מג'באליה שבצפון רצועת עזה, שם משלים צה"ל שלושה שבועות של פשיטה, הגיעו היום (שני) זה היום השלישי ברציפות תמונות שבהן נראים אזרחים מתפנים בהמוניהם. ביום שבת האחרון, לאחר חיסול מנהיג חמאס שהשליט משטר טרור ברצועה, כתב דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי כי "מחסום הפחד מסינוואר נסדק", ולכן אזרחים מתפנים מג'באליה.
התיעודים מג'באליה

3 צפייה בגלריה
ג'באליה: נמלטים עקורים רצועת עזה בורחים מבתיהם
ג'באליה: נמלטים עקורים רצועת עזה בורחים מבתיהם
התמונות מג'באליה, היום
בצה"ל אמרו כי ביממה האחרונה, כוחות אוגדה 162 השמידו בג'באליה תשתיות טרור ופירי מנהרות. במהלך פעילות הכוחות, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 - שמפקדה אחסאן דקסה נפל אתמול בג'באליה - חיסלו בירי טנקים, בהיתקלויות ובהכוונת תקיפות של חיל האוויר כמה מחבלים שהיוו איום על הכוחות.
תושבים בעזה טענו היום כי צה"ל העמיק את פעילותו בג'באליה, ומכתר בתי ספר שמשמשים מקלט לעקורים. לטענת אותם תושבים, כוחות צה"ל הקיפו עקורים שקיבלו הוראות לעזוב את ג'באליה - שם נמצאים גם בתי חולים שלטענת הצוותים הרפואיים מתקשים לפעול בימים אלה, לאור הפשיטה הישראלית.
כוחות אוגדה 162 נכנסו אתמול לשבוע השלישי של הפשיטה על העיר בצפון רצועת עזה, לאחר שצה"ל כבר תמרן בה בנובמבר ובדצמבר ובחודש מאי פשטה אוגדה 98 על מחנה הפליטים בג'באליה. בניגוד לפשיטות קודמות במסגרת "שלב ג'" של הלחימה בחמאס, שיימשך גם בשנים הבאות, הפעם התקשו בצה"ל לפנות את האוכלוסייה מהעיר שבחסותה שבו להשתקם צבאית מאות פעילי חמאס.
מחסום הפחד מסינוואר נסדק: התיעוד שפרסם צה"ל שלשום
(צילום: דובר צה"ל )

לכן, ההערכות בצה"ל, כפי שפורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, הן שהפשיטה על ג'באליה תימשך שבועות ארוכים וייתכן שגם חודשים. לפי צה"ל, מאות מחבלים חוסלו מאז תחילת הפשיטה, ומצבורי אמל"ח רבים ומנהרות שחמאס חפר מחדש אותרו.
"אנחנו עומדים בפני מוות מפצצות, רעב וצמא", אמר ראאד, תושב מחנה ג'באליה, לסוכנות רויטרס. "ג'באליה נמחקת, ואין כאן עדים לפשע. העולם עוצם את עיניו". גורמים ישראלים אמרו מנגד לרויטרס שמטרת הפינויים היא להפריד בין מחבלי חמאס לאזרחים, ודחו טענות שלפיהן מדובר בתוכנית שיטתית לגירוש תושבים מג'באליה או מצפון הרצועה כולה - בדומה ל"תוכנית האלופים", שמציעה להטיל מצור על צפון הרצועה לאחר פינויה מאזרחים.