משטרת קולומביה עצרה בעיר קוקוטה שבצפון המדינה הדרום-אמריקנית גבר בן 36 עם אזרחות מקומית ולבנונית בחשד לסחר לא-חוקי בפחם למזרח התיכון ובהלבנת הון עבור ארגון חיזבאללה.
החשוד, מהדי אקיל הלבאווי שכינויו הוא "טורקו", נעצר בעקבות מידע שהעבירה הבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) לשלטונות קולומביה. כלי תקשורת מקומיים מסרו שהלבאווי הוא בנו של בכיר בחיזבאללה ששמו עאמר מוחמד אקיל ראדה.
1 צפייה בגלריה
מהדי אקיל הלבאווי נעצר ע"י משטרת קולומביה בחשד להלבנת הון עבור חיזבאללה
מהדי אקיל הלבאווי נעצר ע"י משטרת קולומביה בחשד להלבנת הון עבור חיזבאללה
מעצרו של מהדי אקיל הלבאווי
(צילום: משטרת קולומביה)
החקירה שהחלה ביולי 2021 העלתה כי לצורך הקמת חברה מסחרית שהלבאווי עמד בראשה - הוא פתח כמה חשבונות בנק על מנת לבצע פעולות חליפין להחזר מטבע חוץ עבור כל תשלום על יצוא פחם בלתי-חוקי. הרשויות טוענות שהלבאווי השתמש בכסף המזומן בקולומביה על-מנת להעשיר את עצמו באמצעות פעילות פלילית זו ולממן את ארגון הטרור חיזבאללה.
המשטרה הלאומית בקולומביה טענה כי "בין השנים 2015 ל-2023 החברה של הלבאווי ייצאה למזרח התיכון יותר מ-2,500 טון פחם והלבינה יותר מ-5.4 מיליארד פזו" (מקביל לכ-5 מיליון שקלים). הרשויות גם טוענות כי בין המדינות שאליהן ייצאו את חומרי הגלם היו לבנון, ישראל, כוויית ואיחוד האמירויות.
מעצרו של הלבאווי הוארך בדיון וירטואלי שנערך בפני שופט. בשל עוצמת הראיות, בית המשפט התנגד לשחרור בערבות והלבאווי יישאר במעצר.