2 צפייה בגלריה
אפליקציות פייסבוק וטיקטוק
אפליקציות פייסבוק וטיקטוק
אפליקציות פייסבוק וטיקטוק
(צילום: shutterstock)
בלוגרים, כוכבי טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר - שלהם 30 מיליון עוקבים במצטבר - יגיעו בשבוע הבא למשרד החוץ לחנוך שיתוף פעולה שמטרתו להפוך אותם לשגרירים של ישראל ברשתות החברתיות. אותם יוצרי תוכן, לחלקם מיליוני עוקבים ברשתות השונות, יעברו הכשרה בנושא המאבק בדה-לגיטימציה של ישראל בעולם, כיצד להתמודד איתה ואיך לענות לתגובות אנטי-ישראליות ואנטישמיות שהם מקבלים, וכיצד להשתמש בטרמינולוגיה הנכונה בדיונים על ישראל.
ההכשרה היא חלק ממערך הסיפור הישראלי שנועד לחזק את תדמיתה של ישראל בעולם שהקים סגן שר החוץ עידן רול. "צעירים בכל העולם מקבלים את רוב המידע שלהם דרך הרשתות החברתיות, וסומכים יותר על מידע שהם מקבלים מאנשים בני גילם שמשתפים את הסיפור שלהם", מסביר רול. "כל אותם יוצרי תוכן צעירים ומוכשרים, שעושים עבודה נפלאה יום-יום וזוכים למאות מיליוני צפיות מסביב לעולם, הם חלק חשוב מהמערך לשיתוף הסיפור הישראלי ברחבי העולם. אני שמח ומודה להם על כך שהם נרתמו למען ייצוג אמיתי ומאוזן יותר של ישראל בעולם. השיח ברשתות החברתיות נגד ישראל הוא מוטה ומוטעה, וכוכבי רשת כמוהם, שיעזרו להציג את המציאות והאמת, יתרמו רבות לאיזון השיח ולחיזוק תדמיתה של ישראל מול צעירי העולם כולו".
2 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה-24
השבעת הכנסת ה-24
סגן שר החוץ עידן רול
(צילום: ראובן קסטרו)
פרט להכשרה, אותם כוכבי רשת יהיו בקשר רציף עם משרד החוץ בשגרה ובחירום וייצאו בקמפייני רשת בינלאומיים מעת לעת. אור אלקיים, יוצר תוכן עם יותר מ-6 מיליון עוקבים, סיפר: "במהלך מבצע שומר החומות החלטתי שאני רוצה לקחת חלק בהסברה לטובת ישראל, הכנתי סרטון הסברה לטיקטוק שהגיע לכחצי מיליון צפיות, במטרה להראות את הצד שלנו. בעקבותיו הייתי תחת מתקפה בחשבון האינסטגרם שלי במשך חודש. לכל פוסט שהעליתי קיבלתי בתגובה המון קללות, הציפו אותי בהודעות נאצה באינבוקס. בנבחרת הזו שהקימו פה יש כוח משמעותי. אנשים חושבים שטיקטוק זה לא חשוב, אבל מתפתחים בו דיונים מדהימים ומעמיקים, גם בסרטונים וגם בשיחות בלייב, עם אנשים מכל העולם".
אלכס קורוטייב, כוכב רשת עם כ-250 אלף עוקבים הוסיף: "אני באמת חושב שיש לי שליחות כבן נוער בעצמי, שיש לו כמות עוקבים גבוהה ושבני נוער צופים בו ברמה יומית, לתת מעצמי עבורם, ובאמת להיות חלק מההסברה הישראלית. זה משהו שהוא לא מובן מאליו וזו זכות גדולה. אני שמח שהזדמן בחלקי לתרום למען מטרה חשובה".