משה רדמן, אחד ממובילי המחאות נגד הממשלה, אמר הבוקר (ראשון) כי אחרי שהקריאות ל"שלטון המקומי ולראשי המעסיקים ולהסתדרות ולאקדמיה לצאת בשביתה" לא נענו, החל מ-7 ביולי, "אנחנו קוראים לציבור לשבות לאלתר עד שהכנסת הזו תתפזר". בשיחה עם ynet, ציין רדמן כי הוא מקווה שה"השביתה שתתחיל מלמטה", תגרום ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס ופורום העסקים, "וכל שאר שומרי הסף האזרחיים שיש במדינה להבין מה הציבור מצפה מהם".
(צילום: ליאור שרון)

אתמול במוקד המחאה המרכזי נגד הממשלה בקפלן בתל אביב הפגינו רבבות בני אדם. המארגנים טענו כי מדובר ב-150 אלף איש, ולדבריהם זו הייתה ההפגנה הגדולה ביותר מאז 7 באוקטובר.
רדמן טען כי למרות המחאות, אותה גורמים מקומיים ובמגזר העסקי, "מגמגמים. הם מצד אחד מבינים את גודל השעה מצד שני לא עושים את המעשה הנכון". לדבריו, בגלל שהם לא הצטרפו למחאה, "החלטנו שהציבור צריך לקחת את העתיד שלו לידיים ולהתחיל בשביתה מלמטה. אנחנו קוראים לאזרחים ביום חמישי לא ללכת לעבודה, לא לשלוח את הילדים לבית הספר, לא לרכוש בשום מקום ולהצביע ברגליים. כרגע זו שביתת אזהרה של יום אחד".
הוא טען כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שתמך בעבר בחלק מצעדי המחאה נגד המהפכה המשפטית, "נמצא בפלונטר" בכל הנוגע לקריאה להקדמת הבחירות. "אני חושב שבחודשים האחרונים כולם מבינים שאנחנו רגע לפני התהום, אך לא מבינים כמה אנחנו קרובים אליה". לדבריו, "יכול מאוד להיות שהציבור צריך להראות לארנון ולאחרים כמה התהום הזו קרובה וכמה נמאס לנו, אנחנו לא יכולים לראות את המדינה הזו קמלה לתוך עצמה, לא יכולים לראות חטופים שמופקרים בשבי, לא יכולים לראות חיילים שנופלים בגלל מלחמה פוליטית".
רדמן, שמוביל את המחאות נגד הממשלה מימי הניסיונות להעביר את חוקי המהפכה המשפטית, התייחס לאופן שבו נקשרו ההפגנות למען שחרור החטופים לאלו הקוראות להפלת הממשלה. "אנחנו רואים אחרי יותר משמונה חודשים ששום דבר לא מחזיר את החטופים כי לנתניהו יש שיקולים פוליטיים אחרים", טען. "אם הממשלה הזו לא תסיים את ימיה יכול לקרות אחד משני דברים. או שהיא תסיים את ימיה ואז נתניהו ירצה להביא אתנן פוליטי לפני הבחירות ויעשה עסקת חטופים או שהוא ילך הביתה ולצערי הרב נצטרך לחכות לממשלה הבאה, אני לא רואה תרחיש אחר".
המחאה נגד הממשלה, אמש
(צילום: ליאור שרון)

1 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הממשלה בצומת קפלן, תל אביב
הפגנה נגד הממשלה בצומת קפלן, תל אביב
הפגנה נגד הממשלה בצומת קפלן, תל אביב
(צילום: יובל חן )
בתוך כך, פעיל המחאה יואב גלזנר, שנעצר מול בית בית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, סיפר בשיחה עם ynet כי הוא עוכב בעקבות חשד לפגיעה בביטחון המדינה. לדבריו, הוא עבר ברחוב הבית, "שהיה פתוח לתנועה", וצילם "את הנכס היקר שכולנו משלמים עליו. בחלוף כחצי שעה הגיעו שני מאבטחים של משרד רה"מ והודיעו לי שאני מעוכב לחקירה. לטענתם הם קראו לי לעצור, והרכב שבו הייתי, כך הם טענו, האיץ ונמלט מהמקום, אלא שאיש לא קרא לי לעצור. המקום גם מתועד".
הוא הוסיף: "הצעתי להם בנוכחות המפקד שלהם לבדוק את התיעוד ובזה זה נגמר. הוא הבין שהם פשוט תפרו פה סיפור. אני לא הייתי מעלה בדעתי שלא להישמע להוראות של מאבטחי משרד רה"מ מתוך חשש לחיי, אני יודע שאצל האנשים האלה אין חוכמות, אגב וטוב שכך, הם באמת אמונים על שמירה על סמל שלטוני וצריכים לנהוג בהתאם".
הכוונה שלך היא ליצור סוג של איום? יש בזה משהו לא נעים לכל הפחות שאדם מצלם את ביתך "מדובר בראש ממשלה, בנכס שכספי המיסים שלך ושלי מתחזקים ואפילו ממלאים לו את הבריכה ודואגים לו לתריסים. מדובר בנכס שנעשות מאחוריו עבודות תשתית להקמת חומה ו/או מגורים למאבטחים בטענות שונות ומשונות. אנחנו משלמים הרבה כסף על הבית הזה, וראוי שהציבור יבין מה קורה שם מבחוץ, וככל שניתן גם מבפנים למרות שזה פחות אפשרי. אני שותף בהחזקת הנכס, גר שם רה"מ, שהוא רה"מ של המדינה שאני גר בה. זה לא בית פרטי".