2 צפייה בגלריה
עו"ד גלי בהרב־מיארה
עו"ד גלי בהרב־מיארה
עו"ד גלי בהרב-מיארה
(צילום: יאיר שגיא)
הממשלה צפויה לבחור בישיבה מיוחדת שתתקיים מחר (יום ב') בצהריים בעו"ד גלי בהרב-מיארה ליועצת המשפטית לממשלה לשש השנים הבאות. עמה יוצגו שני מועמדים נוספים שהוגשו על ידי ועדת האיתור - המשנה ליועמ"ש רועי שיינדורף והיועץ המשפטי למערכת הביטחון איתי אופיר – אולם כמועמדת של שר המשפטים גדעון סער אמורה בהרב-מיארה להיבחר גם על ידי שאר חברי הממשלה, והיא תהיה האישה הראשונה המכהנת בתפקיד מאז קום המדינה.
בשבוע שעבר אמר סער כי אף שראוי למנות בפעם הראשונה אישה לתפקיד, הוא לא מציע לבחור בבהרב-מיארה מהסיבה הזאת, אלא משום שלטעמו היא המועמדת המתאימה ביותר. בעקבות הביקורת החריפה שנמתחה על כך שהמשנה ליועמ"ש, רז נזרי, לא נכלל בין שלושת המועמדים שבחרה ועדת האיתור להגיש לממשלה, אמר אז סער כי "עו"ד גלי בהרב-מיארה ניהלה את פרקליטות המחוז הגדולה ביותר וניהלה תיקי ענק. היא מומחית למשפט מנהלי ואזרחי והקימה את המחלקה המנהלית בפרקליטות המחוז. היא חקרה עדים והעריכה ראיות יותר מכל מועמד אחר שהופיע בפני ועדת האיתור. היא שפשפה את סוליות נעליה לא בישיבות, אלא בשטח המשפטי האמיתי בייצוג משרדי הממשלה השונים. במהלך עבודתה היא טיפלה במגוון נושאים, לרבות שנוגעים לביטחון המדינה".
הסוגייה המיידית שמחכה על שולחנה של בהרב-מיארה היא הסערה שהתעוררה בשבועות האחרונים בעקבות חשיפת "כלכליסט" על שימוש המשטרה בתוכנות ריגול נגד אזרחים, והגיעה לשיאה בימים האחרונים בעקבות הפרסומים על השימוש שנעשה בהן גם נגד מעורבים בחקירות נתניהו, כולל עד המדינה שלמה פילבר.
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא-ביטון עם עם יו"ר תקווה חדשה, השר גדעון סער
יפעת שאשא-ביטון עם עם יו"ר תקווה חדשה, השר גדעון סער
"חקרה עדים והעריכה ראיות יותר מכל מועמד אחר". סער
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ועדה שמינה היועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט, בראשות המשנה שלו עמית מררי, כבר החלה לבדוק את הנושא. בהרב-מיארה תפקח מעתה על הבדיקה ועל הליכי ביניים קשורים, ולהתנהל מול צמרת המשטרה הממתינה אף היא לממצאים.
החל ממחר, בהרב-מיארה תהיה גם בסוד ההחלטה הבוערת – תשובת צוות התביעה בתיקי נתניהו לדרישת סנגורי הנאשמים לדחות את המשך המשפט עד מיצוי בירור הפרשה. צוותי ההגנה של כל הנאשמים – בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס - מבקשים לדעת את היקף, מהות וחוקיות השימוש שעשתה המשטרה בתוכנות הריגול בחקירותיהם.