1 צפייה בגלריה
מטיילים בגן השלושה, הסחנה
מטיילים בגן השלושה, הסחנה
גן השלושה (הסחנה)
(צילום: דור רחמים, רשות הטבע והגנים)
משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) על שני מקרים של חולי עכברת. ממשרד הבריאות נמסר כי לאחר חקירה אפידמיולוגית התגלה כי אחד ביקר בתחילת חודש יוני בנחל הזאכי והשני ביקר בגן השלושה (הסחנה). עוד נמסר כי עד כה, מתחילת השנה דווחו שלושה מקרים של תחלואה בעכברת הקשורה לחשיפה למקורות מים בצפון הארץ.
משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה דיווחו על תוצאות חריגות בדיגום מים שבוצע לבחינת מצב הזיהום בנחלים מסוימים בצפון הארץ, ולפיכך מודיעים למטיילים ולרשויות המקומיות כי הכניסה לנחלים אלה עלולה להיות מסוכנת. תוצאה חריגה שמעידה על הימצאות זיהום במים התגלתה בנחלים הבאים: שניר (חצבאני), אל על (מפל שחור), ירדן, זאכי, צלמון וכזיב.
ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למחלות מתפרצות ביהח הציבורי אסותא אשדוד"טיפול אנטיביוטי מונע סיבוכים". ד"ר נדב שורק
ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למחלות מתפרצות בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, הסביר על המחלה: "המחלה נגרמת על ידי חיידק לפטוספירה, ומועברת בדרך כלל דרך הפרשות של בעלי חיים. מגוון התסמינים רחב, והאבחון המעבדתי מתבסס בעיקר על בדיקת נוגדנים שמצביעים על חשיפה ומחלה.
"מכיוון שהגורם הוא חיידק, טיפול אנטיביוטי נכון ובזמן מונע סיבוכים אפשריים ומיותרים. המחלה יכולה להחמיר ולגרום לאי ספיקת כליות, פגיעה בכבד, דלקת קרום המוח ולהפלה אצל נשים בהיריון".

שורת התפרצויות

לאורך השנים האחרונות התגלו כמה מקרים של התפרצות עכברת בנחלי הצפון. ב-2020 דווח על כ-50 מקרים של מאומתים או חשודים שחלו בעכברת. בעקבות כך הומלץ אז למתרחצים להימנע מכניסה לנחלים באזור.
גם ב-2018 נרשמה התפרצות חריגה של המחלה בישראל. יותר מ-250 בני אדם נספרו אז כחשודים או כנדבקים במחלה.