שוטר כבן 20 נפצע באורח קל הערב (ראשון) בפיגוע דקירה באזור שער שכם בירושלים במהלך ביצוע בידוק. השוטר פונה לטיפול רפואי כשהוא בהכרה מלאה. המחבל שדקר אותו חוסל ביריות.
תיעוד הפיגוע
(צילום: דוברות המשטרה)

4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיגוע בשער שכם
תיעוד מזירת הפיגוע בשער שכם
שוטרים בזירת הפיגוע
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיגוע בשער שכם
תיעוד מזירת הפיגוע בשער שכם
(צילום: שלו שלום)
תיעוד מזירת הפיגוע
(צילום: גיל יוחנן, תיעוד מבצעי מד"א)

חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי הם העניקו טיפול רפואי לגבר בן 20 במצב קל עם דקירה בפלג גופו העליון שפונה לבית החולים. פרמדיק מיחידת האופנועים של מד"א ישראל ויינגרטן סיפר: "הפצוע שהיה בהכרה מלאה התהלך במקום כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בזירה והוא פונה בהמשך לבית החולים. המחבל נוטרל".
סמל-שני ר', לוחם בגדוד העתיקה במג"ב ירושלים שנטרל את המחבל, סיפר על הפיגוע: "באמצע המשמרת ראיתי שוטר מג"ב מתקוטט עם עוד אזרח לא מזוהה, צעקתי התקוטטות נוהל תקיפה, והשוטר שרב מכות צעק 'מחבל, מחבל' כשהרגיש דקירה בראש בחלק האחורי שלו. ישר פרקנו אני ועוד חבר ועוד 3 שוטרי מג"ב, כולל השוטר שנדקר, רצנו אחריו הוא נכנס ישר לעיר העתיקה. בהתחלה לא היה לנו קו ירי נקי בגלל האזרחים, כנראה שהוא המשיך וירינו בו למטרת נטרול והוא נוטרל".
מפקד מרחב דוד, ניצב משנה אבי כהן, אמר בזירה: "כוח של מג"ב שהיה בפעילות שגרתית, מחבל הסתער על אחד השוטרים מאחרו ודקר אותו בראש. השוטרים נטרלו את המפגע תוך מספר שניות. אנחנו ממשיכים לטפל בזירה. חקירת האירוע הוטלה על מפקד ימ"ר, ובודקים אם מדובר בתושב ישראלי".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפיגוע בשער שכם
תיעוד מזירת הפיגוע בשער שכם
(צילום: גיל יוחנן)
4 צפייה בגלריה
כלי חד בזירת הפיגוע בשער שכם
כלי חד בזירת הפיגוע בשער שכם
הכלי שנמצא בזירת הפיגוע בשער שכם
(צילום: משטרת ישראל)
כוחות המשטרה סגרו את הכניסה לשער שכם ואת המעבר לעיר העתיקה במקום הפיגוע. החקירה במקום החלה ונבדקת זהותו של המחבל והרקע לתקרית. מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר, התקבל דיווח על דקירתו באמצעות כלי חד של לוחם מג"ב סמוך לשער שכם בירושלים. המחבל שניסה להימלט אל תוך העיר העתיקה, נוטרל על ידי לוחמי מג"ב נוספים. הלוחם שנדקר, פונה במצב קל ובהכרה לטיפול רפואי".
כוחות משטרה ולוחמי מג"ב במקום סגרו את זירת האירוע והחלו בחקירת המקרה.
בחודש אפריל נדקר שוטר כבן 30 ונפצע בינוני ברחוב סולטאן סולימאן, סמוך לשער הפרחים. המחבל נוטרל בירי על ידי שוטרים שהיו במקום, וחוסל. לאחר מכן התברר כי המחבל הוא תייר טורקי בשם חסן סקלאנן שנכנס לישראל מירדן דרך גשר אלנבי.