הבית הלבן הודיע היום (ב') כי הנשיא ג'ו ביידן יעבור במעונו טיפול שורש - טיפול שני בתוך יומיים.
מהבית הלבן נמסר כי ביידן דחה פגישה שנקבעה להיום עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, ואירוע נוסף - קבלת פנים לדיפלומטים בבית הלבן. הפגישה עם מזכ"ל נאט"ו, וקבלת הפנים, ייערכו מחר. בנוסף ביטל הנשיא את השתתפותו באירוע שייערך היום בבית הלבן. סגניתו, קמלה האריס, תחליף אותו באירוע ותיפגש במקומו עם ספורטאים מצטיינים ממכללות ברחבי ארה"ב.
הרופא של ביידן, קווין אוקונור, דיווח כי הנשיא התלונן אתמול על כאבים בשיניים, ואחרי בדיקה נערך לביידן טיפול שורש ראשוני. אוקונור סיפר שהטיפול שהיה אתמול עבר בהצלחה וללא סיבוכים. כשביידן קם הבוקר הוא דיווח על כאבים נוספים, והוחלט לבצע טיפול נוסף.
גורם בבית הלבן אמר כי טיפול השורש שייערך לביידן בן ה-80 לא אמור להתבצע תחת הרדמה, ולכן סמכויותיו של הנשיא האמריקני לא יועברו בזמן הטיפול לסגניתו האריס.
ביידן הושבע לנשיאות בגיל 78 - האדם המבוגר ביותר שהתחיל לכהן כנשיא ארה"ב. הוא יתמודד על הנשיאות בשנה הבאה, ואם ייבחר לכהונה שנייה הוא יושבע לתפקיד בגיל 82, וצפוי לעזוב את הבית הלבן בגיל 86. בשל גילו המתקדם, פרסומים על מצבו הבריאותי מעוררים עניין רב. בתחילת החודש תועד ביידן מועד ונופל על הבמה בקולורדו, במהלך טקס הסיום של בוגרי אקדמיית חיל האוויר האמריקני. ביידן לא נפצע, ואמר שהוא נתקל בשק חול שהונח על הבמה. עוזריו סייעו לו לקום.
הנשיא האמריקני בתחילת החודש, נופל בטקס של חיל האוויר
(מתוך טוויטר)
בקמפיין הבחירות ב-2020 ניסו יריביו של ביידן להציג אותו כאדם סנילי שכוחו כבר אינו במותניו, ובמהלך כהונתו נרשמו מספר אירועים מביכים, שהעלו תהיות לגבי מצבו. ביידן הדף השערות שונות על מצבו הבריאותי והקוגניטבי, והכחיש את הטענות שהוא לא כשיר להמשיך לכהן כנשיא. בחודש פברואר אמרו רופאיו של נשיא ארה"ב שהבדיקות מוכיחות שהוא בריא ומסוגל למלא את התפקיד. הם אמרו שביידן אינו מעשן או שותה אלכוהול, ומתעמל "לפחות חמש פעמים בשבוע".