בית המשפט המחוזי בלוד דחה היום (ראשון) את הערעור שהגישה שרת התחבורה מירי רגב, שדרשה שלא לאפשר למשטרה להשתמש במסמכים שנתפסו במשרד התחבורה במסגרת החקירה הפלילית נגדה, בעקבות ממצאי תחקיר "המקור". דחיית הערעור מאשררת את החלטת בית משפט השלום בראשון לציון, שהתיר כבר בחודש שעבר לערוך חיפושים במשרדה של השרה, שחשודה בעבירות מרמה והפרת אמונים.
תחקיר "המקור": "הסודות של מירי רגב"
(צילום: מתוך "המקור", רשת 13 )

2 צפייה בגלריה
תחקיר המקור: "הסודות של מירי רגב"
תחקיר המקור: "הסודות של מירי רגב"
טוענת שחוק החסינות חל עליה, למרות שכבר איננה ח"כית. רגב ומסמך מתוך התחקיר
(צילום: יובל חן, מתוך "המקור" רשת 13 )
שופט בית המשפט המחוזי עמית מיכלס ציין בהחלטתו כי "לאור הוראות הדין הקיים, ובהיעדר הסמכה מפורשת בחוק, כלל לא הייתה לשרה זכות להגיש ערר על החלטת בית משפט השלום". המסמכים שנתפסו במשרד השרה ובלשכתה במהלך החקירה הוכנסו למעטפה עד לסיום הדיונים המשפטיים בבית המשפט המחוזי, שכאמור, התיר היום לעיין בהם. רגב ביקשה לבטל את החלטת בית משפט השלום מהחודש שעבר, וטענה כי "חוק חסינות הח"כים חל גם עליה, על אף שהיא חדלה להיות חברת כנסת בפברואר 2023, וכיום היא מתפקדת כשרת התחבורה".
השופט מיכלס הדגיש בסיכום החלטתו כי "לא מצא שנפלה שגגה בתוצאה שאליה הגיע בית משפט השלום בראשות השופט מנחם מזרחי". הוא הוסיף: "מקובלים עליי חלק מהנימוקים שעמדו בבסיס החלטתו של מזרחי. הוא היה ער לחוק החסינות במועד הוצאת הצו וקבע את אופן מימושו, תוך יצירת מנגנון בקרה שלא יפגע בזכות חסינות - ככל שיתפסו מסמכים שלא היו אמורים להיתפס. מזרחי בדק בעצמו את המסמכים שבמחלוקת ופסל את חלקם לאחר שמצא שהם חוסים תחת חוק החסינות, או שקיים ספק לתחולת החוק לגביהם".
עוד ציין מיכלס כי "הצו התמקד בחומרים שנמצאו במשרד התחבורה, שבוודאי אינו חסין מפני חיפוש. זאת, משום שמשרד התחבורה, כמו יתר משרדי הממשלה, הוא משרד ביצועי שבו מועסקים עובדים רבים, בשעה שחוק החסינות חל רק על חבר הכנסת עצמו". לדברי מיכלס, "אין להעלות על הדעת מצב שבו משרד ממשלתי יהיה חסין מחיפוש ויהווה 'עיר מקלט' לביצוע עבירות לכאורה, רק בשל העובדה שנוכח בו חבר כנסת או שר שחוק החסינות חל עליו כאדם פרטי".
2 צפייה בגלריה
המקור רשת 13 - תחקיר מירי רגב
המקור רשת 13 - תחקיר מירי רגב
התחקיר חשף התנהלות בעייתית לכאורה של השרה
(באדיבות רשת 13)
נזכיר, כי בחודש שעבר חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחו בחקירה נגד רגב, בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים במשרד התחבורה. ההחלטה לפתוח בחקירה התקבלה בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן, בעקבות תחקיר "המקור" שחשף את ההתנהלות הבעייתית לכאורה של שרת התחבורה.
התחקיר חשף מסמכים שהעידו לכאורה על כך שבלשכת השרה התקיים דירוג של ערים ויישובים ברחבי הארץ בשיטת "רמזור", על פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואישים מרכזיים ברשות לסייע לרגב בפריימריז בליכוד. כמו כן, נחשפה התערבותה של השרה בהחלטות ממשלה לטובת שרים, חברי כנסת ופעילים שפנו אליה בבקשות שונות. למשל, רגב סייעה לכאורה לקבלן שהיה מצוי בסכסוך עם רכבת ישראל, לבקשת שר התקשורת שלמה קרעי.