בבית העלמין באשדוד הובא הבוקר (יום ו') למנוחות לבן קוג'יאשווילי (21), הישראלי שנורה למוות בסוף השבוע שעבר במהלך המהומות האלימות בעיר אלמטי בקזחסטן. ההלוויה נערכה תחת גשם שוטף לאחר שבוע של מאמצים מצד גורמים שונים ותלאות בלתי פוסקות להביא את הגופה לקבר ישראל.
במהלך הדרך לישראל, נפל בנו התינוק של המנוח ברכבת בנסיעה לנמל התעופה בעיר הבירה אסטנה. התינוק בן שמונה חודשים נפצע, ולאחר הנחיתה הלילה בארץ הוא הועבר לבית החולים אסותא באשדוד וצפוי לעבור לבית החולים אסף הרופא בצריפין.
משפחתו של קוג'יאשווילי ביקשה להודות לקונסולית ישראל בקזחסטן גלינה פרנקל, למנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ סימה דובדבני, לשגריר קזחסטן בישראל סטיבלדי בורשקוב ולסגן ראש העיר אשדוד אלי נכט.
2 צפייה בגלריה
לבן קוג'יאשוילי מובא למנוחות בבית העלמין באשדוד
לבן קוג'יאשוילי מובא למנוחות בבית העלמין באשדוד
ההלוויה נערכה תחת גשם שוטף
2 צפייה בגלריה
לבן עם אשתו
לבן עם אשתו
לבן קוג'יאשווילי ואשתו הקזחית
(באדיבות המשפחה )
קוג'יאשווילי, שאמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-22 בשבוע הבא, עבר עם הוריו לקזחסטן ב-2018, שם החל ללמוד רפואת שיניים. הוא התחתן עם אישה יהודיה ולשניים נולד התינוק.
במשפחתו של קוג'יאשוילי אומרים שהוא לא לקח חלק בהפגנות בקזחסטן בשום צורה, וסיפרו כי לא ברור מי ירה בו. הוריו נלקחו לאזור ריכוז גופות, שם זיהו את גופתו בין מה שהוגדר "מחזה מחריד של מאות גופות".
גבריאל בן משה, קרוב משפחה של המנוח, סיפר לאחר היוודע מותו: "הוא היה בחור לבבי מאוד, תמיד היה נחמד לכולם ואהב לעזור לאנשים". עדיין לא ידוע אם הישראלי הצעיר נהרג מירי של המוחים נגד השלטון או של כוחות הביטחון. "סמוך לבית שלו נורה לעברו רכבו צרור יריות", סיפר קרוב משפחה אחר, רוסטיסלב אדלשטיין.
ההפגנות במדינה האסייתית החלו בעקבות העלאת מחירי הדלק, אך התרחבו למחאה נגד השלטון האוטוקרטי של הנשיא קסים-ג'ומרט טוקייב. המתפרעים העלו באש את חזית ארמון הנשיאות ובזזו חנויות ברחבי אלמטי, שבה חיים רוב יהודי קזחסטן. בינתיים הם מסתגרים בבתיהם, ושומרים על ריחוק פיזי ופוליטי מהנעשה.