פרופ' לוי: שוקלים הגבלות נוספות
(צילום: לע"מ )

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר הערב (יום ה') כי הוא מזהה עלייה ממשית בתחלואה בקורונה, והבהיר כי הוא ובכירי משרדו שוקלים להמליץ על הגבלות נוספות, ובהן נמנות גם האפשרויות לסגר בחנוכה או עוצר לילי. ynet העביר את דבריו בשידור ישיר.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות: "יש עלייה ממשית בתחלואה, שוקלים הגבלות נוספות"
מנכ"ל משרד הבריאות: "יש עלייה ממשית בתחלואה, שוקלים הגבלות נוספות"
פרופ' לוי, הערב. "עלייה גם במגזר הכללי"
(צילום: לע"מ )
בפתח דבריו אמר פרופ' לוי שהוא מזהה עלייה ממשית בתחלואה. "יש עלייה בתחלואה גם במגזר הכללי", אמר לוי. "אנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות. 26 ערים אדומות ו-28 ערים צהובות אחראיות על 40% מהתחלואה". הוא ציין כי משרד הבריאות שוקל את כל ההגבלות האפשריות ובהן סגר בחנוכה וגם עוצר לילי. "אנחנו בהחלט שוקלים אם להתקדם בתוכנית ששת השלבים, ואם לא להתקדם - במקרה הרע - לסוג לאחור".
הוא נשאל אם נכון להחזיר את תלמידי חטיבות הביניים לכיתות ביום א', והבהיר כי בשלב זה הנטייה היא להחזרתם. "אנחנו לא מתכוונים לעצור, אלא אם יהיו נתונים אחרים", אמר.
3 צפייה בגלריה
קניון מלחה בירושלים פתח את שעריו כחלק מהפיילוט
קניון מלחה בירושלים פתח את שעריו כחלק מהפיילוט
קניון מלחה בירושלים ביום שישי שעבר. "נסכם מחר מה להמליץ"
(צילום: עמית שאבי)
פרופ' לוי הצביע גם על התחלואה בקרב השבים ממדינות אדומות שונות, ובראשן טורקיה. "אנחנו נערכים כעת לקבלת חיסונים נגד קורונה ומשלימים את העבודה באמצעות מספר רב של מומחים באשר לסדר הקדימויות בחיסון, ונערכים לקבל את החיסונים שיגיעו בגל הקרוב בהיבט הלוגיסטי ובהיבט השינוע", הוא הוסיף. "יחד עם זאת, למרות שזה נותן איזשהו מקום לאופטימיות, אסור להיות שאננים. חייבים להמשיך לנהוג כשורה עם מסכות, היגיינה ומרחק. זה יכול להיות בעוכרינו".
מנכ"ל משרד הבריאות העריך שבישראל נדבקו מפרוץ המגפה בין 700 אלף למיליון חולים, בהם גם רבים שלא אובחנו. על-פי נתוני משרד הבריאות, נזכיר, כ-340 אלף בני אדם אובחנו כנדבקים בקורונה. לוי התייחס גם לפיילוט הקניונים, ולתמונות שבהן נראו עומסים במרכזי הקניות: "אנשים התגודדו בתורים ולכן הפנמנו את הלקחים והגבלנו את מספר הנכנסים לקניון. יש התנהגות טובה יותר בימי החול השבוע. לקראת מחר נסכם את הפיילוט ונחליט מה להמליץ לקבינט".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
נתניהו וגנץ. הקבינט לא כונס 10 ימים
(צילום: דני שום טוב, דוברות הכנסת)
דברי מנכ"ל משרד הבריאות באו בצל העלייה המדאיגה בתחלואה והחשש שישראל נמצאת בתחילתו של גל שלישי. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא כינס כבר 10 ימים את קבינט הקורונה, אף שמשרד הבריאות ושרי כחול לבן ביקשו לכנס את השרים. חלק מהם אמרו כי הטיפול בקורונה מוקפא לאור המשבר הפוליטי בין נתניהו לבין בני גנץ. על כך אמר לוי הערב כי "יש דרכים נוספות להעביר החלטות. מתוכננת בקרוב מאוד ישיבה, אבל זה לא אומר שאין שיח על החלטות הקשורות לקורונה גם בהיעדר ישיבת קבינט".
מנגד, גורמים במשרד הבריאות אמרו היום כי מבחינתם "אין לחץ" או דחיפות לכנס את ישיבת הקבינט, זאת משום שאחת ההגבלות המשמעותיות ביותר על הפרק כרגע היא סגירת פעילות הקניונים, ובמידה שהקבינט לא יתכנס עד יום ראשון – פיילוט פתיחת 15 הקניונים בכל מקרה יסתיים ופעילותם תיפסק.
ביום ראשון, נזכיר, בצל נתוני התחלואה הנוכחיים, יחזרו תלמידי חטיבות הביניים ביישובים הירוקים והצהובים לכיתות במסגרת מתווה החזרה ללימודים. הם צפויים ללמוד לפחות יומיים בשבוע בכיתות. הערב צפוי להתכנס צוות המומחים של פרוייקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ולדון בנושא פיילוט הקניונים ומערכת החינוך.
על-פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, נמנו אתמול 1,568 מאומתים לנגיף הקורונה. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז 14 באוקטובר. זהו היום השביעי בשמונת הימים האחרונים שבישראל מאובחנים יותר מ-1,000 נדבקים ביום. הבוקר, עד 11:00, אובחנו 482 נדבקים.
מספר המאומתים הגבוה נובע בין היתר מהבדיקות הרבות שנערכו אתמול, כ-70 אלף - שזו גם כמות הבדיקות הגבוהה ביותר מפרוץ המגפה. שיעור הבדיקות החיוביות אתמול עמד על 2.2%, ואם בוחנים אותו מבלי להחשיב בדיקות סקר (כאלה שנערכות בבתי אבות, לאנשי מערכת החינוך וכד'), שיעור החיוביים הוא 2.6%. מקדם ההדבקה R עומד היום על 1.2 לעומת 1.18 אתמול. בחברה הכללית ה-R הוא 1.24 - גבוה יותר מזה שבחברה הערבית (1.16) ובחברה החרדית - 1.09.