עבירות מין, סיפורים על צילום קטינות והתעללות בכלבים: האישום נגד ולדיסלב ויקטורסון בן ה-30 ובת זוגו אנה ברנשטיין בת ה-18, ששב"כ והמשטרה חשפו אתמול (שני) שהיו חלק מניסיון איראני לממש פיגוע התנקשות בבכירים ישראלים, הציף גל של תגובות ברשת על עברם של השניים, ובעיקר של ויקטורסון.
5 צפייה בגלריה
ולדיסלב ויקטורסון ואנה ברנשטיין החשודים בניסיון התנקשות בגורמים בכירים ישראליים
ולדיסלב ויקטורסון ואנה ברנשטיין החשודים בניסיון התנקשות בגורמים בכירים ישראליים
ויקטורסון (במרכז) וברנשטיין (מאחור), אתמול בבית המשפט
(צילום: יובל חן )
5 צפייה בגלריה
שב"כ ויאחב״ל להב 433 סיכלו ניסיון איראני נוסף לממש פיגוע התנקשות
שב"כ ויאחב״ל להב 433 סיכלו ניסיון איראני נוסף לממש פיגוע התנקשות
שרפו מכוניות באזור פארק הירקון, בשליחות איראן
(צילום: דוברות המשטרה)
ויקטורסון, שהספיק להחליף את שם משפחתו למקוקלין, הוא דמות מוכרת למשטרה, אחרי שהורשע בתקיפה מינית של קטינות ואף ריצה שנתיים מאסר על כך. בשנת 2015 פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום חמור נגדו, בעת שהיה בן 20, בגין שורה של עבירות מין חמורות כלפי קטינות. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מרדית שיבאן-פרקל מהפרקליטות, ויקטורסון הואשם בביצוע עבירות מין כלפי שש ילדות ונערות בגילי 12 עד 14, וגם בעילת קטינה מתחת לגיל 14, מעשה סדום ומעשים מגונים תוך שימוש בכוח.
החקירה, שנוהלה על ידי חוקרי תחנת לב תל אביב במרחב ירקון, חשפה כי ויקטורסון נהג לפגוש את הקטינות במקומות ציבוריים כמו דיזנגוף סנטר בתל אביב, וכן יצר קשר עם חלקן דרך הרשתות החברתיות. לפי הנטען, הנאשם ניצל את פגיעותן ותמימותן של הקטינות לביצוע המעשים.
במקרה אחד, מזעזע במיוחד, נטען כי ויקטורסון ביצע מעשה סדום באחת הקטינות בחניון דיזנגוף סנטר. לפי כתב האישום, הקטינה ביקשה ממנו מספר פעמים לחדול ממעשיו, אך הוא המשיך ואמר לה: "אני יודע שאת אוהבת את זה". בנוסף, כתב האישום מייחס לויקטורסון הפצת תמונות עירום של הנערות ללא הסכמתן, לאחר שביקש מהן לצלם את עצמן או צילם אותן בעצמו.
5 צפייה בגלריה
 הפוסט שכתב ולדיסלב ויקטורסון בעבר שהכחיש את זה שיש על אונס קטינות
 הפוסט שכתב ולדיסלב ויקטורסון בעבר שהכחיש את זה שיש על אונס קטינות
פוסט שפרסם בעבר ויקטורסון, שבו הכחיש את הטענות: "מעלילים עליי"
(מתוך אינסטגרם)
בבקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים, ציינה הפרקליטות פרטים מעימות שנערך בין ויקטורסון לאחת הקטינות. בעימות זה, הקטינה תיארה כי ויקטורסון ביצע בה אקט מיני בכוח ואמרה: "אחרי שאמרתי שש פעמים לא, אז הוא הפסיק". בתגובה, אמר ויקטורסון: "אני תמיד עוצר אחרי שתיים".
במהלך חקירתו, הוא הודה במרבית המעשים המיוחסים לו, אך הכחיש כי כפה את עצמו על מי מהנערות. כשנשאל מדוע הוא מקיים יחסי מין עם קטינות, והאם לא ידע שזה אסור, השיב: "ידעתי שזה לא בסדר, אבל לא ידעתי מה מחכה לי על זה". בהזדמנות אחרת אמר לחוקרת: "אני חייב להפסיק להכיר קטינות".
ויקטורסון הורשע בעבירות והעונש שנגזר עליו היה שנתיים מאסר בפועל. אחרי שריצה את עונשו ושוחרר מהכלא, בשנת 2019 הוצא נגדו צו מעצר אחרי שהתכתב ברשת עם נערות בניגוד לצו הפיקוח. "קיימת תשתית ראייתית וחשד סביר כי החשוד ביצע עבירות מין בקטינות. בימים האחרונים עלה כי החשוד יצר קשר עם מספר קטינות באמצעות הרשתות החברתיות. לאחר מכן נפגש עמן וביצע בהן מעשים מיניים. כמו כן בחקירה עלה כי החשוד צילם את הקטינות בעירום", נכתב בצו מעצר.
ויקטורסון מוכר לא רק למשטרה אלא גם ל"ילדי הסנטר", הכינוי שניתן לבני נוער שמבלים הרבה בדיזנגוף סנטר, שמכירים אותו היטב כששמו עלה לא אחת אצל נשים שטענו שאנס והטריד אותן. אחרי שהורשע וישב בכלא, מכריו פרסמו את הטענות נגדו ברשתות. "אני זוכר את הסיפור הזה, שדיברו על זה שהוא מושך בנות לחניון התת-קרקעי בסנטר ואז אונס אותן שם", כתב ג׳ק.
5 צפייה בגלריה
זו הבקשה להוצאת צו מעצר נגדו ב2019 כשנפר את תנאי הפיקוח והתכתב עם קטינות
זו הבקשה להוצאת צו מעצר נגדו ב2019 כשנפר את תנאי הפיקוח והתכתב עם קטינות
מתוך צו מעצר נגד ויקטורסון שהוגש ב-2019
"אני הייתי בין אחת המתלוננות שעמדו נגדו", כתבה גולשת נוספת לפני כשנתיים. "אני זאת שחשפתי את הטלפון השני שלו, שם הפיץ תמונות וסרטונים של הנערות, כולל באקט מיני שצילם ללא ידיעתן. כמות הפייסבוקים ושינויי המשפחה שעשה לא יעזרו להסתיר את פרצוף שלו עד שלא יעשה ניתוח פלסטי".
גולשת אחרת ציינה: "אני הכרתי מישהי אז שהייתה חלק מהחקירה, שסיפרה שהוא אמר לחוקר 'אני בדרך כלל מפסיק אחרי הלא השלישי'". גולשת נוספת כתבה: "לא הכרתי אותו, ועכשיו גיליתי שהוא חלק מהקהילה הקינקית ואפילו השתתף בליין של מסיבות. אני רועדת".
ויקטורסון, מצידו, הכחיש כל קשר לכך, וכתב בפייסבוק בפוסט שהעלה בעבר: "אז הגיעה אלי שמועה שאנשים שמנסים להעליל עליי, מפיצים עליי שטויות על התקופה של הסנטר וקוראים לי אנס", כתב ויקטורסון. "זה נכון שבזמנו ישבתי בכלא שנתיים, אבל לא מהסיבות האלה שמנסים להעליל עליי. נשפטתי בזמנו על זה שבעבר הרחוק, הייתי יותר מדי טוב לב לאנשים שלא מגיע להם".
5 צפייה בגלריה
אנה ברנשטיין שמואשמת בריגול לטובת סוכנים איראניים
אנה ברנשטיין שמואשמת בריגול לטובת סוכנים איראניים
ברנשטיין. העלתה סרטון לטיקטוק שבו כלבתה פרכסה
(מתוך אינסטגרם)
אתמול, אחרי שהפרשה נחשפה ושמו שוב פורסם, הקפיצו אותם מכרים את הפוסטים בפייסבוק עליו והשתעשעו עם הרעיון שאותו ולדי, כפי שהם נהגו לכנות אותו, מואשם כעת בריגול לטובת איראן: "זוכרים את ולאד הפדופיל מ-2015? אז הוא הפך לסוכן איראני. אני בשוק", כתבה מכרה שלו. "הוא חיפש עבודה במשמרות (המהפכה)", השתעשע בחור בשם סרגיי.
בת זוגו אנה ברנשטיין, שגם היא נאשמת בפרשה, היא דוגמנית מפתח תקווה, ובפייסבוק השניים מוגדרים כמאורסים. בחודש אוגוסט היא העלתה סרטון לטיקטוק ובו נראית הכלבה שלה מפרכסת, אחרי שהאחרונה נתנה לה עוגיית חשיש. את המידע אודותיה חשף דניאל עמרם פירסם בערוץ שלו. עמרם חשף את שמה, והצליח לדבר עם ודלסילב בן זוגה, שאז טען להגנתה כי "מישהו השאיר עוגייה לכלבה והכלבה אכלה את זה. דאגנו לכלבה והיא בסדר".