2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בעכו
זירת האירוע בעכו
זירת פיצוץ הרכב בעכו, לפני שבועיים
(צילום: דוברות המשטרה)
עשרה בני אדם מהחברה הערבית מאזור הגליל נרצחו בשלוש השנים האחרונות, וחלק מהמקרים טרם פוענחו. בחלק מהמקרים ההערכה היא כי הרקע פלילי, אך לא ברור מה היה המניע ומי עומד מאחוריהם. הקורבן האחרון הוא אמיר סעדי (26), תושב עכו, שמת אתמול (שבת) מפצעיו בבית החולים לגליל בנהריה, שבועיים לאחר שמטען התפוצץ ברכבו.
תושבים מעכו ומג'דידה מכר סבורים כי הקורבנות נרצחו בשל סכסוך בין שתי כנופיות. "יותר מתשעה קורבנות נרצחו בשנים האחרונות בגלל סכסוך בין שני גופי עבריינים מסוכנים מאוד", אמרו התושבים. "כולם מפחדים לדבר על הנושא ולגנות את הרציחות בצורה ברורה כי יש פחד שיפגעו בהם. לכן הרוב מעדיפים לשמור על שתיקה".
עוד אמרו כי "יש אנשים שנרצחו ואחרים נפגעו רק בגלל שהם קשורים לאחד הגופים הללו. הכתובת תמיד על הקיר וכמו שאומרים אזרחים לא יופתעו מעוד חיסולים".
2 צפייה בגלריה
אמיר סעדי
אמיר סעדי
סעדי. מותו נקבע בבית החולים
תושבי עכו שמכירים את פרטי הסכסוך בין שני הארגונים אמרו כי "הכול בגלל מאבקי כוח ומי שרוצה להיות חזק יותר בשטח ובעל שליטה רחבה. יש אנשים שהצטרפו לארגונים לאחר רצח קרוביהם. המצב לא פשוט ומי שחי באזור יכול להרגיש בסכנת החיים. יכולים לרצוח בכל מקום, אפילו באמצע הרחוב".
קרוב משפחתו של אחד הנרצחים סיפר כי "עד היום אני לא יודע למה רצחו את קרוב משפחתי. כולנו בהלם. גם אם זה קשור לסכסוך בין שני הגופים, הדבר הזה לא היה מוכר לנו. זה תפקיד המשטרה לחשוף את הפרטים ולהגיע לרוצחים".
מלבד סעדי נרצחו בשלוש השנים האחרונות עוד תשעה בני אדם, בהם חוסני אל-בראעי (40) שנורה למוות במאי 2019 ליד מסעדה ברחוב העצמאות בעכו; מוחמד טבראני (25), תושב עכו, מת מפצעיו בספטמבר 2019 לאחר שנורה סמוך למגדלור בעיר; תייסיר סאלם אלפאר (36) נורה למוות באוקטובר 2019 בדרך הארבעה בעכו; תושב ג'דידה מכר בן 30 נרצח ביריות בינואר 2020; אבי ציצואשווילי (17) מנהריה נרצח במהלך ניסיון חיסול של עבריין בעיר בינואר 2020.
עוד בין הנרצחים: תושב עכו בשנות ה-30 לחייו שנדקר למוות ברחוב ויצמן בנהריה במרץ 2021; מאזן זכור (25) מעכו נורה למוות במאי השנה; זין עווד, כבן 20, נורה למוות בספטמבר האחרון בסמוך לעסק לממכר מזון בכפר מזרעה שליד נהריה.
פורסם לראשונה: 23:02, 08.10.22