רס"ב עמוס בשירי, שותפו של אמיר חורי, מתאר את הרגעים הדרמטיים 
(צילום: דוברות המשטרה)
רחוב השוטר: עיריית בני ברק פרסמה היום (שלישי) את החלטתה להחליף את שמו של רחוב "החרמון" בעיר לרחוב "השוטר" על שמו של רס"ב אמיר חורי - השוטר שנהרג בפיגוע הירי בעיר לפני שנה בדיוק. זאת תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה של בני ברק שבה יונצח אדם שאינו יהודי. בנוסף, הגשר ברחוב ז'בוטינסקי בעיר יקרא "מעלות קדושים", לזכרם של שני התושבים שנרצחו באותו פיגוע.
3 צפייה בגלריה
רס"ב אמיר חורי ז"ל
רס"ב אמיר חורי ז"ל
חתר למגע ומנע בגופו רצח של רבים, רס"ב אמיר חורי ז"ל
(צילום: אלבום פרטי)
ההצעה להנצחת שמו של רס"ב חורי, במסגרת ועדת השמות בעיריית בני ברק, פורסמה היום להערות הציבור. במסגרת ההליך, העירייה חושפת את רשימת הרחובות שצפויים לשנות את שמם על מנת לאפשר לתושבים להשמיע את טענותיהם. הוועדה החליטה כאמור כי רחוב החרמון ישנה את שמו לרחוב השוטר, ומתחתיו יופיע הכיתוב: "ע"ש השוטר חורי אמיר".
רס"ב חורי הוא שוטר ערבי-נוצרי, תושב נוף הגליל, שנפל לפני שנה בדיוק בפיגוע הטרור הרצחני בבני ברק - שעה שסיכן את חייו, חתר למגע ומנע בגופו רצח של רבים. ההצעה להנצחתו אושרה ברוב גדול במועצת העיר ובעוד כחודש תעלה לאישור סופי.
הנצחת שמו של רס"ב חורי בבני ברק היא חסרת תקדים, שכן זוהי הפעם הראשונה שבה מונצח בעיר אדם שאינו יהודי. גם ברשימת הרחובות המלאה שפורסמה, שמו של חורי בלט ונראה חריג - מתוך 23 השמות שיאושרו בחודש הקרוב, 21 הם שמות רבנים, בהם הרב עובדיה יוסף, והרב אלישיב.
עוד הוחלט בוועדת השמות כי גשר הולכי הרגל ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, ייקרא "מעלות קדושים" על שמם של שני תושבי העיר שנרצחו אף הם בפיגוע בעיר לפני שנה - אבישי יחזקאל ויעקב ישראל שלום. בנוסף, רחוב נוסף יקרא "רחוב השניים" על שמם של יוסף בצרי ושלום צלאח שהוצאו להורג בעיראק בשל פעילותם למען העלייה לארץ ישראל.
יוזם ההצעה להנצחת שמו של רס"ב חורי הוא יעקב וידר, חבר מועצת העיר מטעם הליכוד. וידר אמר כי "זה המעט שתושבי בני ברק יכולים להחזיר לגיבור ישראל ולמשפחתו היקרה, אמיר הציל נפשות רבות ואין ביהדות ערך חשוב יותר מהצלת חיים - כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של אמיר חורי
הלווייתו של אמיר חורי
"אמיר הציל נפשות רבות", הלווייתו של רס"ב חורי
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של אמיר חורי
הלווייתו של אמיר חורי
הלווייתו של אמיר חורי
(צילום: שמיר אלבז)
הפיגוע בבני ברק ארע ב-29 במרץ 2022 בשעת ערב מוקדמת. בזמן שרחובות העיר מלאים בילדים, המחבל עצר את רכבו והחל לירות בעוברים ובשבים ולכיוון חלונות הבתים. השוטר רס"ב אמיר חורי, בן 32 בנופלו, מיחידת האופנועים המשטרתית של מרחב דן היה הראשון להגיע לזירה. הוא לא היסס לרגע, הסתער ועצר את מסע הרצח האכזרי של המחבל.
במהלך קרב היריות עם המחבל, נפצע חורי באורח אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם בתום מאמצי החייאה קבעו הצוותים הרפואיים את מותו. בנוסף לחורי, בפיגוע נרצחו שני אזרחים אוקראינים, ויקטור סורוקופוט ודימטרי מיטריק, וכן שני תושבי העיר אבישי יחזקאל שהגן על בנו בן השנתיים בגופו והציל את חייו ויעקב ישראל שלום.
יום לאחר הפיגוע, ראש העירייה אברהם רובינשטיין הגיע לביקור תנחומים אצל הוריו של חורי בנוף הגליל, וכבר אז אמר לאביו כי העירייה תערוך אירוע רשמי לזכרו של חורי ושימצא הדרך להנציחו. באותו מעמד הודה רובינשטיין בשם העיר כולה על פעילותו של חורי, שנכנס לזירת הפיגוע בכדי להציל חיים ומנע אסון גדול יותר. כעת ההבטחה מתממשת ובקרוב כאמור יקרא רחוב על שמו.