"פיטורי גלנט - חציית קו שחור". מיכאלי באולפן
(צילום: גיל יוחנן, אסף חן)

לאחר פיטוריו של יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון והכרזת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על השבתת המשק, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תקפה היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שמעתי את הסקירה שהעביר גלנט בוועדת החוץ והביטחון. הוא פירט על דברים שאמר לציבור וגם כאלה שלא אמר בפומבי. הפיטורים שלו הם חציית קו שחור, לא קו אדום. זו הפקרה מוחלטת של ביטחון ישראל", אמרה.
מיכאלי שיבחה את רבבות המפגינים שיצאו למחות אמש ברחבי הארץ עקב הדחתו של גלנט. "היה מרגש לראות את הציבור הישראלי מוכיח את החוסן האדיר שלו", תיארה.
גם ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי) מתח ביקורת על התנהלותם של נתניהו ויתר הקואליציה בריאיון ל-ynet radio. "אני עצוב שהגענו למצב הזה. קראנו בעקביות לעצור את המהפכה המשפטית ולדבר. אם זה היה קורה, יכולנו לחסוך כל כך הרבה כאב ושברים בחברה הישראלית. שכרון כוח, היבריס ואטימות, הובילו אותנו למצב הזה, ואני מקווה שלא מאוחר מדי", אמר.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ח"כ טרופר במליאת הכנסת
(צילום: רפי קוץ)
על הצהרת חברי מפלגת הציונות הדתית, שקראו לנתניהו לא לעצור את החקיקה, גם לאחר המחאות הנרחבות שפרצו אמש, אמר טרופר: "הם לקחו בעלות על השם, אבל אני מרגיש ציוני דתי לא פחות מהם. הם מציעים מתכון מצוין למי שממש רוצה לשבור הכול ולקרוע את העם, כאילו הם לא היו פה אתמול בלילה, כאילו הם לא רואים מה קורה פה בשבועות האחרונים".
טרופר הוסיף כי "אפשר לדבר במתק שפתיים במילים יפות כפי שעשה סמוטריץ' בשבוע שעבר, לקרוא לשיח לאחים, אבל זה לא הולך ביחד".
ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), החבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר ל-ynet radio כי הוא מקווה שנתניהו יבטל את פיטוריו של גלנט. "שמעתי את הסקירה שלו בוועדה. זה לא הזמן להחליף שרי ביטחון במצב ביטחוני כל כך רגיש ונפיץ. אני חושב שכל מי ששמע אותו ולא מרים את ידו נגד החקיקה או לא קורא לעצור הוא חבר כנסת לא אחראי שמשחק בביטחון המדינה, לא פחות מזה".
בן ברק מתח גם הוא ביקורת חריפה על נתניהו: "כשראש הממשלה מפטר שר ביטחון על כך שתיאר בפניו את המציאות כמו שהיא, ולא מכנס קבינט חודש וחצי כדי שהשרים לא ישמעו את מה שיש לרמטכ"ל ולשר הביטחון להגיד - זה חמור מאוד. נתניהו בהתנהלות שלו עכשיו מסוכן מאוד לישראל ולביטחון המדינה. אני חושש מאוד, וזה נראה ככה, שלא נתניהו מנהל את המדינה, אלא בנו יאיר. להערכתי הוא רצה כבר לעצור כבר ביום חמישי, לפני שהוא נסע ללונדון, והוא שינה את החלטתו בגלל שקיבל הנחיות מהבית".
3 צפייה בגלריה
רם בן ברק ועדת החוקה בכנסת
רם בן ברק ועדת החוקה בכנסת
"נתניהו מסוכן לישראל ולביטחונה". ח"כ רם בן ברק
(צילום: יואב דודקביץ' )
3 צפייה בגלריה
ח"כ צבי סוכות בחווארה
ח"כ צבי סוכות בחווארה
"מחנה שלם מחכה לראות שהפתק שלו בקלפי שווה משהו". ח"כ סוכות
מנגד, ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), תקף ב-ynet radio את המתנגדים למהפכה המשפטית ולפיטורי השר גלנט: "אני לא חושב שהלכנו רחוק מדי. הסיפור הוא שיש מחנה שלא מסכים לקבל את תוצאות הבחירות. הגענו למצב שבו טייסים מסרבים ללכת לתקוף באיראן, יחידות קרביות לא יגיעו למילואים, והם מצליחים להחזיק את המדינה בגרון".
על המחאות אמש אמר ח"כ סוכות כי "בוודאי שהתמונות משם עשו לי משהו, יצאתי וראיתי אלפי מפגינים, אבל עברתי ליד אנשים וראיתי אצל חלקם גם שנאה. כן, אנחנו נמצאים בנקודת שבר, אין שאלה, אבל בקצה השני גם לנו יש מחנה ענק שהצביע בבחירות ומצפה לראות שהפתק שלו בקלפי שווה משהו".
ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) אמר בריאיון ל-ynet radio כי הוא מתנגד בתוקף לעצירת החקיקה סביב המהפכה המשפטית. "הרגע שבו נעצור יהיה הרגע שבו אישרנו שהאנרכיה היא להשיג הישגים במדינת ישראל. אם אתם מגדירים את כל מה שקורה ברחובות כזכות לגיטימית למחות - אבוי לנו. אתם מכשירים את השרץ".
רביבו טען כי גלנט פוטר מתפקידו כשר הביטחון כי נכשל בתפקידו, בין היתר בהתמודדות מול הצהרות משרתי המילואים כי לא יתנדבו עוד. "הייתי מצפה מגלנט, שבדרך כלל עמד בלחצים משמעותיים במבצעים צבאיים, שלא יתקפל לנוכח האיומים של החיילים. הוא אמור לספק ביטחון, אבל אני כאזרח לא זכיתי לקבל ביטחון בתקופתו כשר".