"יהיו מי שינסו לפגוע בנו בחסות החגים". גלנט בהערכת המצב
(צילום: שחר יורמן)

על רקע הירידה בכשירות חלק ממערכי צה"ל - בהם חיל האוויר - לצד עלייה ניכרת בהתרעות לפיגועים, שר הביטחון יואב גלנט כינס הערב (חמישי) הערכת מצב לקראת חגי תשרי: "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מורכבת בכלל הגזרות", אמר.
בהערכת המצב, שנערכה בבסיס הקריה בתל אביב, השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב"כ, ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק, ראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה ובכירים נוספים במערכת הביטחון.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב לקראת חגי תשרי
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב לקראת חגי תשרי
גלנט. שלח מסר לגורמי הטרור
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
2 צפייה בגלריה
הודה בשיחה עם עשרות קצינים וטייסים: "הפגיעה מעמיקה ככל שחולף הזמן"
הודה בשיחה עם עשרות קצינים וטייסים: "הפגיעה מעמיקה ככל שחולף הזמן"
הודה בשיחה עם עשרות קצינים וטייסים: "הפגיעה מעמיקה ככל שחולף הזמן"
(צילום: AFP, דובר צה"ל)
גלנט הוסיף כי "בתקופה הזו, יהיו מי שינסו לפגוע בנו בחסות החגים. כדי לוודא שאזרחי ישראל יעברו בבטחה את התקופה הזו מערכת הביטחון נערכת בפריסה רחבה - במודיעים, בהגנה על הצירים והיישובים ובפעולות לסיכול פעילי הטרור ומשלחיו. המסר שלי למערכת הביטחון ברור: עלינו להגן על אזרחי ישראל". הוא אף שלח מסר לגורמי הטרור, ואמר כי "נפעל בפעולות ההגנה, ואם נדרש להתקפה - נעשה זאת באופן מוחץ. אל תנסו אותנו".
רק אתמול תושב אשדוד בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בשער יפו בירושלים, ותייר בן 17 נפצע באורח קל. המחבל, בן 17 ממזרח העיר, נתפס סמוך לזירה בתום מרדף. יומיים לפני כן, המשטרה דיווחה על ניסיון פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, שבמסגרתו מחבלת בת 44 מאזור ג'נין ניסתה לדקור שוטר מג"ב שהוצב בסמוך לשער חוטה.
תיעוד חיסול המחבל במחסום חשמונאים
(צילום: בט"ש וחירום, תיעוד מבצעי מד"א)

בשבוע שעבר נהרג סמל מקסים מולצ'נוב בפיגוע דריסה במחסום מכבים, שבו נפצעו חמישה נוספים. המחבל, פלסטיני שנכנס לישראל עם היתר עבודה, ביצע את הפיגוע ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית - וחוסל במחסום חשמונאים.
לפני כחודש הודה מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, בשיחה עם כ-60 קצינים וטייסים בבסיס הקריה כי יש פגיעה מתוחמת בכשירות צה"ל, בעיקר בחיל האוויר. אז הוא טען כי הצבא כשיר למלחמה, עם זאת הפגיעה בכשירות "הולכת ומעמיקה ככל שחולף הזמן", כלשונו. מרוח דבריו של מפקד החיל עלה כי הפגיעה בחיל האוויר היא בטייסות המבצעיות כליבת הכשירות של החיל, במטה המבצעי, בביה"ס לטיסה וביחידות הבקרה האווירית.