ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (יום שני) את התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, בעקבות צווי המעצר שביקש להוציא נגדו ונגד שר הביטחון יואב גלנט. "הוא שפך בנזין באכזריות על להבות האנטישמיות שמשתוללות ברחבי העולם", טען נתניהו בהצהרה באנגלית. "הוא תפס את מקומו בקרב האנטישמים הגדולים בעת החדשה. כעת הוא עומד לצד אותם שופטים גרמנים ידועים לשמצה שלבשו את גלימותיהם וקיימו חוקים ששללו מהעם היהודי את זכויותיו הבסיסיות ביותר, ואפשרו לנאצים לבצע את הפשע החמור ביותר בהיסטוריה".
"הצו - נגד ישראל כולה"
(צילום: איתי בית-און / לע״מ )

2 צפייה בגלריה
קארים חאן
קארים חאן
"השוואה שערורייתית שמהווה פשע היסטורי וביטוי מובהק של אנטישמיות". 106 ח"כים בהצהרה נגד קארים חאן
(צילום: בית הדין הפלילי הבינלאומי)
נתניהו טען כי לתובע אין סמכות לדון בענייני ישראל, והוסיף כי "לפני 80 שנה העם היהודי היה חסר הגנה לחלוטין מול אויבינו. הימים האלה תמו. עכשיו לעם היהודי יש מדינה וצבא שיגן עליה. על אף עלילת הדם של חאן, ישראל תמשיך לנהל את המלחמה תוך ציות מלא לחוק הבינלאומי. נמשיך לנקוט צעדים חסרי תקדים כדי לא לפגוע באזרחים חפים מפשע ולהבטיח שסיוע הומניטרי יגיע לאלה שזקוקים לו".
בהצהרה בעברית שפרסם נתניהו לפני ההצהרה באנגלית, מסר כי "הצו האבסורדי והשקרי של התובע בהאג לא מכוון רק נגד ראש ממשלת ישראל ונגד שר הביטחון - הוא מכוון נגד מדינת ישראל כולה. הוא מכוון נגד חיילי צה"ל, שנלחמים בגבורה עילאית במרצחי החמאס השפלים, שתקפו אותנו באכזריות נוראה ב-7 באוקטובר.
"התובע בהאג, באיזו חוצפה אתה מעז להשוות בין מפלצות החמאס לחיילי צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם?!", הוסיף נתניהו. "באיזו חוצפה אתה משווה בין החמאס שרצח, שרף, ביתר, ערף, אנס וחטף את אחינו ואחיותינו, לבין חיילי צה"ל שנלחמים מלחמה צודקת שאין כמוה במוסריות שאין דומה לה".
לדבריו, "כראש ממשלת ישראל, אני דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רבי-המרצחים של החמאס. זה עיוות מוחלט של המציאות. כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג. איזו בושה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"כך נראית האנטישמיות, היא עברה מהקמפוסים במערב להאג. בושה". נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אזרחי ישראל, אני מבטיח לכם דבר אחד - הניסיון לכבול את ידינו ייכשל", הבהיר נתניהו. "לפני 80 שנה, העם היהודי היה חסר מגן מול אויבינו - אבל לא עוד. אני חוזר על מה שאמרתי בערב יום השואה ב'יד ושם' בירושלים: 'כראש ממשלת ישראל, אני מתחייב ששום לחץ ושום החלטה בשום פורום בינלאומי לא ימנעו מאיתנו להכות במי שמבקשים להשמיד אותנו'. נמוטט את שלטון הרשע של החמאס ונשיג את הניצחון המוחלט. מול השקרים בהאג אני אומר: נצח ישראל לא ישקר".

106 ח"כים בהצהרה נגד התובע

מוקדם יותר, 106 חברי כנסת פרסמו הצהרה נגד חאן. "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה צודקת נגד ארגון טרור נפשע", נמסר בהצהרה. "צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. חיילינו הגיבורים נלחמים בעוז ובמוסריות שאין שנייה לה, בהתאם לדין הבינלאומי, כפי שאף צבא אחר לא עשה מעולם".
לפי ההצהרה, "ההשוואה השערורייתית של התובע בהאג בין מנהיגי ישראל לבין ראשי ארגון הטרור חמאס היא פשע היסטורי בל יימחה וביטוי מובהק של אנטישמיות. אנחנו דוחים זאת בשאט נפש. 80 שנה אחרי השואה, אף אחד לא יכבול את ידיה של מדינת היהודים להגן על עצמה".
למעשה, על ההצהרה חתומים חברי כנסת מכל המפלגות - מלבד מפלגת העבודה והמפלגות הערביות. חברת הכנסת מהעבודה נעמה לזימי, הסבירה את הסיבה לכך שלא חתמה על ההצהרה, ואמרה כי "אין לי כל כוונה לחתום על הצהרה חסרת משמעות והשפעה שנועדה להיות כלי במשחק של ביבי לקבל לגיטימציה ולבצר את השלטון המושחת והגרוע שלו".
לדבריה, "זאת הדרך של ביבי לחמוק מהכרעות והחלטות מנהיגותיות ובמקום זה לייצר הצהרות ריקות ולהמשיך לפזר אוויר חם ולא לפעול ממשית. החלטת בית הדין בעניין ישראל מבישה ועושה השוואה בלתי מתקבלת על הדעת שמכאיבה לכולנו, אך גם היא חלק מהכישלון המוחלט של ביבי והנהגתו. שייקח אחריות וילך".
ממפלגת העבודה נמסר כי "אנו מפלגה ציונית הנאבקת למען מדינת ישראל וביטחונה - ונגד נתניהו ושלטונו המושחת וההרסני. מיד עם פרסומה, יצאה יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי נגד ההצהרה השערורייתית והמסוכנת של התובע הפלילי בהאג. ‏לכן, מפלגת העבודה תמשיך להגן על מדינת ישראל, בכל זירה, ולא תשתתף בקמפיינים שנועדו לחזק את נתניהו ואת שלטונו.
"אנו מודים לנשיא ביידן על תמיכתו הבלתי מתפשרת במדינת ישראל ועמידתו האיתנה לצידנו גם היום. ‏זה תפקידה של מפלגת העבודה כאופוזיציה במדינה דמוקרטית", הוסיפו במפלגה.
אינפו אינפוגריקה האשמות צו צווי מעצר האג פשע פשעי מלחמה חרבות ברזל ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הביטחון יואב גלנט
חאן הודיע היום כאמור על הבקשה להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, אך גם נגד מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה וראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף בגין פשעי מלחמה.
כעת עוברת בקשתו של חאן לשופטים, שיכריעו אם להוציא את צווי המעצר ונגד מי. גם אם יוחלט להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, אין זה אומר שהשניים ייעצרו - אלא רק אם ישהו באחת מ-123 המדינות החתומות על אמנת רומא (מלבד הפלסטינים). ארה"ב, למשל, אינה נמנית על אחת המדינות הללו - אך בריטניה, צרפת, קנדה כן, לצד מדינות רבות נוספות באירופה ובמערב וגם מחוצה לו.
פורסם לראשונה: 19:52, 20.05.24