תיעוד: נטרול הנהג הדורס בצומת אלמוג

חמישה לוחמים נפצעו בצהריים (ראשון) באורח בינוני וקל בפיגוע דריסה בכביש 1. המחבל הפוגע דרס אותם ברכבו בצומת נבי מוסא, משם המשיך סמוך לצומת אלמוג שבבקעת הירדן, ושם התנגש בתחנת אוטובוס בכביש 1. אותו מחבל נוטרל על ידי שוטר ואזרח, לאחר שגם לוחמים ירו לעברו. שניים מהלוחמים נפצעו באורח בינוני ושלושה נפצעו קל. צוותי מד"א פינו אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בירושלים.
לאחר הפיגוע, שאירע יום לאחר הפיגוע הרצחני בקריית ארבע, תתוגבר החטיבה המרחבית יהודה במאות לוחמי צה"ל ומג"ב. התגבור הוא בהיקף של פלוגה של כוחות צה"ל, זרוע מבצעית מהחטיבה לביטחון פנים מג"ב, 10 צוותים של לוחמי מג"ב עוטף ירושלים לצד פלוגות מג"ב איו"ש וכוחות נוספים של משטרת ישראל.
בהתאם להערכת המצב ובהמלצת מערכת הביטחון, אישר הדרג המדיני הטלת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ביום הבחירות. גם המעברים לרצועת עזה ייסגרו ביום שלישי. גם בימי בחירות קודמים הוטל סגר.
3 צפייה בגלריה
פיגוע דריסה בצומת אלמוג
פיגוע דריסה בצומת אלמוג
זירת הפיגוע בצומת אלמוג
3 צפייה בגלריה
מפת הפיגוע מצומת אלמוג לצומת נבי מוסא
מפת הפיגוע מצומת אלמוג לצומת נבי מוסא
המסלול שעבר המחבל, מצומת נבי מוסא לצומת אלמוג
3 צפייה בגלריה
ברכאת עודה
ברכאת עודה
ברכאת עודה, החשוד בדריסה
פרמדיק מד"א נתנאל רבי סיפר: "כשהגענו לצומת נבי מוסא ראינו חמישה צעירים כבני 20 בהכרה מלאה עם חבלות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישות ועצירת דימומים. הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ולאמבולנסים של מד"א ופינינו אותם לבתי החולים כשמצבם יציב".
מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי המחבל החשוד, ברכאת עודה (49), הגיע עם מכונית שנושאת לוחית זיהוי פלסטינית לצומת נבי מוסא, על כביש 1, במורדות שבין ירושלים לים המלח. הוא זיהה קבוצת חיילים בתחנת האוטובוס שבצומת, האיץ לעברם ופגע בהם. הוא המשיך לצומת אלמוג, שם התנגש בעוצמה בתחנת האוטובוס במטרה לדרוס חיילים נוספים, ופגע בחיילת שנפצעה באורח קל. לוחמי צה"ל שהיו במקום פתחו באש לכיוון המחבל, בעת שניסה להימלט. שוטר ואזרח שהיו במקום ירו לעברו ונטרלו אותו.
רס"מ קובי בכר, השוטר שנטרל את המחבל, סיפר כי נסע לכיוון, על כביש 1 למעלה אדומים, שם "הבחנתי ברכב של המחבל נכנס בעוצמה בתחנת האוטובוס בצומת אלמוג. הבנתי שיש פיגוע דריסה, והמשכתי לכיוון התחנה. ראיתי שם אזרח עם אקדח שלוף. עצרתי את הניידת, שלפתי את האקדח, וביחד עם האזרח ירינו לעבר המחבל מספר כדורים ועצרנו כשהוא נפל על הרצפה. תפקידי להגן על אזרחים, בייחוד כעת, וחתרנו למגע".
סנ"צ יפתח אורי אורי, מפקד תחנת המשטרה במעלה אדומים, סיפר כי הדיווח על הפיגוע בצומת אלמוג התקבל בשעה 14:15. "במקביל הבנתי ששוטר זיהה את המחבל ונטרל אותו, ואז הבנו שייתכן שיש זירה נוספת של דריסה, והבנו שהייתה עוד זירה קודם. הוא נורה גם שם על-ידי החיילים ולא נפגע".
האירוע התרחש פחות מיממה לאחר פיגוע הירי בקריית ארבע, שבו נרצח רונן חנניה (49) ונפצעו עוד ארבעה באורח קשה וקל, בהם בנו דניאל. המחבל מוחמד ג'עברי פתח באש עם רובה מסוג M-16 לעבר חנניה ובנו. חובש מד"א עופר אוחנה ואיש ביטחון הגיעו מיד לאחר מכן למקום, והמחבל ירה גם לעברם. אוחנה נפצע קשה, ואיש הביטחון נפצע באורח קל. אדם נוסף, פלסטיני שאינו חשוד, נפצע באורח קל גם הוא ופונה על ידי הסהר האדום. מצבו של חנניה הוגדר בתחילה אנוש, אך בהמשך נקבע מותו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.