שאשא ביטון בביקורת על התנהלות הממשלה
(צילום: שחר גולדשטיין)

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת יפעת שאשא ביטון המשיכה הבוקר (שלישי) בקו הביקורתי כלפי מדיניות הממשלה במאבק במגפת הקורונה ותקפה את ההחלטה להטיל סגר לילי ממחר. בתגובה אמר יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר: "לשאשא ביטון אין מקום בליכוד, אפשר להיפרד כידידים".
"ברור לחלוטין שלהעביר סגר לילי בכל הארץ זו שערורייה, צריך לטפל בצורה ממוקדת", אמרה שאשא ביטון בריאיון באולפן ynet הבוקר (שלישי). "כרגע אנו לא מנוהלים, אנו מנהלים רק סגרים. זה מה שמנהלת היום מדינת ישראל".
מיקי זוהר מגיב לשאשא ביטון בריאיון
(צילום: שחר גולדשטיין)

2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון מיקי זוהר
יפעת שאשא ביטון מיקי זוהר
יפעת שאשא ביטון ומיקי זוהר
(צילום: קובי קואנקס אלכס קולומויסקי)
"הממשלה צריכה לשאול את עצמה מה היא עשתה בעשרת החודשים האחרונים כדי שנהיה במקום אחר", אמרה שאשא ביטון. "האם הם טיפלו דיפרנציאלית? לא. האם נתנו סמכויות לרשויות המקומיות? לא. האם חיזקו את מערכת הבריאות? לא. האם הקימו את מינהלת האכיפה כמו שאמרו? כבר כשיצאנו מהגל הראשון אמרו שיקימו את מינהלת האכיפה. האם עשו הסברה כמו שצריך? האם הם עשו משהו מכל הדברים האלה, חוץ מלשבת עם הציבור ולדבר כל הזמן את מה אנו נסגור ומה לא? מדברים איתנו על סגר לילי כשאומרים לנו שב-2 בינואר יהיה סגר מלא. אז למה אתה הולך על סגר לילי?".
- את מניחה פה כתב אישום חמור נגד ראש הממשלה. "זה כתב אישום חמור נגד הממשלה בכללותה. יש שם הרבה מאוד כוחות, יש שם לא מעט אנשים שחושבים בדיוק מה שאני אומרת. צריך לנהל את זה אחרת, לסייע למנוע התפשטות, לעזור לאנשים שבבידוד ולמאומתים, לאפשר לאנשים כן לצאת ולהתנהל".
כשנשאלה אם תרוץ בליכוד בבחירות הבאות השיבה שאשא ביטון: "כשיהיו בחירות אז אני אבוא ואומר בשקיפות, כמו שעשיתי לאורך כל הדרך, מה התוכניות שלי".
- נדמה שסיימת את דרכך במפלגת הליכוד, שקצת התעללה בך בקדנציה הזו. "אני לא חושבת שמישהו התעלל בי. יש לי קשר מצוין עם הרבה מאוד אנשי ליכוד. יש לי חילוקי דעות עם הדרך שהממשלה מנהלת. היא מורכבת מהרבה מאוד מפלגות, אגב, גם העבודה, גם כחול לבן, דרך ארץ, הביקורת היא עניינית".
- את מחוזרת, פונים אלייך מהרבה מפלגות, את לא מכחישה. את לא פוסלת אפשרות של ריצה במפלגה אחרת בבחירות הבאות, נכון? "כרגע לוקחת הכול בחשבון. מבחינתי הכול פתוח. כשיהיו בחירות מבטיחה לבוא לכאן ולומר לך מה בחרתי".
לאחר מכן התראיין יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ואמר בתגובה לדברי שאשא ביטון: "אני שמעתי אותה תוקפת הרבה את עבודת הממשלה. היא עשתה כמה פעולות בניגוד לעמדת הממשלה. יש שטוענים שיש לה חלק גדול בגל השני, ב-9,000 נדבקים ביום. העמדות שלה לא נכונות, הן מאוד פוגעות בבריאות הציבור".
- היא תרוץ בליכוד בבחירות הבאות? "להערכתי לא. אני סקפטי. אני חושב שהיא תרוץ במסגרת פוליטית אחרת".
- אתה בכלל תרצה לראות אותה בליכוד או שזה נגמר? "אני חושב שאין לה מקום בליכוד. ההתנהלות שלה הייתה אופוזיציונית, לא התנהלות שטובת התנועה לנגד עיניה. אני לא חושב שהיא הרגישה אי פעם חלק מהליכוד, וזה עצוב. אפשר להיפרד כידידים, עם כל הכעס".
זוהר גם התייחס למשבר הקואליציוני מול כחול לבן ואמר כי עדיין אפשר למנוע את פיזור הכנסת והקדמת הבחירות. "אנחנו יכולים להעביר תקציב כמו שאמרנו. זה בידיים של כחול לבן. כרגע הם מקדמים את פיזור הכנסת. אם הם רוצים לעצור את פיזור הכנסת, כמובן שאנחנו נברך על זה, אבל הם החליטו".