה בסידני. שנתיים אחרי היעלמותה של אשתו השניים התחתנו, ונפרדו כעבור שש שנים.
2 צפייה בגלריה
אוסטרליה כריס דאוסן הורשע ברצח אשתו בשנת 1982
אוסטרליה כריס דאוסן הורשע ברצח אשתו בשנת 1982
דאוסן מחוץ לבית המשפט. עלול להישלח למאסר עולם
השופט קבע כי עדותו של האריסון הייתה מלאה בסתירות ובשקרים, כולל שיחות טלפון שלכאורה ניהל עם אשתו אחרי שנעלמה. האריסון קבע כי על סמך הראיות הנסיבתיות אין לו ספק שדאוסן רצח את לינט ה-8 בינואר 1982 – אז נראתה לאחרונה. האריסון ציין שאף אחת מהנסיבות לא מסוגלת לקבוע לבדה שדאוסן אשם ברצח, אך צירוף הנסיבות לא מותיר ספק שדאוסן אשם.
כשהמשטרה חידשה את החקירה היא אמרה שהיא עשתה זאת רק בגלל עדים חדשים שהסכימו להיחשף, אך גורמים במשטרה אישרו לתקשורת האוסטרלית שהמניע היה העניין התקשורתי סביב הפודקאסט, שצבר 30 מיליון הורדות. סנגוריו של דאוסן טענו שהאופן שבו הוצג בפודקאסט מונע ממנו משפט הוגן. השופט האריסון הסכים שדאוסן הוצג בצורה שלילית, אך טען שזה לא היה שיקול בהכרעתו. בעקבות הפודקאסט בחר דאוסן שמי שיכריע בעניינו יהיה שופט ולא חבר מושבעים.
דאוסן נעצר בעקבות ההרשעה ועלול להישלח למאסר עולם. עורך דינו אמר שהוא יערער על ההרשעה ברצח. מחוץ לבית המשפט אחיה של לינט, גרג סימס, קרא לדאוסן לחשוף היכן נמצאת הגופה. "המסע לא הושלם, היא עדיין נעדרת, אנחנו עדיין צריכים להחזיר אותה הביתה".