משטרת הפיליפינים הודיעה אתמול (רביעי) על מעצרם של ארבעה שוטרים, שחטפו תיירים זרים ודרשו כופר תמורת שחרורם. לפי המשטרה אותם שוטרים משרתים באזור הבירה מנילה.
שניים מהשוטרים, שהיו על אופנועים, עיכבו בסוף השבוע שעבר מכונית יוקרה שבה היו שלושה תיירים סינים ותייר מלזי. שני שוטרים נוספים, שהיו חמושים, אזקו את ארבעת התיירים ודחפו אותם לעבר ניידת המשטרה. שניים מהתיירים הסינים הצליחו לברוח, ודיווחו לרשויות על החטיפה.
2 צפייה בגלריה
הפיליפינים משטרה שוטרים חטפו תיירים ודרשו כופר
הפיליפינים משטרה שוטרים חטפו תיירים ודרשו כופר
הצהרת שר הפנים והשוטרים העצורים (בחולצות כתומות)
(צילום: AP)
שני התיירים האחרים, שהוכו כשהוחזקו על-ידי השוטרים שחטפו אותם, שוחררו במהלך הלילה (שעות אחרי שנחטפו). שר הפנים בנג'מין אבאלוס אמר כי החוטפים דרשו כופר תמורת שחרורם, וקיבלו 2.5 מיליון פסלו (כ-43,1000 דולר). המידע שסיפקו התיירים ששוחררו, ותיעוד ממצלמות אבטחה, סייע ללכידתם של ארבעת השוטרים – אחד מהם בעל דרגה בכירה במשטרה.
בתיעוד ממצלמת אבטחה נראים השוטרים - אחד מהם במדים והשאר בלבוש אזרחי - דורשים מנהג המכונית לעצור. אז הם מוציאים באלימות את הנוסעים מהרכב, לעיניהם של נהגים אחרים שהיו בכביש. אחד הנוסעים נראה מנסה לשחרר את עצמו מידי השוטרים, שדוחפים אותו לניידת.
"הייתי בהלם ששוטרים מעורבים בזה", אמר שר הפנים הפיליפיני במסיבת עיתונאים, שבה הוצגו ארבעת השוטרים העצורים כשהם באזיקים. "התקרית הזו היא הפרה חמורה של אמון הציבור וערכי המשטרה", הדגיש שר הפנים בהצהרתו. ממשטרת הפיליפינים נמסר כי היא מחפשת עוד 10 חשודים נוספים שמעורבים בפרשה, שאינם שוטרים.
בפיליפינים יש יותר מ-230,000 שוטרים והנשיא לשעבר, רודריגו דוטרטה, טען שרבים מהם "רקובים מהיסוד". למרות זאת הורה דוטרטה למשטרה לאכוף את הדיכוי הנרחב שהנהיג נגד סוחרי הסמים במדינת האיים, דיכוי אלים שבמסגרתו נהרגו אלפי חשודים. בית הדין הפלילי הבינלאומי פתח בחקירה בחשד שהרג החשודים הוא פשע נגד האנושות. דוטרטה, ובכירים במשטרה ששירתו בתקופתו כנשיא, הכחישו כי הורו להוציא להורג את העצורים ללא משפט.