ריאיון עם השרה אורית סטרוק באולפן ynet
(צילום: אסף חן)

רסיס של רקטה פגע אמש (יום חמישי) ברכבה של שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, בזמן שביקרה בשדרות. ככל הנראה מדובר ברסיס מהפגיעה הישירה במבנה בעיר. הנהג של השרה, שהיה בתוך הרכב, לא נפגע. במטח הכבד לשדרות לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לרכוש.
"בסך הכול חוויתי את מה שתושבי שדרות, העוטף וכל הדרום חווים כל הזמן. אני הייתי מאחורי קיר מוגן אז ברוך השם לא נפגעתי. הנהג שלי היה ברכב, והוא מיהר לצאת אבל אי אפשר. אתה לא מספיק להגיע למקום המוגן מהרכב", סיפרה סטרוק בריאיון לאולפן ynet אחרי האירוע. "היה לנו נס גדול שהוא לא נשרט אפילו. הרכב נפגע. לקחנו את הרסיס למזכרת גם כדי שנזכור להודות על הנס וגם שנזכור מה עוברים האנשים בעוטף וכל הזמן יהיה על לוח ליבנו. זה מטלטל, אין מה לומר. יש הבדל בין להבין לבין להרגיש. זה היה חשוב מאוד".
לפני כן, כתבה סטרוק בטוויטר: "רסיס ברכב שלי. כך זה נגמר. שמענו 'צבע אדום' ואז בום! הפגיעה - מטרים ספורים לידנו (מאחורי קיר מוגן כמובן). מאיר הנהג ניצל בנס, ראה את האש מול העיניים".
פגיעה מרסיס ברכבה של אורית סטרוק

1 צפייה בגלריה
פגיעה מרסיס ברכבה של אורית סטרוק
פגיעה מרסיס ברכבה של אורית סטרוק
השרה סטרוק לצד הרכב שניזוק מהרסיס
(מתוך טוויטר)
היא הוסיפה כי המבנה שבו נערכה ישיבת ממשלה לפני כמה שבועות נפגע מרקטה: "המתנ"ס שבו קיבלנו את החלטת הממשלה לחיזוק העוטף חטף את הפגיעה. תושבי שדרות, אתם גיבורים! ואנחנו, הקמים להורגנו - נשכים להורגם".
בהמשך חזרה סטרוק לביתה בחברון, אותו כינתה "המקום הבטוח שלי". בחשבון הטוויטר שלה כתבה, לצד תמונת רסיס הרקטה: "הרסיס. נשמור ונזכור. ברוך פודה ומציל, ברוך שמו. מאיר הלך למערה (המכפלה) להודות על הנס ואני התיישבתי לכוס קפה במקום הבטוח שלי חברון".
הנהג של השרה, מאיר סיפר: "ראיתי פגיעה ישירה במבנה, שבו היינו צריכים להיות במפגש. יצאתי מהרכב ורצתי למרחב המוגן ואז ראיתי שפגע רסיס ברכב".
בסך הכול במטחים הערב לעבר שדרות נפגעו שלושה מבנים. רקטה פגעה במבנה ציבורי שבו שהו מספר עובדים. בנוסף נפגע באופן ישיר בית מגורים שבו שהו זוג מבוגר ופליט מאוקראינה ובנוסף התפוצצה רקטה בחצר בית. בכל האירועים אין נפגעים בגוף, נגרם נזק למבנים. כמה נפגעי חרדה טופלו על ידי כוחות ההצלה וצוותי חוסן.
פורסם לראשונה: 21:01, 11.05.23