ריאיון עם תושבת המושב, שבו נפגע בית
(צילום: אריק מרמור, סטס קופולו)

הירי נמשך - שלושה ימים לתוך מבצע "עלות השחר": רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה הבוקר (ראשון) בבית במושב יתד שבמועצה האזורית אשכול. המשפחה שהתה במרחב המוגן ולא היו נפגעים. נזק נגרם למבנה. מהמשטרה נמסר כי שוטרים וחבלן החלו בטיפול באירוע. קרן פלג, תושבת המושב, סיפרה כי ההתרעה הופעלה באיחור. בריאיון לאולפן ynet שחזרה: "זה היה אחד המטחים הגדולים שחוויתי פה ב-12 השנים שאני חיה כאן. אנחנו לא בכל מקום שומעים את האזעקה אז האפליקציה זה הדבר העיקרי ולצערי היא התריעה רק אחרי".

מבצע "עלות השחר" - כתבות נוספות

היא סיפרה על התחושות בימים האחרונים, לפני ואחרי שהחל המבצע: "הייתה באמת תקופה של כמה ימים מתוחים, זה היה אפילו מרגיז. היציאה שלנו הייתה חסומה לחלוטין, אבל כשהתחיל המבצע אז במידה מסוימת די שמחנו. שמחנו שמסירים את האיום או לפחות מנסים להסיר אותו, אני לא מאמינה שזה לנצח מן הסתם. אנחנו ממשיכים לחיות, זה הבית שלנו, זה המקום שבו אנחנו חיים ולא יזיזו אותנו מכאן בגלל טיל כזה או אחר".
(צילום: אריק מרמור, סטס קופולו)

5 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית במועצה  אזורית אשכול
פגיעה ישירה בבית במועצה  אזורית אשכול
הבית שנפגע ביתד
במטחי הרקטות לעוטף עזה הבוקר אותרו נפילות גם בקיבוץ נירים במועצה האזורית אשכול. אחת הנפילות אותרה ליד השער האחורי של הקיבוץ והשנייה אותרה סמוך למגורי עובדים זרים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זמן קצר קודם לכן, רסיסים משמעותיים של רקטה שיורטה נפלו בחצר בית בשדרות. המשטרה הגיעה למקום והזעיקה חבלן לבית. גם במקרה הזה המשפחה נשמעה להוראות פיקוד העורף, רצה לממ"ד בזמן האזעקה ולא היו נפגעים, ונרשם נזק קל מאוד בלבד. נפילה נוספת הייתה בכניסה למפעל באזור התעשייה בעיר, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים בגוף.
הבוקר, זמן קצר אחרי הודעת צה"ל ושב"כ על חיסולו של מפקד החטיבה הדרומית של הג'יהאד האיסלאמי חאלד מנסור - נורו שתי רקטות לאזור ירושלים ואזעקות נשמעו בשורת יישובים במועצה האזורית מטה יהודה. כיפת ברזל הופעלה ושתי הרקטות יורטו.
5 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית במועצה  אזורית אשכול
פגיעה ישירה בבית במועצה  אזורית אשכול
נזק קל נגרם למבנה
5 צפייה בגלריה
חאלד מנסור מהג'יהאד האיסלאמי שחוסל בתקיפת צה"ל ברצועת עזהל בעזה
חאלד מנסור מהג'יהאד האיסלאמי שחוסל בתקיפת צה"ל ברצועת עזהל בעזה
האזעקות באזור ירושלים - רגע אחרי שצה"ל ושב"כ הודיע על חיסולו. חאלד מנסור

האזעקות נשמעו בשעה 08:13 בכסלון, רמת רזיאל, קריית יערים, מעלה החמישה, אבו גוש, יד השמונה, קריית ענבים, הר אדר, נווה אילן, שואבה, מחסיה, בית מאיר ושורש. ב-09:03 נשמעו אזעקות בעוטף עזה ולראשונה מאז שהחל המבצע גם במושב לוזית, הממוקם בין הערים בית שמש וקריית גת. גם לשדרות נורו מוקדם יותר הבוקר כמה מטחים שכללו יותר מ-10 רקטות. רובן יורטו.
הבוקר אישר דובר צה"ל כי חאלד מנסור חוסל אמש, ככל הנראה, יחד עם שני פעילים נוספים - חיטאב עמאסי, מפקד חטיבת רפיח בג'יהאד האיסלאמי וסגנו של מנסור, וזיאד מדלל, חבר הנהגת הג'יהאד האיסלאמי ויד ימינו של מנסור ששהה עמו. בתקיפה הזו כנראה נהרגה גם אישה בלתי מעורבת. "צה"ל סיכל הלילה עם מטוסי קרב מנהרה התקפית במרכז-דרום הרצועה, שלא חצתה לשטחנו והושמדה. הלילה אספנו עוד נתונים לפיהם רקטה פגעה במשפחה בג'באליה", נמסר מדובר צה"ל. המנהרה הותקפה באמצעות פצצות "דרילרים", שמיועדות לחדירה לעומק תת-קרקעי.
5 צפייה בגלריה
בית הרוס בעזה
בית הרוס בעזה
ההריסות בעזה
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
הריסות הבניין בו חוסל חאלד מנסור מהג'יהאד האיסלאמי שחוסל בתקיפת צה"ל
הריסות הבניין בו חוסל חאלד מנסור מהג'יהאד האיסלאמי שחוסל בתקיפת צה"ל
הריסות הבניין בו חוסל חאלד מנסור
(צילום: AFP)
במקביל, צה"ל עצר הלילה כ-20 פעילי ג'יהאד איסלאמי ביהודה ושומרון במסגרת הרחבת המבצע. נכון לשעה 6:30 צה"ל תקף מתחילת המבצע כ-140 מטרות ג'יהאד איסלאמי, יותר מ-10 עמדות צבאיות, כ-10 בורות שיגור רקטות, ושמונה מטרות שסוכלו בזמן אמת, בנוסף לשישה מחסני אמצעי לחימה. לפני המטחים האחרונים הג'יהאד שיגר כ-580 רקטות, 480 מהן חצו לשטח ישראל, ויותר מ-120 נפלו בשטח הרצועה. נרשמו כ-200 יירוטים של כיפת ברזל, עם 96 אחוזי הצלחה.
הפלסטינים דיווחו אתמול שבתקיפה ברפיח, בבית משפחת אל-מודלל, יש הרוגים וגם יותר מ-30 נפגעים. ברצועה העריכו שיש לכודים מתחת להריסות המבנה וניסו לאתר אותם. לפי הפלסטינים, אחד ההרוגים בתקיפה הוא זיאד אל-מודלל, בנו של בכיר הג'יהאד אחמד אל-מודלל. לטענת הפלסטינים, לא היה ירי מקדים על הבית ("הקש בגג"), מה שהוביל לכך שאנשים רבים שהו בתוכו או בסביבתו בשעה שהותקף. משרד הבריאות בעזה עדכן הבוקר כי מאז שהחל הסבב נהרגו ברצועה 29 בני אדם, בהם שישה ילדים וארבע נשים, ו-253 פצועים.
צה"ל פרסם הבוקר תיעוד של שיגור הרקטה הכושל של הג'יהאד האיסלאמי - רקטה שפגעה בבית משפחה בג'באליה והביאה להרג של חמישה פלסטינים, בהם ארבעה ילדים. "זה היה בלב העיירה ליד מסגד, ורואים את הרקטה ליד אתר הפגיעה. אנחנו רואים במכ"מים שלנו שזה ירי כושל שיצא מהרצועה ופגע בג'באליה במטח של השעה 21:00", אמר אתמול קצין בכיר בצה"ל, שאישר כי הירי הכושל של העזתים הוא זה שהביא למות הילדים.