2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
אליעזר ברלנד, השבוע בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי )
התפתחות בחקירה המחודשת של פרשת הרצח של אבי אדרי והיעדרותו של הנער ניסים שטרית בשנות ה-80 וה-90, שבה חשודים חסידים מקהילת "שובו בנים" של העבריין אליעזר ברלנד, שנחקר בעצמו השבוע, ולפי בית המשפט קשר עצמו לאירועים: מאז שעות הבוקר (יום ד') עורכת המשטרה חיפושים באזור ירושלים אחר גופתו של שטרית.
בדיון בעניינם של חמישה חשודים אמר נציג המשטרה כי החוקרים ידועים שהרצח אירע שלושה ימים לפני התלונה על ההיעדרות של שטרית - וכי זהות הרוצחים וחלקו של כל אחד מהמעורבים כבר ידועה. מעצרו של החשוד הוארך בשמונה ימים לאחר שהשופט קבע כי הראיות חיזקו באופן משמעותי את החשד נגדו.
החשודים, בשנות ה-70 וה-60 לחייהם שהשתייכו בעבר לשדרת הניהול של "שובו בנים". עד כה נעצרו שמונה בני אדם (אחד מהם שוחרר) ורבים אחרים תושאלו ונחקרו. רוב המעורבים עזבו את "שובו בנים" בשנים האחרונות על רקע הרשעתו של ברלנד בעבירות מין והונאה. רק לשניים מהחשודים מיוחסת מעורבות ברצח אדרי.
2 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
ניסים שיטרית, אבי אדרי ואחד העצורים
(צילום: דוברות המשטרה)
מוקדם יותר התראיין באולפן ynet אחיו של שטרית ז"ל, מאיר שטרית, שסיפר על פגישתו השבוע עם ברלנד במשטרה: "שלשום קיבלתי טלפון מהמשטרה להגיע דחוף לירושלים. לא נאמר לי למה, אבל הבנתי שהגענו לרגע האמת. הכניסו אותי למשרדי הימ"ר ואמרו לי ש'הרב ברלנד' מבקש לדבר איתי. הוא ביקש שאני אשב מולו. זו הפעם הראשונה שאני רואה אותו.
"הוא אמר לי 'אני רוצה לומר לך שאחיך לא חי ואתה צריך להגיד קדיש ולשבת שבעה'. אמרתי לו שזה עדיין בגדר שמועה, אלא אם כן הוא יגיד שהיה נוכח. אז הוא אמר לי 'תחזור מחר'".
הסנגורית של ברלנד, עו"ד רותם טובול, אמר בתגובה במשדר כי "הלקוח שלי לא אמר, לי לפחות, את הדברים האלה כך". לבוא ולהטיח בנו שאנחנו שיתפנו או הדלפנו זו הטעיה.
- הרב ברלנד, לפי שופט, קשר את עצמו לפרשה. "אנחנו לא שמענו מעולם גרסה כזאתי. רק מהטלוויזיה. זה שהוא בוחר לומר את הדברים כרגע - אין לו שום תימוכין. אני לא שמעתי דברים כאלה מהלקוח שלי, והם בטח לא נאמרו בתחנת המשטרה. אם משטרת ישראל בחרה לעשות את הדברים האלה - שתיתן הסבר לזה".
- אתמול אומר שופט שהרב ברלנד קשר את עצמו לפרשה ואת לא מודעת לזה? "אז אני מסבירה שהדברים האלה כפי שנמסרו לא נאמרו למיטב ידיעתי. נציג שלכם היה בדיון והוא יודע טוב מאוד שאסור לי למסור לך פרטים כשיש צו איסור פרסום. ברלנד מכחיש. הוא ממש לא מכיר לא את הנעדר. הוא מכיר כמה חסידים שכנראה עצורים. היום הם מתנגדיו. למעט זה אני לא יכולה להגיד שום דבר מתוך החקירה. הלוואי שהיו לי תשובות עבור האח".
פורסם לראשונה: 12:30, 03.11.21